Vorige maand besloten we over te stappen van Stipte (glasvezel, alles in 1) naar KPN, dus zelf Stipte opgezegd per 4 maart en op 1 maart is onze glasvezel van KPN geactiveerd. ‘s Ochtends kregen we de bevestiging per SMS. Bij thuiskomst in de middag bleek de Stipte verbinding niet meer te werken dus maar meteen de Experia uitgepakt en aan de slag. Het zou maximaal 20 minuten moeten duren...
Het leek zo eenvoudig, de Fritzbox verwijderen en de Experia er voor in de plaats zetten. Maar helaas, wat we ook proberen de status lamp op de Experia blijft rood gekleurd. Na een aantal keren bellen, chatten en resetten is het uiteindelijke oordeel dat er een monteur bij zal moeten komen omdat men geen idee heeft wat er fout gaat. De eerstvolgende beschikbare datum is 7 maart!! “Wat?? En hoe gaan we dat doen tot die tijd dan zonder TV en internet??” Als IT’er met een gezin van 4 raak je dan toch lichtelijk in paniek. “We gaan u een noodpakket toesturen zodat u in ieder geval TV kunt kijken, inclusief een mobiele internet oplossing”. Jezus, blij word ik daar niet van maar het is in ieder geval iets.
De volgende dag (vandaag) ontvangen we dan een digitenne kastje en een Huawei mobile WiFi met 50GB bundel ontvangen. De installatie gaat voorspoedig, en binnen een kwartier is alles aangesloten en zijn de zenders geïnstalleerd en heeft de antenne 100% ontvangst. Maar dan plotseling na een aantal minuten verschijnt er op alle zenders ineens een foutcode met de melding ‘U hebt geen abonnement voor deze zender...’ Dus maar weer bellen, en na een remote reset en 15min op NPO 1 zou het dan weer moeten werken. Maar na 20 minuten is er dan nog steeds de foutmelding. Weer een chat geopend en uiteindelijk de conclusie dat ‘de backoffice’ waarschijnlijk nog een abonnement op het CAS nummer moet activeren...die zijn er vanaf maandag ochtend weer!
Affijn, dus een weekend zonder TV maar wel 50GB data om een beetje te internetten en te streamen (meteen 50GB laten bijvoegen want met 2 pubers thuis zijn we daar zo doorheen uiteraard). Wat een geweldige eerste ervaring met KPN! Als het zo door gaat dan moeten we toch maar overwegen om nog eens verder te kijken.
Nou begreep ik van één van de medewerkers die ik gesproken heb dat hij in het systeem kon zien dat onze installatie helemaal niet zonder monteur verkocht had moeten worden omdat de NTU vervangen zou moeten worden? Wij hebben een GENEXIS FTU met daarop een witte NTU met 2 telefoon poorten 4 ethernet poorten. Stipte zat met de Fritzbox op eth1 en TV op eth2. Is iemand hier mee bekend? Is het dan uiteindelijk niet een kwestie van een door KPN ondersteunde NTU erop prikken?
Ik hoor graag jullie reacties.
Mvg,
Michiel
Beantwoord
KPN glasvezel drama
Beste antwoord door eXoDuS
Hi Marcia,
Vandaag is er een andere NTU geplaatst en is de glasverbinding dan eindelijk opgeleverd.
Zojuist even de telefonie weer aangesloten . De vorige router (Fritzbox) fungeerde tevens als DECT zender, dus moest even weer op zoek naar het oude basisstation en deze op de Experia aansluiten. Inmiddels alle toestellen weer aangemeld dus dat werkt ook weer. Jammer dat de Experia deze funtionaliteit niet ondersteund ;-)
Nu alleen nog even uitpuzzelen hoe ik de glas zenders op '1' krijg, dat werkt in de praktijk toch instinctiever dan 66x...
Bedankt voor de interesse!
Mvg,
Michiel
Bekijk origineelVandaag is er een andere NTU geplaatst en is de glasverbinding dan eindelijk opgeleverd.
Zojuist even de telefonie weer aangesloten . De vorige router (Fritzbox) fungeerde tevens als DECT zender, dus moest even weer op zoek naar het oude basisstation en deze op de Experia aansluiten. Inmiddels alle toestellen weer aangemeld dus dat werkt ook weer. Jammer dat de Experia deze funtionaliteit niet ondersteund ;-)
Nu alleen nog even uitpuzzelen hoe ik de glas zenders op '1' krijg, dat werkt in de praktijk toch instinctiever dan 66x...
Bedankt voor de interesse!
Mvg,
Michiel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.