Beantwoord

KPN Instap vs KPN Hussel

  • 28 December 2020
  • 10 reacties
  • 184 keer bekeken

Hoi, 

 

Wij hebben nu op ons internet KPN Instap van een oud contract wat al die tijd doorgelopen is. De internetsnelheid is helaas erg traag en daardoor willen we graag een ander pakket. Helaas zijn er maar twee opties, het huidige instap en KPN Hussel met 50 mb/s. Doordat wij in een buitengebied zitten is de snelheid maximaal 9mbits down en 1mbits upload. Is het dan wel rendabel om het contact te verhogen naar hussel?

 

Ook zag ik een optie staan voor sneller internet buitengebied. Wat houdt dat in? 

icon

Beste antwoord door Chrizziey 28 December 2020, 11:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @TomBui,

Sneller internet buitengebied is een 4G verhoging op je huidige snelheid( zie hier meer informatie). Mensen die daarvoor in aanmerking komen krijg hiervoor gratis een 4G modem in bruikleen welke op de Experiabox v10 aangesloten wordt. Deze vult afhankelijk van de dekking de snelheid aan tot 50mbit/s en dit zal dus een hoop gemak gaan leveren.  Het overstappen naar hussel zal niks uitmaken qua snelheid.

Bedankt voor de reactie @Chrizziey.

Wij hebben nu nog geen TV bij KPN. Dit willen we wel en daardoor heb ik gekeken naar onze opties. Om ons abonnement te wijzigen kwam ik tegen dat wij geen interactieve tv ontvangers kunnen ontvangen. Waarom is dit?

En klopt het dat er weinig kosten bijkomen wanneer er TV wordt toegevoegd? Zou dit voldoende zijn om 2 TVs aan te sluiten?

 

 

Badge +19

Maar zonder hussel geen sneller internet buitengebied.

Reputatie 7
Badge +16

  

Wij hebben nu nog geen TV bij KPN. Dit willen we wel en daardoor heb ik gekeken naar onze opties. Om ons abonnement te wijzigen kwam ik tegen dat wij geen interactieve tv ontvangers kunnen ontvangen. Waarom is dit?

Klopt, omdat de snelheid heel laag is het mogelijk om maximaal één ontvanger te kiezen in SD kwaliteit. Een 4K ontvanger is sowieso niet mogelijk.  Het kiezen voor Digitenne als 2e ontvanger is wel gewoon mogelijk. Sneller internet buitengebied telt niet mee in de mogelijkheden om interactieve tv kunnen nemen op betere resolutie of meerdere ontvangers. Dus die blijft maximaal één. 

 

Super! Bedankt! Hebben de Super Wifi Punten nog nut als de internetsnelheid zo laag is?

Super! Bedankt! Hebben de Super Wifi Punten nog nut als de internetsnelheid zo laag is?

Hallo @TomBui , met de super wifi punten wordt het internet niet sneller, via wifi eerder langzamer.

 

Reputatie 7
Badge +16

Super! Bedankt! Hebben de Super Wifi Punten nog nut als de internetsnelheid zo laag is?

Nee op zich niet. Deze versterken alleen het bereik van de wifi in de woning. Dus als de wifi dekking in huis slecht is zou het een uitkomst kunnen zijn, maar zonder SIB zou het weinig gaan uitmaken momenteel.
Ik zou dus sowieso SIB (Sneller internet buitengebied) gaan aanvragen, dan heb je veel meer snelheid in huis. 

Reputatie 7
Badge +24

Is er geen Ziggo of caiway op uw adres beschikbaar ofzo? Anders zou ik daar maar eens naar kijken…

9 mbit, dat is trekken aan een dood paard.

Goedemiddag,

 

Momenteel hebben wij een KPN instap abonnement met alleen internet. Wij willen hier een KPN (Hussel) abonnement van maken met TV, Internet (met 4G buitengebied), Vaste telefoon, mobiel en spotify family. Dit kunnen wij helaas niet goed wijzigen binnen het oude profiel. Ons contract liep in 2009 zelfs al af zag ik. Wij willen ook 4G buitengebied erbij, want de huidige verbinding is enorm traag en glasvezel komt voorlopig niet in het gebied. Krijgen wij hiervoor ook een nieuwe modem? En wat moet er met de oude (experia box v9) gebeuren? Daarnaast, krijg je kastjes thuis gestuurd voor de tv ontvangers? 

Is er een mogelijkheid om een nieuw abonnement te starten als bestaande klant en de oude op te zeggen? Zo ja, wat is de makkelijkste manier, of hoe raden jullie het aan om dit anders aan te pakken?  

Ik hoor het graag!

 

Met vriendelijke groet,

Tom Buitelaar

 

*admin: verplaatst naar je eigen topic

Reputatie 7
Badge +19

Bij internet buitengebied krijg je sowieso een nieuw modem @TomBui , dit omdat de V9 niet overweg kan met de 4G modem. Voor tv heb je interactieve televisie ontvangers nodig. Die zullen naar je worden toegestuurd. Heb je trouwens al wel gekeken welke snelheid er mogelijk is op jouw adres via: https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Mocht je jouw pakket willen wijzigen doe je dat het beste in een gesprek met een medewerker via de telefoon (0800-0402) of via de chat. Dan kan 1 op 1 direct de kosten en welke wijzigingen er allemaal mogelijk zijn worden besproken.