KPN internet valt weg

  • 21 February 2020
  • 39 reacties
  • 813 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Beste @Alex_P ,

Hier exact hetzelfde probleem als TS schreef en vraag mij dan ook af of ook hier de V10A de problemen gaat oplossen. Iets wat ik wel hoop!

Dat de verbinding op willekeurige, maar vaak wel vervelende momenten wegvalt, heeft ook zijn invloed op het tv kijken. Heel vervelend!
In beeld verschijnt zeer geregeld de foutcode 303. Gepauzeerde tv wordt dan ongedaan gemaakt (gaat na herstel van de verbinding live verder) en daarnaast is het enorm irritant dat je steeds, ook al zijn het maar enkele seconden, delen van uitzendingen mist.

Ik hoop dan ook echt dat je mij ook asap verder kunt helpen.
Niet alleen mijn dank zal groot zijn, maar in het hele gezin zullen ze blij van je worden! :)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

39 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi V. 

Ik denk graag mee.

Even voor de duidelijkheid. Dit gaat bij jou dus ook om verbinding die wegvallen bij apparaten die met een kabel zijn aangesloten? Zou ook jij hier willen plaatsen welke apparaten er bekabeld zijn aangesloten? En zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Reputatie 2
Badge +1

Beste @Alex_P ,

 

Mijn profiel is volgens mij helemaal ingevuld. Wat mis je nog?

 

- alarm

- KPN itv

- devolo

- switch met daarachter

  - WiFi

  - verbinding naar andere switch tbv pc's en itv's

 

Om deze reden ook dat WiFi ook niet stabiel is en tv geregeld foutcode 303 geeft.

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel, ik mis nog je postcode en huisnummer om je te kunnen vinden. 

Reputatie 2
Badge +1

Toegevoegd

Reputatie 2
Badge +1

Kun je me vinden @Alex_P ?

Reputatie 6
Badge +9

Die switches die je in je netwerk hebt, welke zijn dat?
Ondersteunen deze wel IGMP snooping?

Reputatie 2
Badge +1

Ja dat ondersteunen ze. Dat zou echter alleen relevant zijn voor de tv lijkt me. Eerder had ik inderdaad een probleem met de tv door een switch die dat niet ondersteunde. Kreeg toen echter haperende beelden en niet die foutcode.

Reputatie 7
Badge +11

Verschijnt foutcode 303 of 842 in beeld? Dit betekent dat je tv-ontvanger geen verbinding maakt met ons netwerk. (bron)

Zit er een DVS tussen?

Zie Foutcode 303 of 842 oplossen

Reputatie 2
Badge +1

Juist om deze reden verwees ik gelijk naar een ander draadje. Het oplossen van Foutcode 303 zou ik kunnen plaatsen indien dat het enige probleem zou zijn. Dat is het echter niet.

De internetverbinding valt zo nu en dan weg en ook de WiFi, die ik zelf regel en niet via de Experiabox, is niet stabiel.
Omdat het in mijn beleving, net als in het andere draadje, te maken heeft met de wegvallende LAN-verbinding, heeft mijn tv daar logischerwijze ook last van en toont dan foutcode 303.

Soms is het heel kortstondig en dan komt de tv zelf met de melding dat er een netwerkkabel is aangesloten in beeld. Is de onderbreking wat langer, dan zal foutcode 303 in beeld verschijnen.

Daarom ook dat ik vroeg of @Alex_P mee kon kijken daar hij ook het andere draadje heeft afgehandeld (en met succes voor die persoon).

Reputatie 6
Badge +9

Ja dat ondersteunen ze. Dat zou echter alleen relevant zijn voor de tv lijkt me. Eerder had ik inderdaad een probleem met de tv door een switch die dat niet ondersteunde. Kreeg toen echter haperende beelden en niet die foutcode.


Het is niet per se alleen relevant voor TV kijken.
Op het moment dat je een IPTV ontvanger aan hebt staan en deze is gekoppeld aan een switch zonder IGMP snooping stuurt die switch het multicast verkeer naar alle poorten i.p.v. alleen de poorten waarop een TV ontvanger is aangesloten.

Maar als ze het ondersteunen dan is dat mooi :relaxed:

Reputatie 2
Badge +1

Op die manier bedoelde ik dat ook met relevant. Zonder IGMP snooping had ik op de IPTV haperingen omdat er dan een te lage bandbreedte/snelheid beschikbaar is. Echter nu ervaar ik wegvallen.

Wat ik al aangaf, in het andere draadje hielp het vervangen van het modem/router door een V10a exemplaar. Hoop zelf dat dit bij mij ook gaat helpen, echter wacht ik nu nog op een actie/reactie van KPN uit.

Reputatie 2
Badge +1

Beste @Alex_P ,

Ben je al wat verder gekomen? Moet ik een andere route kiezen?
Zou graag een oplossing zien.

Nee, het is niet continue, maar ja, toch te geregeld voor een “comfortabel” gevoel. Zeker i.c.m. beveiliging van je huis en thuiswerken.

Kijk dan ook uit naar een goede oplossing hiervoor.

Reputatie 7
Badge +24

Hi V, ik heb je kunnen vinden en was ook even vrij. 

Zou je 1 televisieontvanger rechtstreeks willen aansluiten op de Experiabox om uit te sluiten dat dit niet in je netwerk ligt? Dan kunnen we dit uitsluiten. Ik verwacht namelijk niet dat dit aan de V10 ligt, het vorige topic waar je in hebt gereageerd was een iets ander geval. Daar viel alleen bekabeld internet uit. Een omruiling is mogelijk, maar de V10 zou dit niet moeten liggen. Vandaar mijn verzoek. 

Reputatie 2
Badge +1

Beste @Alex_P ,

Mag jij ook vrij nemen? :)

Hier betreft het ook alleen bekabeld hoor. WiFi heb ik niet lopen via de Experiabox, maar gebruik aparte van Nebula. Deze zit dan ook initieel via de LAN-poort van de Experiabox. Vandaar ook dat ik de situatie wel gelijkwaardig vind.

De televisieontvanger in de woonkamer zit reeds rechtstreeks op de Experiabox aangesloten, dit staat dan ook los van mijn netwerk.

Daarom was ik ook zo “blij” dat het vorige topic zo aansluit bij hetgeen ik ervaar en gedaan heb reeds.

Eigenlijk hoop ik ook niet dat het aan de V10 ligt, maar bij het vorige topic bleek een omruiling naar een V10a toch te werken.

Wellicht dat je nu zegt, wissel naar een V11 of weet ik welke nu jullie nieuwste is, is dat uiteraard ook prima. Als het maar gaat werken :)

Reputatie 7
Badge +24

Beste @Alex_P ,

Mag jij ook vrij nemen? :)

Ja, zo af en toe mag ik zelfs naar buiten. ;) 

Zoals afgesproken neem ik vanavond contact met je op.

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @Alex_P ,

 

Met de modem opgehaald... weer een V10.

Je zou toch een V10a doen? Nu heb ik hetzelfde. Zal vast even werken als die schoon is, maar dan heb ik over een tijdje weer hetzelfde.

Reputatie 2
Badge +1

Als ik de spullen zo bekijk heb ik nu gewoon een refurbished modem ontvangen en niks nieuws @Alex_P 

:(

Reputatie 2
Badge +1

Kun je alsnog een V10a regelen @Alex_P , maar dan een echt nieuwe?

 

Bij deze zien ook niet eens rubber dopjes voor de standaard.

Vervelend want kost nu best veel tijd en ik gebruik het ook veel voor het werk.

Reputatie 2
Badge +1

Beste @Alex_P ,

 

Kun je zorgen voor een echt nieuwe modem router v10a? Geen refurbish, maar gewoon nieuw. Exemplaar wat ik nu heb is ruk!

 

Het wordt nu gewoon echt vervelend!

Reputatie 2
Badge +1

Alle switches ondersteunen al igmp snooping. Echter dat zou hier los van moeten staan. Door zou hoogstens vertraging moeten opleveren, maar ik ben soms de verbinding kwijt.

Graag een oplossing @Alex_P , dit frustreert en ik betaal gewoon de volle mep iedere maand (meer dan 100 euro) en ik krijg daar niet het volledige voor.

Reputatie 7
Badge +24

Dat u geen v10a krijgt, dat heeft een reden. Er zal wel iets aan uw verbinding zijn wat niet ondersteund word door de v10a. Heeft u pairbounding misschien? @Alex_P heeft volgens mij helemaal geen invloed op welk modem u krijgt. Hij kan alleen aanklikken in zijn systeem dat u een ander modem moet ontvangen, niet welk.

Reputatie 2
Badge +1

Beste @Nick83 ,

 

Dat duurt ik niet te zeggen. Heb wel pairbonding, maar ga er ook van uit dat @Alex_P weet wat hij zegt en aanbiedt.

Hij gaf ook aan de V10a te laten leveren.

Neem aan dat hij niet maar wat verzint.

Reputatie 7
Badge +24

Je hebt dus pairbounding. Ok. Dan ga je nooit een v10a ontvangen, want die ondersteund dat niet.

Reputatie 2
Badge +1

Dat weet ik niet, mag hopen dat KPN dat zelf wel weet. @Alex_P heeft gekeken.

Die v10a krijgt ook steeds updates, die wellicht inmiddels wel.

Al sturen ze gek gezegd een v2, als ik maar van dit gedonder af ben. Dit irriteert me mateloos.

Zou willen dat de factuur eens een voor mij positieve storing vertoonde, maar dat gebeurt nooit helaas.

 

Eerder haperend beeld, maar geen wegvallende verbinding. Toen alle switches vervangen door exemplaren met igmp snooping. Dat probleem verholpen.

 

Nu opeens dit gezeur weer....

 

Reputatie 2
Badge +1

@Alex_P in een ander draadje zag ik inderdaad dat pairbonding niet wordt ondersteund op de V10a.

 

Als dat nog actueel is, is van 11 maanden geleden, dan graag asap een andere oplossing.

Bij wegvallende verbinding zie ik vaker dat er wordt omgewisseld naar een v10a. Het probleem lijkt dan toch ook iets met de v10 te maken te hebben.

Dat moet toch op te lossen zijn.