Beantwoord

KPN legt glasvezel aan maar heeft geen abonnementen?

  • 25 April 2024
  • 11 reacties
  • 175 keer bekeken

Reputatie 2

Mail vandaag:

 

Wij leggen het glasvezelnetwerk aan en beheren het. We bieden zelf geen abonnementen voor internet, televisie en telefonie aan. Voor vragen over abonnementen of het aansluiten van apparaten kan u terecht bij een van de providers op ons netwerk. U vindt een overzicht van de providers op netwerk.kpn.com/providers.Is uw provider KPN? De provider afdeling van KPN is te bereiken op 0800-0402 of via www.kpn.com.
Goed om te weten: het aanbod van een provider kan per regio of adres verschillen. Op de website van de provider leest u welke diensten zij leveren op uw adres.
Met vriendelijke groet,
Joël 

 

Met andere woorden, afscheid nemen van kpn!!

te gek voor woorden.

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 25 April 2024, 20:58

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het probleem? Wat bedoeld u? Als u op de link klikt ziet u een overzicht van beschikbare providers. Daar staat KPN zelf toch ook tussen?

Reputatie 7
Badge +12

Ik snap ook niet zo goed waar u tegenaan loopt? Dit is een mail vanuit het netwerk afdeling van KPN en deze moet onpartijdig zijn. Daarom staat er een link naar een website met alle providers welke over ons glasvezel leveren. Als u wilt kuntt u gewoon bij KPN blijven.

Reputatie 2

Merci,

 

als ik op de link klik is er GEEN kpn abonnement verkrijgbaar!!!

ze schrijven ook dat ze zelf geen abonnement leveren!!

Dat klopt @Domu , kpn netwerk is verantwoordelijk voor de infrastructuur en levert zelf geen abonnement, maar als je via www.kpn.com je postcode en huisnummer ingeeft kun je precies zien wat KPN, de provider dus, op jouw adres kan leveren.

 

Reputatie 2

Klopt helemaal.
Maar geen glasvezelaansluiting!!!!

Reputatie 7
Badge +12

KPN bestaat uit verschillende onderdelen, normalitair heeft u te maken met KPN de Provider. KPN Provider zorgt ervoor dat u internet heeft, tv kunt kijken en eventueel kunt bellen met een vaste telefoon of mobiel. De mail welke u nu heeft gekregen is van een andere tak van KPN. Dit is KPN de Netwerkbeheerder. KPN de Netwerkbeheerder zorgt er enkel en alleen voor dat er glasvezel wordt aangelegd en onderhoudt/repareert dit als het beschadigd. KPN de Netwerkbeheerder levert dus geen diensten en hier kunt u geen abonnement bij afnemen.
Als u naar de link gaat in uw mail (https://netwerk.kpn.com/providers/) ziet u dat KPN de Provider gewoon in de lijst staat met providers welke leveren over glasvezel. U hoeft dus niet weg en als u niks doet neemt KPN de Provider automatisch contact met u op om over te gaan op glasvezel. 

Reputatie 2

Alweer, kpn levert GEEN glasvezel abo, ondanks dat ze het zelf aanleggen en beheren.

al bestaat kpn uit 20 bv’s. Ze doen in dit geval iets fout. GEEN GLASVEZEL ABO

Reputatie 7
Badge +12

Sorry maar snap je het niet of zit je te trollen?

KPN Provider levert glasvezel abonnementen

KPN Netwerkbeheerder doet niks met abonnementen maar legt het glasvezel aan in je straat.

 

Standaard heb je te maken met de provider en tijdens de aanleg en enkel tijdens de aanleg krijg je voor een korte tijd ook met de beheerder te maken. Jouw abonnement bij KPN wordt geheel kosteloos omgezet naar glasvezel. Of zoals jij communiceert; KPN LEVERT GLASVEZEL… 

Reputatie 2

Sorry, niets te trollen.

voor mij is kpn een provider. 

laat ik het duidelijker formuleren. De kpn als provider levert dus GEEN glasvezel aansluiting.!!!

wat al die andere bv’s van kpn doen interesseert me niet. 

Kpn heeft verschillende bedrijfsonderdelen. 

Een daarvan is KPN Netwerk. Die geven aan geen abonnementen te hebben anders worden ze overstelpt met belletjes natuurlijk. 

Voor een abonnement moet je zijn bij de KPN Provider. 

Als daar de postcodecheck

https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja

nu nog aangeeft dat het het kopernet is, dan is de glas aansluiting gewoon nog niet als bedrijfsklaar gemeld. 

Heb je nu al kpn? Je krijgt vanzelf bericht wanneer je overgezet wordt. 😀 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Domu ,

Jij bent niet de eerste met zo’n vraag. Een moderator heeft er daarom een artikel over geschreven: 

Ineens heb je een brief in de bus: er komt glasvezel in je buurt! Hartstikke leuk natuurlijk, maar hoe gaat dit in z'n werk? Wat komt KPN doen, wanneer komen we, en hoe krijg je daar bericht van? En waar moet je zijn als je vragen hebt? In dit artikel zetten we alles op een rijtje

KPN de provider en KPN de netwerkbeheerder

KPN is 1 bedrijf, maar bestaat uit 2 bedrijfsonderdelen: KPN de provider en KPN de netwerkbeheerder. Het eerste wat daarom belangrijk is om te weten, is het verschil tussen de ene KPN en de andere KPN.

De community waar je nu bent is van KPN de provider. Wij zorgen voor je internetsignaal en het abonnement.

Daarnaast is er KPN de netwerkbeheerder. Dat is een onafhankelijk onderdeel van de overkoepelende Koninklijke KPN N.V.. Onze collega's van het netwerk (de netwerkmonteurs) zijn verantwoordelijk voor de aanleg en het onderhoud van ons netwerk (zowel koper als glasvezel).

 

Waarom maken we verschil tussen de provider en de netwerkbeheerder?

Andere providers kunnen ook gebruik maken van ons netwerk. Daarvoor huren zij ruimte bij KPN. Alleen de netwerkmonteurs kunnen bij gegevens van klanten van verschillende providers, de klantenservice van KPN de provider kan dit niet.

Dat is ook de reden waarom we je soms doorverwijzen naar onze collega's van het netwerk voor meer informatie.

 

Lees verder via de link hieronder. Dan ga je ook begrijpen dat het hele traject van de aanleg van glasvezel een langere periode in beslag gaat nemen: 

 

Reageer