Vraag

KPN Netwerk monteur zomaar tuin opengegraven, internet doet het nu niet.

  • 22 March 2024
  • 21 reacties
  • 553 keer bekeken

Op de middag van 22 maart tussen 16:00 en 17:00 uur verscheen er een persoon van KPN Netwerk bij ons thuis, zonder voorafgaande aankondiging of afspraak. Niemand was thuis en er was ook geen melding gemaakt van een monteursbezoek. Tot mijn grote verbijstering ontdekte ik later dat deze persoon onze voortuin heeft betreden en aan de kabels heeft geknoeid. Dit alles is vastgelegd door onze videodeurbel. Het gevolg: ons internet werkt nu niet meer.

Dit is onacceptabel. Als klant van KPN verwacht ik niet alleen een betrouwbare service, maar ook respect voor mijn privacy en eigendom. Het feit dat een medewerker zonder toestemming ons terrein betreedt en schade aanricht, is volstrekt onaanvaardbaar.

Het is van cruciaal belang dat deze situatie onmiddellijk wordt opgelost. Ik wil mijn internetverbinding zo snel mogelijk hersteld hebben, vooral omdat ik mijn internet voor werk doeleinden nodig heb, zowel op vrijdagavond als op zaterdag. Het is absoluut onaanvaardbaar dat mijn werkzaamheden hierdoor worden gehinderd.

Daarnaast verwacht ik een passende vorm van compensatie voor het ongemak en de overlast die dit voorval heeft veroorzaakt. Het is niet alleen de schade aan mijn internetverbinding, maar ook het gevoel van onveiligheid en de verstoring van mijn dagelijkse activiteiten die gecompenseerd moeten worden.

Ik verwacht spoedige actie van uw kant en ik wil graag op de hoogte worden gehouden van de stappen die worden ondernomen om deze kwestie aan te pakken. Mocht er geen bevredigende oplossing worden geboden, dan overweeg ik verdere stappen te ondernemen om mijn recht te halen.

Ik vertrouw erop dat u deze zaak serieus neemt en dat er snel actie wordt ondernomen om de schade te herstellen en mijn vertrouwen in uw diensten te herstellen.

 


21 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Los van heel je bericht; dit is een forum waarbij klanten elkaar helpen en KPN medewerkers ingrijpen indien nodig. Wel is hun reactietijd hier vaak een of meerdere dagen. Voor sneller online contact kunt u KPN bereiken via Facebook of X (Twitter)

U kunt natuurlijk ook altijd met KPN bellen.

 

Dan een klein beetje inhoudelijk; u zit nu bij KPN de provider maar zet in uw post terecht neer dat KPN het netwerk langs is geweest. Hun zijn op andere kanalen te bereiken en staan los van dit forum. 
https://netwerk.kpn.com/service-en-contact/

Reputatie 7
Badge +9

@Ik_Combineer Heb KPN Netwerk een eigen werkkleding? Hoe kan de TS herkennen als KPN Netwerk monteurs. Ik zie hun werken zonder de groene werkkleding met KPN logo. Volgens mij zijn het freelancers.

Reputatie 7
Badge +12

“Op de middag van 22 maart tussen 16:00 en 17:00 uur verscheen er een persoon van KPN Netwerk bij ons thuis, zonder voorafgaande aankondiging of afspraak.” Dus de klant heeft ze herkent.

 

Meestal dragen ze groene bovenkleding met de tekst KPN Netwerk. In onze regio eigenlijk altijd. 

Op mijn camera beelden heb ik inderdaad gezien dat de persoon een KPN Netwerk kleding aan heeft.
 

Ik heb mijn post hier geplaatst omdat ik als klant bij KPN internet hebt afgesloten. Als mijn internet niet werkt vind ik dat ik dit bij KPN kan melden en dat zij voor mij alles zullen regelen om het zo snel mogelijk op te lossen. Ik zou als klant zijn van KPN niet zelf nog moeten uitzoeken bij welke KPN zooi ik moet wezen. Is er geen communicatie tussen de partijen??? 
 

Maar dat terzijde, ik heb natuurlijk alle wegens al geprobeerd. Ik heb een klacht ingediend via KPN Netwerk, ik heb ze geprobeerd te bellen (zonder succes), ik heb met iemand gesproken via Facebook (en ze kunnen mij pas maandag helpen! Terwijl zij dit echt zelf hebben veroorzaakt). Hoe moeilijk is het om met spoed een monteur langs te sturen op een zaterdag??? Ik werk namelijk in de IT en moet op vrijdagavonden en zaterdagen werken en heb daarvoor internet nodig!

Badge +19

Internet is geen eerste levensbehoefte dus met spoed een monteur langs sturen gaat niet gebeuren ben ik bang.

Reputatie 7
Badge +7

Op een vrijdag zo laat… waarom dan? Was er ergens een storing? Bij de buren wellicht?

Erg slordig dit, op 0800-0402 melden dat u geen diensten hebt. Er is dan ook weekend dienst.

En nog een tip: “Ik werk namelijk in de IT en moet op vrijdagavonden en zaterdagen werken en heb daarvoor internet nodig!”

Zorg dan als die nood hoog is ALTIJD voor redundantie! Tweede aanbieder, 4G hotspot e.d.

 

Internet is geen eerste levensbehoefte dus met spoed een monteur langs sturen gaat niet gebeuren ben ik bang.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap helemaal dat internet niet op hetzelfde niveau staat als eten en drinken. Maar voor mij als IT’er is een werkende internetverbinding wel ontzettend belangrijk. Het stelt me namelijk in staat om mijn werk te doen en mijn verantwoordelijkheden na te komen.

 

Op een vrijdag zo laat… waarom dan? Was er ergens een storing? Bij de buren wellicht?

Erg slordig dit, op 0800-0402 melden dat u geen diensten hebt. Er is dan ook weekend dienst.

En nog een tip: “Ik werk namelijk in de IT en moet op vrijdagavonden en zaterdagen werken en heb daarvoor internet nodig!”

Zorg dan als die nood hoog is ALTIJD voor redundantie! Tweede aanbieder, 4G hotspot e.d.

 

Ik heb geen idee of er een storing is/was, ik ben er niet van op de hoogte en had nergens last van. Maar zelfs als er bij mijn buren een storing was, kunnen ze toch echt niet zomaar mijn tuin opengraven!

Via Facebook heeft KPN mij beloofd gedurende de week gratis data te verstrekken, maar werken via een hotspot blijkt toch minder ideaal te zijn. De verbinding valt vaak weg en aangezien ik de enige in de familie ben met een KPN-telefoonnummer, moeten de rest van mijn familie ook gebruik maken van mijn hotspot om online te kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +7

Internet is geen eerste levensbehoefte dus met spoed een monteur langs sturen gaat niet gebeuren ben ik bang.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap helemaal dat internet niet op hetzelfde niveau staat als eten en drinken. Maar voor mij als IT’er is een werkende internetverbinding wel ontzettend belangrijk. Het stelt me namelijk in staat om mijn werk te doen en mijn verantwoordelijkheden na te komen.

Als IT-er weet je dan ook natuurlijk dat als beschikbaarheid zoooooo ontzettend belangrijk is, je voor backup moet zorgen, zoals hierboven ook al is vermeld. Geen enkele provider biedt 100% beschikbaarheid en dus moet je zelf zorgen dat je een fallback hebt. Maar ja, kalf, put, gedempt, en dan wijzen naar die ander. 

Internet is geen eerste levensbehoefte dus met spoed een monteur langs sturen gaat niet gebeuren ben ik bang.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap helemaal dat internet niet op hetzelfde niveau staat als eten en drinken. Maar voor mij als IT’er is een werkende internetverbinding wel ontzettend belangrijk. Het stelt me namelijk in staat om mijn werk te doen en mijn verantwoordelijkheden na te komen.

Als IT-er weet je dan ook natuurlijk dat als beschikbaarheid zoooooo ontzettend belangrijk is, je voor backup moet zorgen, zoals hierboven ook al is vermeld. Geen enkele provider biedt 100% beschikbaarheid en dus moet je zelf zorgen dat je een fallback hebt. Maar ja, kalf, put, gedempt, en dan wijzen naar die ander. 

 

Als IT'er begrijp ik volledig dat een provider geen 100% uptime kan garanderen en natuurlijk heb ik een backup plan voor mijn werk specifiek (niet voor het volledige huishouden), maar je mist hier het hele punt. Een storing in de internetverbinding kan altijd optreden, maar het probleem nu is dat een monteur van KPN netwerk onaangekondigd en zonder toestemming mijn tuin heeft opengemaakt en aan de kabels heeft gezeten terwijl er niemand thuis was. Als ik geen videodeurbel had gehad en later de beelden niet had kunnen bekijken, zou ik zelfs niet eens hebben geweten wat er was gebeurd.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @CXNQ, wat rot dit! Ik kan me voorstellen dat je totaal niet blij bent met deze hele situatie. Goed dat je een klacht bij de collega's van Netwerk hebt ingediend. Zij zullen dit zeker met je op moeten pakken. Voor wat betreft het niet werkende internet: daarvoor kan je inderdaad het beste even bellen met ons. We zijn voor storingen 24/7 te bereiken via 0800-0402. Het klopt wel dat er geen monteur aangestuurd wordt in het weekend. Wel kunnen we, mits je een KPN mobiel abonnement hebt, een gratis weekbundel op jouw abonnement zetten. 

Beste @CXNQ, wat rot dit! Ik kan me voorstellen dat je totaal niet blij bent met deze hele situatie. Goed dat je een klacht bij de collega's van Netwerk hebt ingediend. Zij zullen dit zeker met je op moeten pakken. Voor wat betreft het niet werkende internet: daarvoor kan je inderdaad het beste even bellen met ons. We zijn voor storingen 24/7 te bereiken via 0800-0402. Het klopt wel dat er geen monteur aangestuurd wordt in het weekend. Wel kunnen we, mits je een KPN mobiel abonnement hebt, een gratis weekbundel op jouw abonnement zetten. 

Beste Marcia, ik heb al contact gehad met een medewerker via Facebook afgelopen vrijdag en die heeft vanochtend een monteur gestuurd. Echter, tot mijn verbazing moest de monteur nog controleren wat het probleem is, terwijl ik al DUIDELIJK heb aangegeven wat er aan de hand is. Een KPN-netwerkmedewerker heeft mijn tuin open gegraven en met de kabels geknoeid, wat hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van het probleem is. Het is frustrerend dat de monteur van vanochtend niet gemachtigd was om mijn tuin te openen en dus zonder enige oplossing is vertrokken, terwijl de KPN-netwerkmedewerker die vrijdag zonder toestemming of aankondiging langskwam blijkbaar wel gewoon mijn tuin kon open graven, terwijl er NIEMAND thuis was.

Reputatie 7
Badge +24

Beste Marcia, ik heb al contact gehad met een medewerker via Facebook afgelopen vrijdag en die heeft vanochtend een monteur gestuurd. Echter, tot mijn verbazing moest de monteur nog controleren wat het probleem is, terwijl ik al DUIDELIJK heb aangegeven wat er aan de hand is. 

Dit is gewoon de procedure helaas. Een medewerker achter de telefoon of achter Facebook kan/mag niet meteen KPN Netwerk opdracht geven. Eerst moet er een monteur van KPN provider langs komen. Alleen deze monteur mag KPN Netwerk opdracht geven om de boel te repareren. 

De monteur van KPN provider kan in uw tuin sowieso niks doen. Want die kan helemaal geen glasvezel repareren. Daar is speciale apparatuur voor nodig, die heeft die helemaal niet.

Beste Marcia, ik heb al contact gehad met een medewerker via Facebook afgelopen vrijdag en die heeft vanochtend een monteur gestuurd. Echter, tot mijn verbazing moest de monteur nog controleren wat het probleem is, terwijl ik al DUIDELIJK heb aangegeven wat er aan de hand is. 

Dit is gewoon de procedure helaas. Een medewerker achter de telefoon of achter Facebook kan/mag niet meteen KPN Netwerk opdracht geven. Eerst moet er een monteur van KPN provider langs komen. Alleen deze monteur mag KPN Netwerk opdracht geven om de boel te repareren. 

De monteur van KPN provider kan in uw tuin sowieso niks doen. Want die kan helemaal geen glasvezel repareren. Daar is speciale apparatuur voor nodig, die heeft die helemaal niet.

Procedure ja, nu kan het ineens wel? Daar heb ik vrijdag weinig van gezien. Ik heb al bij meerdere KPN en KPN netwerk medewerkers gevraagd hoe het mogelijk is dat dit gebeurt is en tot nu toe heeft niemand mij een antwoord kunnen geven.

Reputatie 7
Badge +24

Procedure ja, nu kan het ineens wel? 

Wat kan er nu opeens wel?

Procedure ja, nu kan het ineens wel? 

Wat kan er nu opeens wel?

Volgens procedure werken, aangezien ze dat afgelopen vrijdag absoluut niet deden.

 

Reputatie 7
Badge +9

@CXNQ Als je tuin door een omheining afgesloten wordt, zou je aangifte doen bij politie. Bewijs heb je ja op de deurcam.

Artikel 138

  1. Hij die in de woning of het besloten lokaal of erf, bij een ander in gebruik, wederrechtelijk binnendringt of, wederrechtelijk aldaar vertoevende, zich niet op de vordering van of vanwege de rechthebbende aanstonds verwijdert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Reputatie 7
Badge +24

Wat kan er nu opeens wel?

Volgens procedure werken, aangezien ze dat afgelopen vrijdag absoluut niet deden.

Dat weet ik niet. Als KPN hoofdkabels onder particuliere grond heeft liggen, dan mag KPN daar waarschijnlijk gewoon onderhoudswerkzaamheden aan verrichten.

Update: Sinds de monteur afgelopen maandag is langs geweest en een melding heeft aangemaakt voor KPN Netwerk, heb ik nog helemaal niets teruggehoord. Elke dag heb ik contact opgenomen met zowel KPN als KPN Netwerk, maar ze vertellen me elke keer hetzelfde: ik moet gewoon wachten (Nu al bijna een week zonder internet).

Ik heb ook navraag gedaan over hoe het mogelijk was dat er zonder aankondiging gegraven werd. De medewerker aan de telefoon vertelde me dat er geen geplande werkzaamheden waren en dat niemand in mijn straat problemen meldde. Dit is een zeer opmerkelijke manier van werken.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @CXNQ, is het nog steeds niet opgelost? Zou je in dat geval toch eens je profiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? Ik kan in principe hetzelfde als de telefonische klantenservice, maar verbaas mij erover dat je nu al zolang zonder internet zit, terwijl het hiervoor wel gewoon gewerkt heeft. 

Ha @CXNQ, is het nog steeds niet opgelost? Zou je in dat geval toch eens je profiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? Ik kan in principe hetzelfde als de telefonische klantenservice, maar verbaas mij erover dat je nu al zolang zonder internet zit, terwijl het hiervoor wel gewoon gewerkt heeft. 

Goedemorgen @Marcia van KPN, helaas is het probleem nog steeds niet opgelost. Ik heb mijn adres en klantnummer toegevoegd aan mijn profiel. Het laatste wat ik heb gehoord was op zaterdag, toen ik nog contact had met KPN via Facebook. Daar werd mij verteld dat de bon nog steeds open staat bij de technische dienst.

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik zie inderdaad dat vanuit ons alle paden die we kunnen nemen, genomen zijn. Het ticket staat inderdaad open en is donderdag nog geüpdatet, helaas nog niet met een oplossing. We zijn er in ieder geval mee bezig, al snap ik heel goed dat jij hier verder niets aan hebt. Mijn excuses hiervoor!

Reageer