Vraag

KPN sluit dienst af en lost het niet op

  • 30 December 2020
  • 8 reacties
  • 508 keer bekeken

Badge

Sinds donderdag 17 december geen internet en tv meer thuis. Inmiddels al meermaals contact gehad met KPN:
 

  • 17 december 08:00 - Medewerker geeft aan dat er een storing is die naar verwachting later die ochtend wordt opgelost
  • 17 december 12:01 - Medewerker geeft aan dat de storing een stroomprobleem in het verdeelstation betreft en in de loop van de middag verholpen zal zijn.
  • 17 december 17:01 - Medewerker geeft aan dat de storing nog steeds speelt. Volgens zijn systeem zou het ‘s avonds om uiterlijk 20:15 verholpen moeten zijn.
  • 17 december 20:42 - Medewerker geeft aan dat de storing is afgemeld en het daar dus niet aan zal liggen. Meermaals de apparatuur herstart waarna werd aangegeven dat het modem defect zou zijn. 19 december kon ik bij de Jumbo het nieuwe modem ophalen.
  • 19 december 15:26 - Nieuwe modem aangesloten maar nog geen verbinding met het internet. Contact opgenomen met een medewerker die aangaf dat er dan een monteur langs moet komen. Op zijn vroegst zou die maandagochtend kunnen komen. Aangegeven dat ik hier geen genoegen mee neem waarop ik te horen kreeg dat ik dan maar een klacht moet indienen.
  • 19 december 16.00 - Het klachtenformulier op de website werkt niet, die stuurt je naar een Wifi manager toe. Vandaar naar de KPN XL winkel in Breda gereden en daar gesproken met een medewerker. Die heeft de klacht via zijn systeem samen met mij ingediend.
  • 21 december 09:30 - De monteur is langs geweest en geeft aan dat de verbinding technisch in orde is maar de internet dienst is uitgeschakeld. Volgens hem is niet te zien wie/wat dit heeft gedaan en waarom. Hij zou een opdracht naar de afdeling Spoed & Herstel sturen om het te corrigeren en dat zou binnen 1 dag gebeuren.
  • 22 december - Internet doet het nog steeds niet, medewerker geeft telefonisch aan dat een spoedopdracht tot 5 dagen kan duren.
  • 27 december 11:18 - Medewerker gesproken, geeft aan dat het vanwege de kerst langer kan duren en we dus nog 1/2 dagen langer moeten wachten.
  • 28 december 19:40 - Medewerker geeft aan dat de opdracht bij de verkeerde afdeling ligt en dat inmiddels verplaatst is. De verwachting is dat het nog max. 2 dagen duurt.
  • 30 december 15:12 - Medewerker geeft aan weinig te kunnen doen en voegt een toelichting toe bij de Spoed & Herstel opdracht. Het zou volgens hem morgen opgepakt moeten worden.

Inmiddels zijn we een klacht, tientallen telefoongesprekken en honderden euro’s aan schade (mobiele data bundel die over de limiet is + reiskosten naar kantoor omdat thuiswerken niet mogelijk is).

KPN medewerkers kunnen niks voor je betekenen en geven telkens maar aan dat je extra moet wachten. Doorverbonden worden is niet mogelijk en zelfs het klachtenformulier op de website doet het niet…

Jarenlang een tevreden klant geweest maar dit is echt beschamend voor een bedrijf als KPN...


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Wat een verhaal. Ik hoop dat het alsnog snel opgelost wordt! Vreemd dat je niet tijdelijk even bent voorzien van een Wifi apparaat en SIM kaart met 50GB data die je dan in huis kan delen. Dit heb ik ook gehad toen ze hier in de straat de glasvezel kabel doorgesneden hadden bij werkzaamheden aan de straat. Dit zorgt er in ieder geval voor dat je even vooruit kunt.

Heb je een mobiele abonnement bij KPN? Wellicht dat ze dit voor je kunnen compenseren. Wat betreft de reiskosten naar kantoor, hier zullen ze niks aan doen ben ik bang.

Vul je profiel in ieder geval even aan met je gegevens - postcode, huisnummer, etc. Die data is alleen zichtbaar voor KPN Forum personeel, maar dan hebben ze in ieder geval je gegevens om verder te kijken voor je.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Dennisjuhh, welkom hier. 

Wat een geschiedenis al zeg. Al langere tijd geen diensten, maar als ik het goed begrijp ligt het nu bij de juiste afdeling om opgelost te worden. Dat kijk ik graag nog even voor je na. Zou je daarvoor jouw profiel willen voorzien van gegevens? Dan ga ik nog eens kijken hoe het ervoor staat. En als ik nog iets kan betekenen, zal ik dat uiteraard doen. 

Badge

Wat een verhaal. Ik hoop dat het alsnog snel opgelost wordt! Vreemd dat je niet tijdelijk even bent voorzien van een Wifi apparaat en SIM kaart met 50GB data die je dan in huis kan delen. Dit heb ik ook gehad toen ze hier in de straat de glasvezel kabel doorgesneden hadden bij werkzaamheden aan de straat. Dit zorgt er in ieder geval voor dat je even vooruit kunt.

Heb je een mobiele abonnement bij KPN? Wellicht dat ze dit voor je kunnen compenseren. Wat betreft de reiskosten naar kantoor, hier zullen ze niks aan doen ben ik bang.

Vul je profiel in ieder geval even aan met je gegevens - postcode, huisnummer, etc. Die data is alleen zichtbaar voor KPN Forum personeel, maar dan hebben ze in ieder geval je gegevens om verder te kijken voor je.

Een deel van de bewoners heeft KPN, die hebben inderdaad na ieder gesprek een bundel gekregen. Voor VoIP is het helaas niet snel/stabiel genoeg dus thuis werken is helaas geen optie :(

Badge

Hoi @Dennisjuhh, welkom hier. 

Wat een geschiedenis al zeg. Al langere tijd geen diensten, maar als ik het goed begrijp ligt het nu bij de juiste afdeling om opgelost te worden. Dat kijk ik graag nog even voor je na. Zou je daarvoor jouw profiel willen voorzien van gegevens? Dan ga ik nog eens kijken hoe het ervoor staat. En als ik nog iets kan betekenen, zal ik dat uiteraard doen. 

Het ligt nu hopelijk bij de juiste afdeling, al is het vertrouwen daarin ver te zoeken. Ik heb mijn profiel zojuist aangevuld. Alle hulp is welkom ;)

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor je gegevens @Dennisjuhh! Jammer dat de wifi-dongel geen tijdelijke uitkomst biedt. Ik heb even meegekeken en zie dat het ticket inderdaad bij Spoed en Herstel ligt.  Zij pakken dit verder op. Wat betreft de doorlooptijd. De afdeling heeft minder capaciteit in deze (kerst en nieuwjaar) periode. Hierdoor hebben zij een achterstand opgelopen. Ik weet dat mijn collega's gezegd hebben dat het morgen wordt opgepakt, maar dat is erg optimistisch (in deze tijd). Ga daar a.u.b. niet vanuit! Gezien de drukte kan het wel eens tot volgende week duren.:persevere:  

Badge

Ik heb goed nieuws voor je @Lisa je bent de 1e medewerker bij KPN waarvan een belofte is nagekomen :sweat_smile:

We zitten namelijk nog steeds zonder internet…

 

Geeft een medewerker zojuist telefonisch aan dat het ticket vanaf vandaag opgepakt zal worden, hoe belachelijk wil je het hebben :joy: de teller van KPN-medewerkers die aangeven dat ze zich kapot schamen staat inmiddels al op 4.

We gaan de komende week maar weer tegemoet zonder internet en zonder mogelijkheid om thuis te werken. De kosten zullen wel weer met enkele honderden euro’s oplopen…

2 weken geleden een klacht ingediend, ook nog steeds niks op terug gehoord. Terwijl je je afvraagt hoeveel klachten er kunnen liggen als het klachtenformulier op de website niet werkt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +17

Ik vind het heel vervelend voor je, maar ik kan het op dit moment niet anders maken. Het probleem is in behandeling bij de afdeling Spoed en Herstel. Het enige wat ik op dit moment nog voor je kan betekenen, is je voorzien van extra data, mocht dat nodig zijn. Geef me dan vooral een seintje, dan gaan we dit in orde maken.

Badge

Ik zou onderhand wel de suggestie willen geven om het woord ‘Spoed’ te verwijderen uit de afdelingsnaam van ‘Spoed & Herstel’. 

Inmiddels heb ik ruim 196 minuten gebeld met KPN, maar een oplossing is nog ver te zoeken :cry: