Beantwoord

KPN snoer langs deurposten verwijderen?

  • 18 November 2019
  • 7 reacties
  • 205 keer bekeken

In ons huis komen we langs de deurposten een pttt/KPN een snoer tegen voor een telefoonaansluiting. Deze is al lang niet meer in gebruik. Kunnen we deze aansluiting en kabeltjes of snoeren  probleemloos verwijderen en wegknippen.

 

icon

Beste antwoord door Nadia 21 November 2019, 11:34

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kan je daar een foto van maken?

Reputatie 7

In ons huis komen we langs de deurposten een pttt/KPN een snoer tegen voor een telefoonaansluiting. Deze is al lang niet meer in gebruik. Kunnen we deze aansluiting en kabeltjes of snoeren  probleemloos verwijderen en wegknippen.

Ja, die kan je probleemloos verwijderen. Bekabeling in huis (achter het ISRA) punt behoort tot het "klantdomein" en daarmee moet je kunnen doen wat je wilt.

Het is zelfs beter om deze los te koppelen van het ISRA punt als je een VDSL abonnement van KPN zou hebben.

Reputatie 7
Badge +9

Dat is iets te makkelijk, @wjb. Eerst zal duidelijk moeten zijn waar het ISRA-punt in die woning zit. In oudere woningen zal deze niet zonder meer in de meterkast zitten. Dat moet dus eerst uitgezocht worden. Pas als blijkt dat het ISRA-punt inderdaad 'vóór’ die bekabeling zit, kan die achterliggende bekabeling zonder problemen verwijderd worden.

Piet.

Reputatie 7

Dat is iets te makkelijk, @wjb. Eerst zal duidelijk moeten zijn waar het ISRA-punt in die woning zit.

Nee hoor, een kabel aan de provider zijde van het ISRA punt zal nooit zichtbaar door een woning getrokken zijn.

Reputatie 7

Hallo @Telefoonkabel, welkom op het KPN forum. Goede vraag! Kan ik zomaar een telefoonkabel verwijderen? In principe is dat geen probleem. Zoals wjb uitlegt, wordt het  Infra Structuur Rand Apparatuur (ISRA) buiten het zicht geplaatst. Bij voorkeur veilig in de meterkast of de voorkant van de woning. Hieronder een overzicht van verschillende ISRA-aansluitingen:

 

De kabels die na het ISRA-punt getrokken zijn, kun je gewoon verwijderen. Geen probleem :)

Reputatie 7
Badge +9

@Nadia @wjb Bij mij is het ISRA-punt gewoon in de hal geplaatst, dus duidelijk zichtbaar. Ook de blauwe toevoerkabel is duidelijk zichtbaar (al heb ik die wit geverfd...).

Piet.

Reputatie 7

Ook de blauwe toevoerkabel is duidelijk zichtbaar (al heb ik die wit geverfd...).

En die loopt recht naar beneden, niet langs deurposten. :wink:

Reageer