Beantwoord

KPN Super Wifi setup

  • 18 February 2020
  • 13 reacties
  • 1243 keer bekeken

M.b.t. het installeren van de Super Wifi, zit ik met de volgende vraag:

Blijft de Wifi, na het aansluiten van de Wifi extenders, op de Experia Bos aanwezig?

Onderstaande zou ik graag willen invoeren, in elke ruimte Wifi. Tussen de Experia Box en de 1ste Wifi point een kabel.

 

icon

Beste antwoord door Ron van KPN 20 February 2020, 18:05

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Hi @DeLaVrie, welkom op het forum.

Dat is een hele goede vraag die je stelt. Als je een Experia Box V10a hebt, dan blijft de wifi actief op de Experia Box. Heb je een ander type Experia Box, dan wordt de wifi hierop uitgeschakeld als je de SuperWifi punten aansluit. De SuperWifi punten nemen dan de wifi over van de Experia Box. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

ik heb een 10a, waarvan de wifi is uitgeschakeld bij de installatie van superwifi. tijdens een chatsessie met een KPN medewerker verzekerde hij mij dat het modem onderdeel zou uitmaken van het mesh-systeem, en niet zou worden uitgeschakeld. Hoe zit dit nou?

Reputatie 7
Badge +24

Deze dus?

Dan zou op dat ding moeten inloggen en dan kunt u het wifi weer aanzetten.

Dat begrijp ik, maar heeft dat een nadelig effect op de werking van het gehele WiFi netwerk? Zo niet, waarom wordt de WiFi dan uitgeschakeld?

Hallo @Fmp , bij de 10a behoort de wifi niet uitgeschakeld te worden als er KPN-extenders worden aangesloten. Dat gebeurt alleen automatisch bij de V10 en de voorgangers.

Dus gewoon even inloggen en de wifi weer aanzetten.

 

Reputatie 7
Badge +24

Alleen is inloggen op de v10a momenteel een beetje een probleem: https://forum.kpn.com/internet-9/kan-mijn-experia-box-v10a-niet-benaderen-certificaat-is-3-7-20-verlopen-502491

Hallo @Nick83 

Zulke foutmeldingen enter ik altijd doorheen, dat gebeurt bij meer websites.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Nick83 

Zulke foutmeldingen enter ik altijd doorheen, dat gebeurt bij meer websites.

Deze foutmelding valt op de meeste browsers niet doorheen te enteren. En dat een certificaat verlipen is, dat komt niet vaak voor hoor. Wel allerlei andere fouten bij https. Maar domweg verlopen, elke enigsinds zichtzelf respecterende webmaster zorgt er wel voor dat da niet gebeurt. 

Hallo @Nick83 , het is heel lang bij de RDW zo geweest dat je dezelfde melding  kreeg als bij de V10a, en daar ‘enterde’ ik doorheen door op een link te klikken dat ik toch verbinding wilde maken.

 

Bedankt, wifi v10a aangezet. Vreemd dat installatiehandleiding kpn eea niet juist vermeldt

Foutje, ik heb een v10, geen v10a. Wifi wordt steeds uitgezet. Heb monteur besteld in de hoop een v10a of 12 te krijgen, die kunnen namenlijk deel uitmaken van het mesh-systeem

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb het nog gevraagd, compleet met plaatje. Hou er rekening mee dat u geen andere krijgt. In de regel word een Experiabox alleen vervangen als deze defect is. En dat is die van u niet.

Reputatie 7
Badge +8

Foutje, ik heb een v10, geen v10a. Wifi wordt steeds uitgezet. Heb monteur besteld in de hoop een v10a of 12 te krijgen, die kunnen namenlijk deel uitmaken van het mesh-systeem

 

Is niet nodig om hier achteraan te zitten. V10A en V12 hebben op dit moment geen samenwerking met Experia Wifi en Super Wifi qua wifi mesh. Wat wel zo is , is dat de wifi op deze types aan blijft staan.

Reageer