Vraag

KPN Superwifi

  • 21 April 2020
  • 8 reacties
  • 266 keer bekeken

Ondanks mooie verkoop praatjes werkt de Superwifi voor geen meter, althans niet binnen 40 meter van mijn huis in mijn tuinhuis. Precies de reden waarom ik juist om advies had gevraagd aan KPN en voor 149 euro een set had aangeschaft. Volgens de helpdesk werkt het niet goed door de buitenlucht, een raam etc. Volgens mij hebben de meeste huizen een raam toch? Retour sturen dan maar. Helaas ook geen goed alternatief voor mensen met een diepe achtertuin.


8 reacties

Badge +19

Die super wifi's zijn prima maar niet om 40mtr te overbruggen natuurlijk. Doe net als ik. Trek een kabel maar het tuinhuis en zet daar een accespoint neer. Veel werkt maar het werkt super.

Dank voor je reactie. Die 40 meter (of zelfs meer) werd door KPN zelf als geen enkel probleem gezien. Ik had namelijk vooraf de casus voorgelegd aan de helpdesk.

Badge +19

In theorie wellicht niet maar in de praktijk is dat vaak anders. Woon je in een hutje op de hei dan gaat het lukken maar woon je in een wijk waar veel wifi signalen zijn dat gaat dat zeker niet werken. Misschien als je wifipunt echt vlakbij het raam staat dat het lukt maar dan moet je geen tripple glas hebben. Dit is mijn praktijkervaring. Maar als jij liever een medewerker gelooft die het van een script voorleest prima.  Even goede vrienden hoor.:wink:

Reputatie 7
Badge +17

@Ferink Welkom hier op het Forum! Jammer dat de draadloze versterkers geen oplossing voor je zijn. Als je de versterker dichterbij het 'woon’huis plaatst, gaat het lampje dan wel gewoon groen branden?

Eventueel kun je de 1e versterker bij het raam plaatsen van het ‘woon’huis en de tweede versterker dicht aan de wand van het tuinhuisje. Je hebt dit vast al geprobeerd. Ik bedenk maar zo wat. 

Ik heb 120mb aan het einde van mijn tuin. Wel maar 30 meter van de router af

Reputatie 7
Badge +24

Dubbel glas en geïsoleerde muren zijn een enorme barrière voor wifi. Je zou de SuperWifi buiten neer moeten zetten, bekabeld aangesloten, op een tafeltje tegen de gevel. Dan zou je wellicht 40 meter verderop wel wifi hebben. Vanuit binnen kun je dat vergeten.

Ik zie dat echt anders. Ik vind 30m meer dan netjes en +100mb

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie dat echt anders. Ik vind 30m meer dan netjes en +100mb

Ik ook. Wat ziet u anders?

Reageer