Beantwoord

KPN Thuis App

  • 23 December 2019
  • 20 reacties
  • 2928 keer bekeken

Ik hen vandaag een extra KPN wifi versterker geïnstalleerd. Dat werkt prima. Ik hen al een KPN thuis app maar na installatie van de nieuwe versterker moet ik hem weer verbinding maken met mijn netwerkwerk. Ik had een beheerderswachtwoord ingesteld, maar dat werkte nu niet. De app geeft aan dat het een verkeerd wachtwoord is. Dan “vergeten wachtwoord” gedaan. Ik heb twee versterkers, gekeken waar het lampje knippert, gereset, twee minuten geacht, QR code gescand.  Werkt niet. Soms geeft de app fout wachtwoord, soms “oeps er is iets mis gegaan". Deze hele procedure een aantal keren op beide versterkers gedaan, maar krijg de app niet aan de praat. Ook al de app een keer van mijn ipad verwijdert, geen effect. De app gedownload op mijn LG telefoon, werkt ook niet.

Het netwerk werkt, dus dat is geen probleem, maar ik zou de app ook graag weer werkend willen krijgen. Tips of suggesties zijn welkom. 

 

icon

Beste antwoord door RonaldMertens 24 May 2020, 14:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Sorry, twee keer hen getikt waar het heb had moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +25

Welkom op het forum @EricV22. Je zou zeggen dat de app opnieuw installeren toch wel de oplossing zou moeten bieden. Ik ben in ieder geval blij dat het netwerk wel gewoon werkt. Ik ga dit voor je navragen, want ik wil eigenlijk voorkomen dat je het netwerk helemaal opnieuw moet instellen of iets dergelijks. Ik kom hier op terug!

Bedankt. Ik wacht het af.

Reputatie 4
Badge +3

Log even in op de experiabox en kijk welke ip Adres de wifi versterker heeft.  Volgens mij 192.168.2.150 

Of. 9

Of. 6 of. 2

Nu kan je wel. Inloggen met de versterker. 

Sluit er eerst maar 1 aan. 

Het kan zijn dat je versterker niet geupdate is. In dat geval. Moet je dan de firmware handmatig installeren die zit op de kpn website.

 

Als de update gebeurt is  dan is de adres nu 192.168.2.150

 

Nu mag je dan de 2e versterker ook handmatig updaten. 

 

Heel omslachtig idd.

Na die update zijn heel veel problemen en een ervan is dat de update niet automatisch meer gebeurt. 

Hoi @EricV22!

 

Je wilt met de KPN Thuis app je netwerk weergeven. Deze vraagt om het beheerderswachtwoord. Dat wachtwoord is het wachtwoord waarmee je toegang krijgt tot het modem (dus als je zou inloggen op 192.168.2.254). Heb je deze ook al uitgeprobeerd? De wachtwoorden van de wifi versterkers worden namelijk alleen gebruikt in het beheerpaneel via de webbrowser.

 

Mocht je het wachtwoord hier niet meer van weten dan kun je het modem resetten door middel van het indrukken van de reset knop.

 

Groet,

Jordy

Reputatie 7
Badge +25

@EricV22, heb je bovenstaande dingen al geprobeerd? De ontwikkelaars kunnen dit probleem niet reproduceren in ieder geval. Gaat het trouwens om de zwarte Experia Wifi? Of die witte ronde? 

Weet je of je wel met het wachtwoord in kan loggen via de WebGUI van de wifiversterker? Dit doe je door het IP-adres in te voeren van de wifiversterker.

Het IP-adres is geen vast IP-adres maar wordt via DHCP door het modem toegewezen en verschilt dus per klant. Je kunt het achterhalen door in de WebGUI van de modem te kijken bij de verbonden apparaten of door je lokale netwerk te scannen met een tool als Fing (iOS en Android)

Zelfde probleem hier als TS. Meerdere malen WW reset gedaan waarbij blauwe WiFi blijft knipperen op versterker maar zonder resultaat. Hoe kan ik inloggen op de versterker via het IP adres in een browser? 

Reputatie 1

Hier ook hetzelfde probleem. Inloggen op de experia box werkt prima. Inloggen in kpn thuis app werkt niet. Reset via de kpn thuis app werkt ook niet. We hebben het op 3 telefoons geprobeerd. 

Reputatie 1

Update: ik kan inloggen in KPN Thuis! De Supersnel Wifi kastjes hebben hun eigen wachtwoord, en ik vulde het wachtwoord van de Experia box in.

Volgende stap, updaten van de Supersnel Wifi kastjes. Hiervoor wordt ook een wachtwoord gevraagd. Welk wachtwoord dit is is mijn nog onduidelijk. Het is niet het wachtwoord van Supersnel Wifi, niet het wachtwoord van de Experia box en ook niet de wachtwoorden die op de Supersnel Wifi kastjes staan.

Reputatie 2

Heb exact hetzelfde probleem.

WiFi versterkers geïnstalleerd, beide zijn automatisch geupdate naar 1.00.28v2.

Ingelogd op 1 van de versterkers via IP adres, werkt ook goed.

Vraagt direct erna om een “nieuw wachtwoord”, heb ik ook gedaan.

Daarna werkt de Thuis App niet meer, niet met het Experia v10 paswoord, niet met het paswoord onderop de WiFi versterkers.

Heb te veel slechte ervaringen om op paswoord vergeten te klikken.

 

Bonusvraag:

Vind het ook geen fijne update die het onmogelijk heeft gemaakt om verschil aan te brengen tussen 2.4GHz en 5GHz. Blijft dat zo?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @RonaldMertens 

Ingelogd op 1 van de versterkers via IP adres, werkt ook goed.

Vraagt direct erna om een “nieuw wachtwoord”, heb ik ook gedaan.

Heb je dit “nieuw wachtwoord” ook al geprobeerd op KPN Thuis app?

Reputatie 2

Natuurlijk :)

pw ExperiaBox, pw WiFi versterker 1, pw WiFi versterker 2, pw “nieuw”

Ben nu nog een keer KPN Thuis aan het installeren.

Vraagt weer om het “admin” of “web” paswoord; geen paswoord wil werken.

 

Zijn er misschien beperkingen voor het “admin” paswoord binnen KPN Thuis App (denk aan lengte, complexiteit, tekens)?

 

 

 

Reputatie 2

#Solved#

Het “admin" of “web” paswoord mag niet langer zijn dan 12 karakters voor de KPN Thuis App.

Het paswoord wat onderop de Experia WiFi versterkers staat = 12 karakters.

Ik dacht slim te zijn door het oude password van 1 van de versterkers te gebruiken met toevoeging van 1 extra karakter.

Heb dat karakter weer eraf gehaald (je kunt je paswoord wijzigen in de webinterface van je WiFi versterkers: Systeem - Administrator wachtwoord).

Gebruik dan je “foute” paswoord als huidige paswoord met een max van 12 karakters.

Gebruik voor je “nieuwe” paswoord max 12 karakters.

En ….. KPN Thuis App werkt weer als voorheen ….  :)

Reputatie 7
Badge +21

Goed nieuws @RonaldMertens en bedankt voor de terugkoppeling. Heeft iemand anders mss ook nog wat aan.

Ik kan wel de web interface van het kastje benaderen.xxxx.150 

Maar het pw van de experiabox of wat onderop staat werken niet……

De beide kastjes werken wel, dus met de installatie blijkbaar wel iets goed gedaan…...maar gebruiksvriendelijk is het niet…..

Met de app zou je de lampjes kunnen doven? Kastje staat op de slaapkamer en die ledjes geven best veel licht.

(ik weet het….er zijn grotere problemen) Maar toch zou ik graag de app werkend willen hebben.

Reputatie 7
Badge +24

Je moet het Admin wachtwoord hebben wat onder op het voetje van de versterker staat. Op elke versterker staat een ander Admin wachtwoord, probeer ze gewoon beide. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @pgvangego , je kan de lampjes ook via de webinterface uitzetten

 

Thx Nick83, ik zal het nogmaals proberen. Mss toch verkeerd ingetoetst…

RBxx goed te weten dat het kan, nu nog zover weten te komen. ;-)

ik ga het nogeens proberen nadat ik de resetten knop gebruikt heb en dan samen met het ww op de onderkant via de web interface. 
Maar een beetje proberen. 

Ik heb hetzelfde probleem. Ben er nog steeds niet uit. Had een wachtwoord ingesteld en dat werkt niet meer. Bij resetten heb ik hetzelfde probleem. Je scant de QR-code. Wachtwoord van de wifi versterker is ingevuld, maar ik krijg de mededeling dat wachtwoord niet klopt. 

Hallo @pgvangego , je kan de lampjes ook via de webinterface uitzetten

 

Je kan ook 1x op het knopje aan de zeikant drukken. Dan gaan de led's Ook uit. Druk je er weer 1x op, gaan de led's weer aan