Beantwoord

KPN - VPN verbinding ANWB werkt niet meer

  • 12 January 2021
  • 6 reacties
  • 154 keer bekeken

Gisteren een KPN monteur langsgeweest ivm slechte wifi in huis. nieuwe versterker geplaatst. sindsdien kan ik geen verbinding meer krijgen met alles wat met mijn werkgever (anwb) te maken heeft. ICT ANWB zegt dat dit eerder is voorgekomen en dat er iets in de router de VPN-verbinding blokkeert. KPN-medewerker zegt het probleem niet te kennen en verwijst me door naar dit forum. Graag hulp voor dit probleem.

icon

Beste antwoord door tismaris 12 January 2021, 16:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 4
Badge +4

In mijn ervaring met thuiswerkers is dit toch meestal een probleem in de configuratie van
het VPN programma. Er is eigenlijk niks in de Experiabox dat VPN’s blokkeert. Zou niet goed
zijn voor het klantbehoud in de huidige dagen. Waar ik werk gebruiken we Cisco AnyConnect,
is dat bij de ANWB ook zo?

Hi Ramon, dank voor je reactie. Geen idee over cisco anyconnect. Ben absoluut niet Ict onderlegd. Rare is dat de blokkade sinds Het bezoek van de monteur is ( en die heeft een nieuw WiFi kastje geplaatst). 

Reputatie 4
Badge +4

Het wil inderdaad voorkomen na een wijziging. Bij de meeste installaties ervan is een cache file:
C:\Users\%username%\AppData\Local\Cisco\Cisco AnyConnect Secure Mobility Client
Hier staan tijdelijke bestanden. Als test zou u die in een ZIP bestandje kunnen zetten en
testen of de verbinding weer werkt.

Als er een ander programma wordt gebruikt, ben ik daar wel de naam van nodig. 

Ik help graag, ben jullie recent nog nodig gehad toen het krukas van mijn autotje de geest gaf.

 

Uit je verhaal begrijp ik dat je tevreden bent over de hulpverlening. Daar ben ik blij om. Voor wat betreft je advies; ik heb ingetypt wat je geschreven hebt, maar dat wordt niet herkend. Nogmaals ik weet net hoe ik een completer aan en uit zet😩.
Dank voor je hulp! Ik heb t probleem terug gelegd bij de Ict afdeling. 

Reputatie 4
Badge +4

Mijn ervaringen zijn heel goed met de ANWB. Altijd tof geholpen. Ik hoop dat het probleem snel
gevonden is. Mocht ik ergens mee kunnen helpen, hoor ik het graag. Hoogstwaarschijnlijk zit het 
ergens in de instellingen van de VPN waarbij wij niet kunnen/mogen Inver band met de veiligheid.

2 x harde reset en heel veel geduld.. en hij doet t weer😉