Beantwoord

KPN, zorg voor een betere verbinding!

  • 16 June 2020
  • 5 reacties
  • 88 keer bekeken

Badge

Beste mensen van KPN,
Zoals al vaker hier gemeld: als iedere keer haalbaarheidsonderzoeken naar kabelvernieuwing worden afgewezen, terwijl de huidige onderhoudskosten niet worden meegenomen blijft de ellende voor iedereen doorgaan (de directe- en indirecte schade door wederom een kabelbreuk en vijf dagen zonder internet, TV en bellen voor 30 adressen, 70 bewoners en 5 bedrijven). Het begint nu schandalig te worden hoe KPN nalatig blijft.

  • Bureaucratie: 30 aangesloten bewoners bemerken donderdag ochtend dat er voor de zoveelste keer geen internet of telefoon is en verschillende klanten bellen KPN: er moet eerst een monteur in de aangesloten woningen komen voordat er iemand komt om de kabel te maken (terwijl al op aan de telefoon door KPN gemeld wordt dat kabelbreuk op 830 meter van ons huis blijkt uit online tests). 24 uur tijdverlies en daardoor meteen ook twee dagen weekeinde erbij zonder dienstverlening. De monteur op vrijdag was zo snugger om in elk geval alle andere bezoeken aan andere adressen hier af te zeggen, want die waren allemaal natuurlijk totaal onnodig en te voorkomen geweest.
    Maar vooral; onnodig lang afgesloten door bureaucratie en procedures: klassieke "paarse krokodil”.
  • Schade en risico / aansprakelijkheid KPN: in Coronatijd nog meer schade- en overlast door deze stokoude koperkabel, die meerdere keren per jaar het begeeft: middelbare scholieren in toetsweken en met online lessen en klassen, paviljoen Puur (Horeca) die net moet gaan herstellen van omzetloze periode kan geen reserveringen per mail of telefoon ontvangen, vele thuiswerkers, ZZP er (een fotograaf moest met auto een USB met bestanden naar klant gaan brengen), maar ook ouderen die alleen een vaste telefoonlijn hebben in geval van nood (stokoude 90-jarige alleenstaande buurman, die elke dag belt met dochter om te checken of alles goed gaat). enz. enz. In deze tijd, in Nederland, in Amsterdam moet KPN toch voor een betrouwbaar netwerk zorgen…… In ons gebied kan KPN nooit beweren dat het pech of overmacht was dat de kabel weer stuk was: het gebeurt immers 4 tot 5 x per jaar nu al jaren lang en het is iedereen duidelijk dat deze kabel niet meer goed is, te ondiep ligt op vele plekken, te vaak gerepareerd en dus steeds vaker kapot zal gaan en steeds langzamer data doorgeeft.
  • Capaciteit, snelheid: de overheid stelt als richtlijn dat in 2023 ieder huishouden in minimaal 100 Mbps zal hebben. In ons geval (door slechte koperleiding) halen we maximaal 7 Mbps en meestal tussen 2-4 Mbps. En dat met twee werkende ouders thuis, drie tieners in middelbare school (incl eindexamen). We namen twee keer een TV decoder in ons abonnement, maar kunnen TVs niet tegelijk aan hebben (en betalen wel twee keer uiteraard). Minimaal 20 Mbps (met 4 G modem als “buitengebied” oplossing) zou volgens het abonnement geleverd worden, en daar betalen we ook voor, maar nog geen 25% van deze minimale snelheid wordt gehaald.
  • Locatie: deze 30 huishoudens en 5 bedrijven zitten op nog geen 200 meter hemelsbreed van de wijk Amsterdam-IJburg, wat geheel van glasvezel is voorzien. Op 1 kilometer staat de grote energie centrale van Vattenval (voorheen Nuon) met 2 gascentrales en nog veel meer plannen. Ik ga ervan uit dat deze vitale nutsfunctie wel degelijk een snelle en grote=capaciteits-internetverbinding heeft. 

Kortom, KPN, neem nu eens je maatschappelijk verantwoordelijkheid, ontsluit dit gebied in midden Amsterdam / Diemen en breng daar internetsnelheid- en capaciteit, waarmee we in de moderne maatschappij kunnen functioneren. Stop met haalbaarheidssmoezen en investeer gewoon in ca 1.000 meter kabelvernieuwing/glasvezel ipv uitmelken van 40 jaar oude koperlijn en vooral voorkom verdere schade of ongelukken! Ik houd jullie organisatie vanaf nu aansprakelijk, als er ooit wat ergs gebeurd. Je kan niet aan iedereen normale abonnementstarieven vragen, maar zowel op gebied van betrouwbaarheid als ook capaciteit zo te kort schieten.

Het is genoeg geweest.
JP

 

admin: eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 24 June 2020, 13:28

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @JPCD . Wat een vervelende situatie! Mijn oprechte excuses namens KPN. Ik heb jouw dossier erbij gepakt en zie dat je hierover meerdere keren contact hebt opgenomen. Ik kan helaas geen antwoord geven op jouw vraag of het netwerk in jouw straat geupgrade kan worden. Deze mogelijkheid heb ik helaas niet. Wanneer je contact met ons opneemt en aangeeft dat je problemen hebt met onze verbinding, dan zal er een monteur ter plekke het probleem verder moeten onderzoeken en eventueel doorzetten naar een achterliggende afdeling. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waarop je zit te wachten, maar helaas kan ik jouw zelf niet verder helpen hierin. Ik zie dat ons systeem aangeeft dat er op dit moment een storing in jouw postcodegebied is. Er zijn dus op dit moment monteurs bezig om dit probleem te verhelpen en hoop dat ze dit verhaal ook meenemen en dat het probleem blijvend wordt verholpen. 

Badge

 

Badge

De kabel moet vervangen, hij is 70 jaar oud en gaat steeds vaker stuk. Het gaat niet alleen om nu repareren maar om te zorgen dat wij kunnen vertrouwen op 365 dagen verbinding en liefst wat sneller dan 5 Mbps. Zie foto’s …..

Badge

Alle KPN contacten die ik heb zeggen er niets aan te kunnen doen…. en maar adverteren op TV met glasvezel en zeggen duurzaam te zijn...

Reputatie 7
Badge +21

De kabel moet vervangen, hij is 70 jaar oud en gaat steeds vaker stuk. Het gaat niet alleen om nu repareren maar om te zorgen dat wij kunnen vertrouwen op 365 dagen verbinding en liefst wat sneller dan 5 Mbps. Zie foto’s …..

Dat begrijp ik, maar zoals ik al eerder aangaf kan ik jouw niet hierin verder helpen. Op het moment dat er geen verbinding is op jouw adres zou ik je willen vragen om dit aan ons te melden. Een monteur kan het daarna in werking zetten. Zeker als er meerdere mensen problemen hebben in hetzelfde gebied en dit ook aangeven. 

 

Reageer