Vraag

Krijgen wij als trouwe klant ook een goed aanbod?

  • 30 December 2021
  • 23 reacties
  • 494 keer bekeken

Dames en Heren,

Inmiddels maken wij al vele jaren gebruik van KPN en Telfort als provider. Nu ligt er een offerte bij ons binnen van Ziggo met een interessante 9 maanden aanbieding. Wij kunnen ons niet heugen dat KPN in de vele afgelopen jaren een aanbieding gemaakt heeft, laat staan dat de apparatuur al jaren hier in huis staat en dus ook veroudert. Ziggo biedt een voordelig abonnement aan voor 9 maanden en KPN heeft ook zo'n aanbieding voor nieuwe cliënten. Maar wat doet u voor cliënten die al lang klant bij u zijn? dat is tot op heden helemaal niets gedurende al vele jaren. Wij hebben moeite met overstappen naar Ziggo, maar we zijn wel tevreden over KPN. Het is natuurlijk wel vreemd dat KPN voor ons als jarenlange klant niets doet, alleen maar voor nieuwe klanten. Wij zijn benieuwd wat u nu voor ons kan doen met onze verouderde apparatuur en de prijsaanbiedingen van KPN zelf en van Ziggo. Uw reactie zien wij graag tegemoet.

Met vriendelijke groet, Bea en Rob van Heuveln

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Badge +19

Haal snel uw persoonlijke gegevens weg voor er misbruik van wordt gemaakt.  Dit is een openbaar forum. Iedereen kan dit zien!!!

Badge +19

Op het forum helpen klanten elkaar dus met prijzen of iets dergelijks wordt hier niets gedaan.  Dat u verouderde appartuur heeft is onwaarschijnlijk want bijna alles wordt regelmatig voorzien van nieuwe software.  Qou modem is alles boven de v7 nog goed en met uitzondering van de Motorola ontvangers is ook alles nog goed. Welke types heeft u?

@Joep1965  is me net voor. Kijk altijd eerst op de phone, maar voor uitgebreidere antwoorden start ik de laptop op. Laat nou net in die 1½ minuut Joep al (een deel van) het antwoord gegeven hebben. Ha ha :thumbsup_tone2: .

@Rob van Heuveln .Nog een kleine aanvulling.

Voordelen voor (bestaande) klanten:

Met Alles-in-1 / Internet+KPN TV én mobiel abo:
gratis espn of pluspakket, korting op mobiel

Overigens: de eerst 6 tot 12 maanden korting voor nieuwe klanten doen álle providers. Ook daarna geen korting meer.

Wij hebben twee HDMI ontvangers en een Experia Box.

Bea en Rob van Heuveln

Badge +19

Welk type v8, v9,v10,v10a of box 12? En welk type ontvanger? Maar bovenal heeft u problemen met internet of tv? Want dan moeten we echt aan de slag.

Wij hebben twee HDMI ontvangers en een Experia Box.

 

De HMB2260 denk ik dan toch?

Welk type v8, v9,v10,v10a of box 12? 

ST780,tg787,tg789vn,zxv10 h220N(v7) zouden ook nog kunnen;)

Vermoedelijk de V8,klopt dat @Rob van Heuveln ?

Reputatie 7
Badge +30

@Rob van Heuveln welkom! Ik heb even een eigen topic voor je aangemaakt, waar ik me nog even niet teveel mee wil bemoeien, want ik zie dat de community je al helemaal van de juiste informatie voorziet! Ik lees natuurlijk wel mee, dus mocht je uiteindelijk nog vragen hebben waar ik voor nodig ben, geef gerust een gil.

Hallo Joep,

Beide ontvangers met nr. HMB2260V

Groeten Rob

 

Hallo Joep,

Beide ontvangers met nr. HMB2260V2

Groeten Rob

 

En welk modem?

Joep, een witte Experiabox V10.

Groetjes,

Rob

Reputatie 7
Badge +10

Joep, een witte Experiabox V10.

Groetjes,

Rob

Qua Modem dus gewoon up-to-date

 

Daarnaast heeft iedereen van ons als nieuwe klant van KPN een op dat moment lopende aanbieding gehad. U betaalt voor de diensten die u afneemt, krijgt pakketten gratis of met korting en KPN heeft door het jaar heen (leuke) extraatjes. Het lijkt mij dat KPN u als klant zeker waardeert met dit alles.

Reputatie 7
Badge +11

Qou modem is alles boven de v7 nog goed en met uitzondering van de Motorola ontvangers is ook alles nog goed. Welke types heeft u?

Ik zou hier eigenlijk willen zeggen alles boven de V9. De V8 is end-of-life en wordt actief vervangen door KPN (zelfs Netflix aanvragen of Spotify aanzetten kan al een modemswap triggeren). De V8 wordt niet meer onderhouden. De V9 ontvangt volgens mij nog wel veiligheidsupdates maar ook dat zal ten einde lopen. Het is immers ook alweer een 8 jaar oud model. Wanneer de V9 actief omgeruild gaat worden is mij niet bekend, al kan ie wel via de wifimanager geruild worden en bij abonnementen boven de 100Mbps wordt er ook automatisch een swap ingeschoten. Volgens mij is dit stilaan het begin van het afscheid van de V9.

Beste mensen, 

Waarom profiteert een vaste KPN klant over jaren niet van voordelen die mogelijk nieuwe klanten wel tijdelijk gaan krijgen van KPN. Ook de vaste klanten van KPN zouden tijdelijk mee moeten kunnen profiteren van een tijdelijke verlaging van zijn/haar maandelijkse kosten. Dat er allerlei aanbiedingen van KPN jaarlijks komen, nu dat hebben wij nog niet gezien. Ik vind KPN zeer star in het verwennen en het mede daardoor vasthouden van hun eigen klanten. Ook bij KPN ligt Ziggo op de loer, dus doe wat voor de langdurig vaste klanten. Dat doet de ANWB bijvoorbeeld ook met brons, zilver en goud lidmaatschap en daardoor een hogere korting op hun producten. 

Allemaal een heel prettige jaarwisseling en laten we gezond blijven.

Groetjes,

Bea en Rob van Heuveln  

 

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben van mening dat KPN wel wat extra doet voor haar klanten maar dit is (blijkbaar) in uw beleving niet zo of u vindt de extra's niet interessant dat is ook goed mogelijk.

 

Persoonlijk ben ik totaal niet geïnteresseerd in Ziggo (ik heb even het rekensommetje gemaakt). Zelfs met de 6 maanden korting op hun  Internet & TV Max abonnement betaal je maandelijks gemiddeld over het jaar bijna 65 euro of bij de Internet & TV Compleet bijna 55 euro. Los van de kortingen (met mobiel) kom ik met mijn abonnement van KPN niet aan die bedragen hoor.

 

De vergelijking met de ANWB gaat niet helemaal op want u krijgt korting voor het aantal schadevrije jaren die, hoe kan het ook, gekoppeld zijn aan het aantal jaren dat u al klant bent.

 

Groeten.

Reputatie 7
Badge +11

Beste mensen, 

Waarom profiteert een vaste KPN klant over jaren niet van voordelen die mogelijk nieuwe klanten wel tijdelijk gaan krijgen van KPN. Ook de vaste klanten van KPN zouden tijdelijk mee moeten kunnen profiteren van een tijdelijke verlaging van zijn/haar maandelijkse kosten.

Dat zou kunnen, maar die korting moet ergens van betaald worden met het inherente gevolg dat de reguliere abonnementskosten zullen stijgen.

 

Dat er allerlei aanbiedingen van KPN jaarlijks komen, nu dat hebben wij nog niet gezien. Ik vind KPN zeer star in het verwennen en het mede daardoor vasthouden van hun eigen klanten.

Er is iedere maand het “Kadootje van KPN”, meer info hierover vind je hier: https://www.kpn.com/kadootjevankpn.htm. Ook heeft KPN de Husselvoordelen of de KPN Compleetvoordelen wanneer mobiel en thuis abonnementen gecombineerd worden. Met de Husselvoordelen loopt de korting op verspreid over verschillende kortingen. Per mobiel abonnement tussen de 2.50 en 7.50 euro korting en op het thuis-abonnement is er dan een korting van 5 euro per maand op een entertainmentpakket zoals bijvoorbeeld Netflix, Spotify of ESPN plus het gratis Pluspakket.

 

Ook bij KPN ligt Ziggo op de loer, dus doe wat voor de langdurig vaste klanten.

En de eeuwige ‘strijd’ tussen Ziggo en KPN zal altijd blijven. Ieder zo zijn eigen keuze daarin.

 

 

Dat doet de ANWB bijvoorbeeld ook met brons, zilver en goud lidmaatschap en daardoor een hogere korting op hun producten. 

Alleen is ANWB niet echt te vergelijken met KPN. Het ANWB-lidmaatschap is immers een verzekering waar je collectief de kosten dekt als je eens met pech komt te staan. Ik betaal ook een jaarlijks bedrag aan deze maatschappij maar ik heb er tot nu toe slechts twee keer gebruik van moeten maken (gelukkig maar). In alle tijd ertussen heeft ANWB geen andere kosten aan mijn lidmaatschap behalve administratiekosten welke nihil zijn omdat alles steeds meer geautomatiseerd verloopt. Zolang ik ze niet nodig heb hebben ze in feite geen kosten aan mijn lidmaatschap. Voor de duidelijkheid: ik heb het nu over de wegenwachtservice van ANWB welke ook een verzekering is, er zit immers ook geen btw op het jaarbedrag.

Voor een abonnement heeft KPN permanent kosten, er moet een netwerk (zowel de kabels in de grond als de technische objecten als de apparatuur in deze objecten) onderhouden worden, er moet randapparatuur op klantlocatie geplaatst worden, er moet geld afgedragen worden aan de zendermaatschappijen voor televisie, er moet bandbreedte ingekocht worden bij de NL-IX en ga zo maar door. En dan laat ik de ‘opstartkosten’ nog buiten beschouwing.

Ik zou hier eigenlijk willen zeggen alles boven de V9. De V8 is end-of-life en wordt actief vervangen door KPN (zelfs Netflix aanvragen of Spotify aanzetten kan al een modemswap triggeren). De V8 wordt niet meer onderhouden. De V9 ontvangt volgens mij nog wel veiligheidsupdates maar ook dat zal ten einde lopen. Het is immers ook alweer een 8 jaar oud model. Wanneer de V9 actief omgeruild gaat worden is mij niet bekend, al kan ie wel via de wifimanager geruild worden en bij abonnementen boven de 100Mbps wordt er ook automatisch een swap ingeschoten. Volgens mij is dit stilaan het begin van het afscheid van de V9.

Ja,Maar niet dat het dan niet meer werkt.De V7(H220N) is de modernste die nog met alle diensten werkt(voip,tv,internet).De thomson modems doen nog wel I-Tv en internet maar geen telefonie meer.

Het zal nog wel een tijd duren voordat telefonie.tv en internet niet meer met de v8 en v9 modems werken.

 

Rob van Heuveln schrijft:

Het ANWB systeem is naarmate je lidmaatschap langer in jaren wordt kan je klimmen met de lidmaatschapkaart in kleur van brons, naar zilver, naar goud.  Aan de hand van de kleur kan je bij ANWB spullen kopen met korting, dus des te langer lid des te meer korting.   

 

Badge +19

Ook geen geweldig systeem.  Jongeren betalen dus altijd teveel. Om het goedkoopste uit te zijn en je het gedoe er omheen geen probleem vindt dan is overstappen de enige optie. Zo werkt het in telecomland.

Reputatie 7
Badge +24

Rob van Heuveln schrijft:

Het ANWB systeem is naarmate je lidmaatschap langer in jaren wordt kan je klimmen met de lidmaatschapkaart in kleur van brons, naar zilver, naar goud.  Aan de hand van de kleur kan je bij ANWB spullen kopen met korting, dus des te langer lid des te meer korting.   

Zoals Joep al zegt: bij zo'n systeem betaald een nieuwe klant dus meer. Niet echt bevorderlijk voor overstappers om dan te kiezen voor KPN. Omdat andere providers dan waarschijnlijk goedkoper zijn. De eerste jaren.

Reputatie 6
Badge +8

Je kunt natuurlijk een jaartje switchen. Dan ben je nu 'nieuw' bij een andere provider. En volgend jaar word je weer door KPN verwelkomd. 

Heb je al gebeld met de klantenservice 0800 0402 om op te zeggen. Wellicht dat je dan wel een aardig aanbod krijgt. Ik bel ieder jaar of zeg botweg op. Dan gebeurt er vrijwel altijd iets moois.

 

Fijne jaarwisseling. 

Reputatie 7
Badge +11

Ja,Maar niet dat het dan niet meer werkt.De V7(H220N) is de modernste die nog met alle diensten werkt(voip,tv,internet).De thomson modems doen nog wel I-Tv en internet maar geen telefonie meer.

Het zal nog wel een tijd duren voordat telefonie.tv en internet niet meer met de v8 en v9 modems werken.

Maar er is een gigantisch verschil tussen ‘werkt nog’ en ‘wordt nog ondersteund’. Als iets end-of-life is dan vindt er gewoon geen ondersteuning meer plaats vanuit de fabrikant en worden er ook geen veiligheidsupdates meer uitgevoerd. Dat is de hele reden dat ze op den duur vervangen worden. Ik heb dit de laatste tijd al aardig wat keren herhaald hier op het forum. Neem de V8 bijvoorbeeld, die kan inderdaad nog wel een paar jaar mee maar het is een kwestie van afwachten tot daar een exploit voor gevonden wordt die niet meer gedicht gaat worden waardoor je risico loopt. Dat is nou eenmaal hoe het is in IT-land. Zo lang KPN de huidige netwerkstructuur hanteert zullen de V8’en en V9's nog gewoon blijven werken. De vraag is alleen of je het moet willen. Op een gegeven moment is het klaar en men moet dat accepteren en mee gaan met de tijd. Ook van de V9 die je zelf gebruikt zal denk ik wel in het komend jaar een keer afscheid genomen moeten gaan worden en laten we eerlijk wezen, KPN heeft veel en veel betere modems op dit moment dan de V9 ooit is geweest. In de tijd dat ie uit kwam volstond ie prima maar KPN heeft een gigantische sprong gemaakt toen de V10 uit kwam. Ik zou het persoonlijk ook waarderen als er gestopt wordt met het promoten dat de V8 en V9 nog prima mee kunnen. Ze worden met een reden geswapped en daar sta ik volledig achter. Die Thomsons moeten helemaal niet meer gebruikt worden, die worden al jaren niet meer onderhouden en het zou me niets verbazen als ze zo lek als een mandje zijn.

 

Rob van Heuveln schrijft:

Het ANWB systeem is naarmate je lidmaatschap langer in jaren wordt kan je klimmen met de lidmaatschapkaart in kleur van brons, naar zilver, naar goud.  Aan de hand van de kleur kan je bij ANWB spullen kopen met korting, dus des te langer lid des te meer korting.   

Nogmaals: ANWB is een verzekeraar, dat is niet vergelijkbaar met een telecomaanbieder zoals KPN. Geen enkele internetprovider gaat op deze manier te werk. Misschien de hele kleintjes die alleen zeer lokaal opereren maar zodra ze wat groter worden dan wordt hier direct vanaf gestapt. Om eventuele discussie te voorkomen: ook de wegenwachtservice is een verzekering. Ik heb in mijn vorig bericht al uitgelegd waarom het niet vergelijkbaar is.

Ja,Maar niet dat het dan niet meer werkt.De V7(H220N) is de modernste die nog met alle diensten werkt(voip,tv,internet).De thomson modems doen nog wel I-Tv en internet maar geen telefonie meer.

Het zal nog wel een tijd duren voordat telefonie.tv en internet niet meer met de v8 en v9 modems werken.

Maar er is een gigantisch verschil tussen ‘werkt nog’ en ‘wordt nog ondersteund’. Als iets end-of-life is dan vindt er gewoon geen ondersteuning meer plaats vanuit de fabrikant en worden er ook geen veiligheidsupdates meer uitgevoerd. Dat is de hele reden dat ze op den duur vervangen worden. Ik heb dit de laatste tijd al aardig wat keren herhaald hier op het forum. Neem de V8 bijvoorbeeld, die kan inderdaad nog wel een paar jaar mee maar het is een kwestie van afwachten tot daar een exploit voor gevonden wordt die niet meer gedicht gaat worden waardoor je risico loopt. Dat is nou eenmaal hoe het is in IT-land. Zo lang KPN de huidige netwerkstructuur hanteert zullen de V8’en en V9's nog gewoon blijven werken. De vraag is alleen of je het moet willen. Op een gegeven moment is het klaar en men moet dat accepteren en mee gaan met de tijd. Ook van de V9 die je zelf gebruikt zal denk ik wel in het komend jaar een keer afscheid genomen moeten gaan worden en laten we eerlijk wezen, KPN heeft veel en veel betere modems op dit moment dan de V9 ooit is geweest. In de tijd dat ie uit kwam volstond ie prima maar KPN heeft een gigantische sprong gemaakt toen de V10 uit kwam. Ik zou het persoonlijk ook waarderen als er gestopt wordt met het promoten dat de V8 en V9 nog prima mee kunnen. Ze worden met een reden geswapped en daar sta ik volledig achter. Die Thomsons moeten helemaal niet meer gebruikt worden, die worden al jaren niet meer onderhouden en het zou me niets verbazen als ze zo lek als een mandje zijn.

-

@NHendriks ,

De v10 modems vallen hier weg(services rood) dus daar heb ik geen zin in. @LaurensZalm zegt dat het aan de oudere stap58 apparatuur hierzo ligt.Die vervangt kpn ook niet en daarom is ook mede geen pairbonding mogelijk.

Ik wil dus niet mijn v9 meer omruilen,Ben er nu wel klaar mee.Als reserve heb ik alleen nog maar een thomson die beperkt werkt(alleen internet en wifi werkt op sommige apparaten niet) dus daar kan ik weinig mee.Dus als die v9 kapot gaat zit ik diep in de problemen.

Daarom heeft je collega aangeboden om een reserve v9 te regelen voor mij,Hij is momenteel dat ding onder de loep aan het nemen.

Ook omdat de huidige v9 kuren begint te geven maak ik me daar wel zorgen om,Want zonder internet leven is nauwelijks meer mogelijk(zeker in corona tijd).