Beantwoord

Kwetsbaarheid KPN modem

  • 21 July 2021
  • 5 reacties
  • 233 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

Dit kwam ik zojuist tegen.
Kwetsbaarheid KPN modem.
BRON:

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 22 July 2021, 13:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

tweakers meldt kwetsbaarheid Experiabox. Klopt dit en zo ja heeft kpn tegenmaatregelen? uw reactie zie ik graag tegemoet. bvd en fijne dag

admin: bericht toegevoegd aan bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Naar wat ik begreep, is er niks aan de hand zolang je Remote Management uit hebt staan.
Dus niet de webinterface openzetten voor de wereld “omdat het kan”, maar de instellingen alleen thuis beheren.

Reputatie 7
Badge +10

Het is een algemene kwetsbaarheid voor heel veel routers om die van buitenaf te willen benaderen.
Eigenlijk weinig nieuws onder de zon.

Reputatie 6
Badge +8

Het is zomer. De komkommer komt van de 'koude grond'. Het nieuws ook.

Voor elk Chinees apparaat geldt dat je direct het wachtwoord moet veranderen en de toegang via het web moet uitzetten.

Oud en hoax-achtig bericht.

Reputatie 7
Badge +20

We hebben inderdaad vernomen dat er zich een kwetsbaarheid in de software van onze ExperiaBox V10A bevindt. In de KPN modem is deze kwetsbaarheid alleen via de eigen LAN toegankelijk. Van buiten af kan dat alleen indien er toegang is tot de Web interface, dit is op de KPN modems niet mogelijk. Dat neemt niet weg dat we deze kwetsbaarheid snel willen herstellen, we zijn met de leverancier in gesprek over een oplossing. Die oplossing ligt er al en we zullen deze in de eerstvolgende software-update meenemen.