Vraag

Lampjes op glasvezelkastje

  • 1 March 2023
  • 8 reacties
  • 755 keer bekeken

ik heb een glasvezelkastje gekregen met de dri volgende lampjes: Power, Connection en Alarm. maar volgens  de installatiehandleiding zou ik de vlogende drie lampje moeten hebben: Power, Ethernet en Glas.  Heb ik het verkeerde kasje gekregen? 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @lourens bos dan is óf de glaskast niet goed óf de bijbehorende handleiding. Ik zou dus niks zelf gaan monteren maar een instalatie-monteur inplannen.

Het zijn echt verschillende systemen, die niet door elkaar gebruikt kunnen worden.

 

Reputatie 7
Badge +7

Het kastje met “Glas” als middelste lampje is voor GPON type infrastructuur, met “Connection” voor XGS-PON.

Als u het kastje van KPN hebt gekregen dat zal het vast wel de goede zijn en klopt de handleiding op dat punt niet. Beide typen zijn verder qua aansluiten gelijk. Dus gewoon proberen.

Reputatie 7
Badge +16

@lourens bos Wanneer is glasvezel bij jou geïnstalleerd? Nieuwe aansluitingen zijn standaard XGS PON en gewoon zelf te installeren. 

Hallo @lourens bos kun je eens een foto plaatsen van de betreffende glasvezelkast en de aansluiting waar deze op gemonteerd moet worden?

 

Hallo @lourens bos kun je eens een foto plaatsen van de betreffende glasvezelkast en de aansluiting waar deze op gemonteerd moet worden?

 

HoI @lourens bos . Als het niet past niks forceren.  Dan zien we graag een paar foto's zodat we het beter kunnen beoordelen. 

Nog mijn dank voor het meedenken. Ik heb nog contact met KPN gehad over het glasvezelkastje, maar daar was toch niets mis mee. Vervolgens heb ik een monteur van KPN ingeschakeld voor de installatie (Mij lukte het niet) en dat heeft hij voortreffelijk gedaan. Bijgaand nog een foto van het glasvezelkastje.

 

eE nog een foto van het glasvezelaansluitpunt

 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel voor de update en de foto's Lourens, ik ben blij dat de monteur alles goed heeft kunnen oplossen.