Vraag

LAN Poort ExperiaBox V10 werkt niet

  • 15 January 2021
  • 4 reacties
  • 618 keer bekeken

Goedendag,

 

Sinds gisteravond werkt mijn TP-Link Powerline Adapter niet meer via de Experia Box V10. Deze zorgt ervoor dat ik in de schuur ook goed wifi-bereik hebt maar dit is nu nul. Zowel de extender als de adapter van TP-link geven aan wifi-signaal (2,4 ghz en 5ghz) te hebben, maar de lan-poort in poort 2 van het modem geeft geen internetsignaal door. Het oranje lampje brand. Als ik hem verplaats naar poort 3 of 4 eveneens een oranje lampje. 


In poort 1 zit de KPN tv signaal verspreider via het stroomnet die wél werkt.

 

Kabels heb ik al gecheckt en diverse checks heb ik uitgevoerd door tips in dit forum. Maar het probleem blijft zich voordoen. In de MijnModem omgeving laat hij wel de tvsignaal-adapter zien, maar de tp-link komt niet door. Het betreft de TP-Link TL-WPA8631P KIT, de koppeling tussen de extender en adapter werkt. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. 

 

NB. Weinig kennis van modems, koppelingen etc maar sinds gisteren en na een avond uitpuzzelen wel wat wijzer geworden. Mede dankzij het forum.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @DijkK , wat zit er precies in LAN-poort 1, dat is me niet duidelijk?

Een oranje lampje betekent in de regel een lagere doorvoersnelheid, in jouw geval waarschijnlijk door een defecte LAN-kabel, op volle snelheid brandt het lampje groen.

Probeer eens een andere LAN-kabel, kwaliteit minimaal CAT5e, beter nog CAT6.

 

@JanD Dank voor je reactie. De kwaliteit van de kabel is CAT5e. Hij heeft het hiervoor ook 5 maanden prima gedaan. Kabel check ook reeds gedaan. 

In poort 1 zit de signaal doorgever voor de tv van kpn. Dit loopt via het stroomnet. Zelfde idee. Dit werkt wel. Ook deze kabels omgewisseld en gecheckt.

Hallo @DijkK ,2 powerline sets op 1 stroomnet gaat ook niet werken, 1 set kan maximaal 3 powerlines aan.

Schakel als test de powerlineset voor de tv maar eens uit en je zult zien dat de tp link set het wel gaat doen en omgekeerd.

Het beste is dus bij 1 powerlineset 1 unit van hetzelfde merk erbij te kopen en die elders aan te sluiten en de andere set op Marktplaats te zetten.

Ik zou de nieuwste set uitbreiden en de oudste zet niet meer gebruiken.

Dat die combi überhaupt heeft gewerkt is puur toeval.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Of de TP-Link is gewoon kapot...