Vraag

Lan verbinding experiabox valt regelmatig weg

  • 12 April 2021
  • 7 reacties
  • 107 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo,

 

Bij onze pc die via kabel aangesloten is valt regelmatig de verbinding weg.
Het rare is dat mijn laptop die via de wifi zit de verbinding wel gewoon blijft houden.
Hoe kan dit en wat kunnen we daar aan doen.

Groetjes Anita


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Anietjuh.
Dat is zeker raar! Kun je toelichten hoe deze pc aangesloten zit op je experiabox? Is dat met een rechtstreekse kabel? Een switch? Een draadloze verbindingsset? Gebruik je verder nog netwerkapparatuur?
Zou je ook eens een andere kabel kunnen proberen en het zonder de andere opties(dus rechtstreeks)?

Reputatie 2

Hoi @Thomas 

De kabel van de pc loopt naar de router en vanaf de router loopt de kabel naar de experia box.
Dit is door een monteur aangesloten.
Het rare is dat het de ene dag goed gaat en de andere dag valt die om de haverklap weg en dan op mijn laptop die via de wifi van de router gaat geen probleem, ook niet met onze telefoons.

Reputatie 7
Badge +20

Ah okay. Wat voor router gebruik je precies? Heb je daar een merk en typenummer van? Kun je het ook eens testen zonder deze router? Gebruik je deze router ook voor Wifi?

Reputatie 2

De router die we hebben is een tplink 6, deze wordt ook voor de WiFi gebruikt.

We gaan nu eerst een nieuwe kabel testen kijken of dat beter gaat😉. Is namelijk al wel een oudere kabel... 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je toelichting, @Anietjuh,de TP-link 6 kan ik zo snel niet vinden, heeft ie ook iets van een typenummer onderop staan? Hun wifi routers zijn vaak van de Archer reeks.
Ik ben benieuwd hoe het werkt met een andere kabel maar vermoed persoonlijk dat het iets is van een instelling op de TP-link.
Wat sowieso nog kan helpen is het wifi van je experiabox uit te zetten zolang je je TP link gebruikt. Deze wifinetwerken zullen elkaar namelijk alleen maar in de weg gaan zitten!

edit: ik lees het topic nog even terug en we hadden het natuurlijk over de bekabelde verbinding. Laat me vooral weten hoe het gaat met de nieuwe kabel!

Reputatie 2

Hoi @Thomas  Het gaat idd om de TP-link Archer C6.

We hebben bewust de wifi van de router als van de experiabox aan staan daar het signaal boven vaak beter is via de experiabox, hij schakelt zo nodig dan vanzelf over. 
Experiabox staat in de meterkast in de gang en de router in de kamer.
Het enige waar we dan alleen even om moeten denken is dat als we via de wifi willen printen we wel op het netwerk moeten zitten van de router omdat het anders niet wil :grin:

Het gaat idd om de bekabelde pc verbinding, dus hopen dat het toch gewoon aan de kabel ligt moeten we nog even afwachten :wink:

Reputatie 7
Badge +20

Ah okay :) laat me vooral weten hoe het gaat!