Vraag

Lang geen internet door monteursafspraak

  • 4 April 2021
  • 8 reacties
  • 94 keer bekeken

Sinds 1 april ben ik verhuisd en KPN aangevraagd. Op 2 april alles proberen aan te sluiten, maar helaas geen resultaat. 

 

Op 3 april klantenservice gebeld en gevraagd voor een monteur. Deze kan pas 13 april komen!! Dat betekent dus bijna 2 weken zonder tv/radio/wifi. Alleen dit al is erg vreemd dat het zo lang moet duren.

 

4 april toch maar weer proberen om alles werkend te maken, maar helaas weer zonder resultaat. WiFi herkent de telefoon wel, alleen kan geen verbinding maken.

 

Klantenservice gebeld en deze vertelde mij dat alles pas geïnstalleerd kan worden nadat de monteur is langs geweest. Dat betekent dus pas na 13 april!! Gevraagd of dat niet geannuleerd kon worden, maar nee hoor. Onmogelijk!??! Heel vreemd dat ik nu betaal zonder dat ik producten heb. Ook vreemd dat ik wel de monteur kan annuleren als ik het toevallig aan de praat krijg, maar dat zei 'em niet kunnen annuleren, zodat ik wellicht wel op tijd internet heb. 

 

Echt weer een toppunt van klantvriendelijkheid hier bij KPN! 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Dan nu de vragen die je nog niet beantwoord,

Per wanneer word jou verbinding opgeleverd en heb je glasvezel of koper?

Bij glasvezel zal je inderdaad op die monteur moeten wachten, hij zal de verbinding nog moeten patchen, bij DSL kan het wel zonder monteur, als je het aansluit op het ISRA punt.

 

En je betaald nu nog niet voor je verbinding, de werkelijke kosten gaan pas lopen als je online bent, zou je wel kosten hebben worden deze na rato vergoed.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Roy81, flinke tegenvaller als je ineens moet wachten tot de 13e :slight_frown:

Als het niet lukt om een werkend signaal binnen te krijgen ondanks dat je alles volgens het boekje aan hebt gesloten, hebben we weinig andere opties dan het inplannen van een monteur die alles bij jou thuis én in onze centrale kan bekijken om uit te vogelen waarom het signaal er niet op komt. Meestal kan dat vrij snel, maar in jouw regio is het blijkbaar vrij druk op het moment, waardoor dit helaas lang duurt, excuus daarvoor! 

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik even met je mee kijken!

 

@Doornekamp33 

De verbinding zou opgeleverd moeten worden op 01-04-2021. Heb ook een sms gehad dat dit het geval is.

Ik heb koper via het ISRA punt 

Gaat me nog niet eens dat ik betaal voor niks, want dat kan ik overleggen. Ik zit nu al dagen zonder internet en dat gaat nu blijkbaar nog 10 dagen duren. En die tijd heb ik niet! 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Zou je dan je profiel in willen vullen @Roy81? Hopelijk kan ik dan nog iets aan de situatie veranderen!

@Maja_ 

Ik heb mijn gegevens aangevuld...

Reputatie 7
Badge +10

Bedankt voor het aanvullen van je gegevens in je profiel @Roy81.

Ik ben even gaan kijken en zie inderdaad dat we je op 1 april een bericht hebben gestuurd dat de lijn actief is. Echter lukte het toen niet om de diensten online te krijgen. Er is toen een afspraak met de monteur ingepland voor 13 april tussen 8:00 - 10:00 uur. Hiermee is de plandatum ook verplaatst naar 13 april. Dat kan ik helaas niet veranderen! :disappointed_relieved:

@Jose_  bedankt voor je antwoord, alleen is dit natuurlijk een keiharde dooddoener. Er had op 1 april contact met me opgenomen kunnen worden om te vertellen dat er iets mis is gegaan. 

Vervolgens heb ik zelf gebeld en is hier met geen woord over gesproken. 2e kans verkeken om te vertellen wat er daadwerkelijk aan de hand is.

Nu komt het er keihard op neer dat ik tot de 13e niet kan werken en geen tv heb!?!? 

Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Als ik me vandaag zou aanmelden voor internet en tv, kan ik ook eerder aangemeld worden.

Ben echt benieuwd hoe deze fouten hersteld gaan worden

Reputatie 7
Badge +10

@Roy81 Geen dank! We hebben geen contact met je opgenomen omdat aan onze kant alles in principe goed leek; we hadden de lijn geactiveerd en je daar bericht over gestuurd op 1 april. Echter bleek tijdens het installeren dat het jou niet lukte om het werkend te krijgen. Toen heb je (neem ik aan) contact met ons opgenomen en lukte het samen met mijn collega ook niet om de diensten te installeren. Dat kan aan van alles liggen: er kan iets met het aansluitpunt aan de hand zijn bijvoorbeeld, maar het kan ook zijn dat er iets niet goed gaat in de wijkkast. Op afstand is dat lastig te beoordelen, dus heeft mijn collega een monteur aangestuurd. Dit kon helaas niet eerder dan 13 april. Doordat deze afspraak met de monteur is ingepland, is de plandatum verplaatst van 1 april naar 13 april.

Ik snap dat je enorm baalt van de situatie. Het is, zeker in deze tijd, ontzettend lastig om zonder diensten te zitten. Ik heb daarom gratis een 100 GB weekbundel aangezet op het mobiele abonnement dat actief is bij ons.