Langzaam bekabeld internet

  • 8 December 2020
  • 19 reacties
  • 215 keer bekeken

Mijn internetsnelheid is erg langzaam (download 7 Mbit, upload 0.8 Mbit). Dit is al lang zo, en het is geen Wifi probleem. KPN zegt dat de wijkcentrale recent is aangepast en dat 50 Mbit nu mogelijk moet zijn, maar het blijft beperkt tot 7 Mbit. Ik heb een nieuwe modem (Experia 12) toegestuurd gekregen, maar de snelheid blijft laag. Omdat ik in de bebouwde kom zit kan ik geen 4G (KPN: internet buitengebied) aanvulling krijgen. Wat kan ik nog doen om een fatsoenlijke internet snelheid te krijgen?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7

Hoi @Marc Witteman, welkom bij ons op het forum. Als je 50 Mbit/s zou moeten kunnen halen is 7 wel weinig inderdaad. Dat meet je dus via een bekabeld aangesloten apparaat begrijp ik. Als je in de Experia Box kijkt, wat voor snelheid komt er dan binnen? Zou je ook jouw forumprofiel volledig kunnen invullen en hieronder een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik met je meekijken naar de verbinding.

De Experia box geeft op dit moment DS: 8.8 Mbit/s, US: 1.0 Mbit/s

Ben benieuwd wat je in de verbinding kan zien.

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? Graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

maximale snelheid zou 105 Mbit/s moeten zijn.

In huis is vaste bekabeling naar stb, smart tv, 2e router, en nas.

Reputatie 7
Badge +10

Vernieuw het kabeltje eens tussen hoofd ISRA-aanlsuiting en de Experia Box.
Hoe lang is de huidige aansluiting daarbij?
Hoe ziet die hoofd ISRA aansluiting eruit?  Kun je daar eens een fotootje van maken.

Kabeltje is ongeveer een meter. Vervangen maakte geen verschil.

 

Badge +19

Wil je alle randapparatuur los koppelen van het modem? Test dan nog een keer op www.speedtest.net ben benieuwd wat er dan gebeurt.

alle kabels los:

 

Badge +19

Duidelijk! Hier moet een monteur aan te pas komen.  Meer kan je zelf niet doen.  Heb je jouw profiel al ingevuld?

ja, profiel is ingevuld. Moet ik zelf een monteur aanvragen?

Badge +19

Nee een moderator gaat dit voor je regelen. 

super, ik wacht het af. Zou fijn zijn als het opgelost werd. dank voor advies.

Reputatie 7

Bedankt voor de gegevens @Marc Witteman, ik heb daarmee de verbinding nagekeken en het signaal komt wel stabiel aan op de Experia Box. Er zijn verschillende soorten verbinding via de koper kabel, jij maakt nu gebruik van ADSL2+. De 105 Mbit/s die je zag staan is via pair bonding, zo'n wijziging is momenteel niet mogelijk i.v.m. Corona. Met de verbinding die je momenteel gebruikt is dit het maximale, ook een monteur zal daar niet meer uit kunnen halen. Als de situatie rond Corona verbetert zal de wijziging wel mogelijk worden, tot die tijd is dit het.

Reputatie 7
Badge +10

Als bonded koper nu niet mogelijk is, zou je verwachten de helft van de snelheid, ofwel ruim 50 Mbps.
Dat is nog steeds een opmerkelijk verschil.

Badge +19

@Jasper weet je dat zeker?? Is er niet iets anders aan de hand? Pairbonding is volgens fourstack niet eens mogelijk. 

Reputatie 7

Ik keek er ook raar tegenaan inderdaad, daarom heeft Jeroen met me meegekeken. Ik zou ook liever iets anders willen vertellen, maar dit is wat het is.

Badge +19

Ik heb nog nooit gezien dat fourstack er zo naast zit. Noem me eigenwijs maar dit is één van die zeldzame gevallen waar een adsl2+ niet overgezet is naar VVDSL. Zeker omdat er gezegd is door de klantenservice dat er een upgrade is geweest. 

Ik heb het wel vaker gezien o.a. bij T-Mobile Thuis (KPN WBA dus). Punt is dat er iemand draden moet omzetten in een kast ergens. En dat kost geld en KPN heeft dan ook nog de ‘gewoonte’ om bij de klant thuis te komen terwijl het prima zo kan zijn dat het ISRA-punt OK is en probleemloos de hogere signaalfreqenties van VDSL aankan.

Badge +19

Ik vraag toch nog een keer de aandacht van een moderator voor dit topic. Tegen TS is in de kpn winkel gezegd dat de kast op 30 november een upgrade heeft gehad. Fourstack meldt een veel hogere snelheid dan dat nu haalbaar is. Hoe kan het dan dat die snelheid blijft steken op amper 5 Mbit/s.