Beantwoord

Langzaam wifi via glasvezel

  • 27 July 2020
  • 4 reacties
  • 65 keer bekeken

Wij wonen gelijkvloers, Glasvezel kastje in de Meterkast .Expiria Box in de Wookamer.

Op 4 meter afstand van de Expiria box heb ik 41,7 mb download en 36 upload.

Op een ander kamer ( ongeveer 10 meter van de E,box en geen hindernis) maar 

20 mb download en 17 mb upload.!

Terwijl overburen ook KPN 70,7 download en 78.2 upload. hebben.!

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 2 August 2020, 15:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan gebeuren. Mogelijk heeft u een storingsbron in huis die het wifi in de war schopt. Staat de Experiabox een beetje hoog? En vrij van andere elektronica? De eerste 2 meter om de Experiabox bij voorkeur geen elektrische apparaten.

Hoe is de snelheid bekabeld? Ik neem aan dat die wel in orde is? Ik hoop dat u toch wel begrijpt dat WiFi niet over glasvezel komt toch? WiFi = draadloos. Gaat dus niet over een kabel. Er komt internet over glasvezel uw huis binnen. Geen WiFi.

Reputatie 2
Badge +1

Welke snelheid hoor je überhaupt te halen? Als je bekabeld 50 Mbit/s afneemt, zie ik niet echt een probleem na Wifi optimalisatie zoals het optimaliseren van de Wifi kanalen en de locatie van het modem.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Thebosch, welkom! Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, hoe staat het er nu voor? Heb je kunnen kijken naar de vragen die hierboven gesteld worden? Daarnaast kan je eens de Wifi Manager doorlopen en dit topic voor oplossingen voor wegvallend en trage wifi doornemen. Mochten we nog iets voor je kunnen doen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Doe dat vooral alsnog als we iets voor je kunnen doen :-).