Beantwoord

laptop verbindt niet met wifi

  • 10 January 2021
  • 19 reacties
  • 329 keer bekeken

Reputatie 1

Onze laptops verbinden bij opstarten niet met internet. Kan geen verbinding maken met internet staat er dan. Terwijl onze mobieltjes en de TV het op dat moment normaal doet. 

Als we al meteen verbinding hebben, dan valt deze vaak tussendoor uit (erg lastig met een studente in huis, welke afhankelijk is van het internet). 

We hebben een V10a. 

Verder hebben wij beide een vrij nieuwe laptop.

icon

Beste antwoord door tijgerit 5 February 2021, 18:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @tijgerit en welkom hier op het KPN forum :)

 

Als de mobieltjes en de tv zonder problemen verbinding kunnen maken dan zit het probleem in ieder geval niet in de Wi-Fi maar moeten we denk ik zoeken in de hoek van de laptops die niet meteen verbinding maken bij het opstarten. Kun je na het opstarten van de laptops wel handmatig verbinding maken met de Wi-Fi? 

Reputatie 1

Dat denk ik ook!

Handmatig verbinding maken lukt  ook niet. 

Ook de i-pad van mijn vriend maakt heel vaak geen verbinding. 

Kan geen verbinding maken staat er dan volgens mij. Wat wij dan ook proberen. 

Maar vaak proberen. Aan- en uitzetten meermalen. Russisch roulette over het algemeen. Dan weer wel en dan weer niet (vaker niet , dan wel). Erg vervelend met het online thuis werken en studie. 

Reputatie 7
Badge +12

Extreem vervelend, juist bij het thuiswerken is dit wel het laatste waar je op zit te wachten. Kun je voor mij je forumprofiel invullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik eens met je mee gaan kijken en wat metingen verrichten. Hopelijk lukt het op die manier te achterhalen waarom jouw draadloze verbinding zo instabiel is.

Reputatie 1

Gedaan !   

 

Alvast bedankt voor je moeite..

Reputatie 7
Badge +12

Jij bedankt voor het invullen van je profiel @tijgerit :)

Ik ben je verbinding (tot aan de Experia Box) eens door gaan meten en dit gedeelte ziet er goed uit; er komt voldoende snelheid binnen en de lijn is ook stabiel. Dat zegt nog niet alles over de Wi-Fi maar de 'aanvoer' is in ieder geval dik in orde. Daarom wil ik je vragen om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager. Deze tool kan bij jou thuis de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoeren en al je instellingen optimaliseren. Mocht blijken dat de snelheid onder de 20 Mbit/s ligt dan zal er een gratis oplossing worden aangeboden in de vorm van gratis Wi-Fi versterkers of een kosteloos bezoek van een Wi-Fi monteur. Laat je me weten wat hier precies is uitgekomen en of het probleem hiermee is verholpen?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @tijgerit , ik heb niks meer van je mogen vernemen maar was benieuwd of je nog iets hebt gehad aan mijn vorige bericht! Hopelijk heeft de Wi-Fi Manager je verder weten te helpen. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dat natuurlijk graag :)

Reputatie 1

Hoi Jan,

 

Het was zeker niet de bedoeling om niets meer van mij te laten horen, maar ik kreeg geen bericht dat er een bericht van jou klaar stond. Excuses.

Het probleem is niet verholpen. Sterker nog, ik heb net weer allerlei toeren moeten uithalen om weer wifi op mijn laptop te krijgen. 

Het kan dan wel kloppen dat er aanvoerend voldoende wifi binnen komt. Maar vanaf de router komt de verbinding meestal niet tot stand.  Daar ligt het probleem.

Meestal dus alleen het probleem op laptops en i pads. Nu net ook geen wifi tv en mobiel. 

Mijn laptop geeft dan  aan ‘kan niet verbinden’.  Ik kon net niet eens de wifimanager aanzetten, omdat ik uberhaupt geen wifi verbinding had (op geen enkel apparaat). IK heb toen wel met mijn mobiel (4G) de speedtest gedaan en daar zie ik ook wel dat het signaal naar binnen sterk is. Echter daar ben ik dus niet mee geholpen.

Nu ik weer wifi heb, zal ik weer de wifi manager gaan doen. Laat ik je nog weten.

mvg Sandra

Reputatie 1

Net wifimanager gedaan. Nu eigenlijk gewoon zittend in de huiskamer met het modem max 3m van mij vandaan (in het halletje). Kan jij die uitkomst ook zien? 

In mijn huiskamer zou het beste wifi moeten zijn, omdat ik dan vrij dicht op het modem zit.

62 Mbit geeft hij dan aan.  Nu werkt ook alles weer. Mijn laptop is nu weer verbonden (na dat deze aan en uit is gezet). 

2 kamers verder, mijn slaapkamer aan het einde van mijn huis, is normaal de wifi sterkte bagger. 

Als ik weer van jou een antwoord heb, zal ik daar nog een keer meten . 

gr Sandra

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor je berichtje + toelichting Sandra :)

 

Mooi dat je met de Wi-Fi Manager aan de slag bent gegaan. Mijn advies is om ook daar waar de Wi-Fi echt slecht is (slaapkamer) nogmaals de Wi-Fi Manager te doorlopen. Ik vermoed dat de snelheid op je slaapkamer inderdaad een stuk lager ligt en op basis van die metingen kan de Wi-Fi Manager een gratis oplossing aanbieden. 

 

 

Reputatie 1

Goedemiddag,

 

Gelukkig gisteren (na opnieuw voor zoveelste keer opnieuw opstarten modem) en vandaag zonder problemen internet.

Op mijn allerslechtste plek wifi (andere kant van mijn 1 laags huis), had ik nu 32Mbit.

Dus niet slecht.

Probleem is ook daarom echt het heel vaak niet kunnen verbinden, eenmaal verbonden is wifi vaak redelijk. 

Reputatie 7
Badge +12

Check, de snelheid is het probleem inderdaad niet. Maar dan wil ik terugkomen op dat stukje dat je niet kunt verbinden; dit geldt toch alleen voor de laptop (omdat je dat in je eerste bericht aangaf)? Wat je nog kunt doen, is de Wi-Fi verbinding op deze apparaten helemaal opnieuw in te stellen. Verbreek de verbinding met je Wi-Fi netwerk, start vervolgens de computers opnieuw op en vervolgens maak je opnieuw verbinding. Je zult dan (eenmalig) het wachtwoord (wireless key) opnieuw in moeten voeren. Laat je me weten of dat heeft geholpen?

Reputatie 1

Goedenavond,

 

Het niet verbinden geldt voor mijn laptop, laptop van mijn dochter (beide redelijk nieuwe laptops), de iphone van mijn dochter, van mijn vriend en de I pad van mijn vriend.

Dus dat gaat dus niet echt aan de apparaten liggen, als je het mij vraagt. 

Daarbij doen wij steeds niet anders dan netwerk verbreken en wachtwoord opnieuw instellen, dat werkt meestal niet.  Modem aan- en uit werkt dan nog het beste. Dit lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling.

Bedankt voor je medewerking overigens, gr Sandra

 

Reputatie 7
Badge +12

Jij bedankt weer voor de terugkoppeling Sandra :)

Wat ik voor wil stellen is om een gratis Wi-Fi monteur bij je langs te laten komen. Deze kan bij jou op locatie kijken waar het precies mis gaat en ik denk dat dit de kortste en snelste klap is! Laat je me weten hoe je hierin staat? Mits positief kan ik meteen een afspraak voor je inplannen.

Reputatie 1

Ja heel graag Jan,  want dit schiet ook ondertussen niet echt op. 

Nu heb ik weer een paar dagen gewoon verbinding, maar kan dat kan elke minuut weer anders zijn. 

Super dat je zo mee wil denken.

 

mvg Sandra

 

Reputatie 7
Badge +12

Geen punt! Ik heb meteen een afspraak voor je ingepland op maandag 8 februari tussen 8.00 en 10.00. Mocht da niet schikken, laat me dit dan weten zodat ik de afspraak voor je kan herplannen :)

Reputatie 1

Geen punt! Ik heb meteen een afspraak voor je ingepland op maandag 8 februari tussen 8.00 en 10.00. Mocht da niet schikken, laat me dit dan weten zodat ik de afspraak voor je kan herplannen :)

 

Dank je wel! Ik heb de afspraak echter zelf al verzet naar a.s. woensdag. 

Dank voor je hulp tot zover. 

Reputatie 7
Badge +12

Geen enkel probleem Sandra en graag gedaan :)

Laat je me weten hoe het woensdag is afgelopen?

Reputatie 1

IK heb de afspraak van afgelopen woensdag moeten verzetten. De monteur komt nu a..s. zaterdag.

Ik laat je de afloop weten!  mvg Sandra

 

Reputatie 1

Hai Jan,

 

Afgelopen zaterdag is de monteur geweest en ik ben vooralsnog heel happy!

We hebben weer  stabiel internet  tot vandaag iig. 

Ik ben je heel dankbaar, want zonder jou inspanningen had ik nu nog getobt.

Er is een nieuwe modem  geinstalleerd, Experia box V10.  Zoals ik begreep 1 onder de modem welke ik eerder had. Maar goed, maakt niet uit, als deze maar werkt,

 

Dus nogmaals erg bedankt!

gr Sandra