Beantwoord

Laptop verbindt niet met wifi 6

  • 24 September 2020
  • 14 reacties
  • 16986 keer bekeken

Ik heb de nieuwe experia box, maar de systemen op mijn werk zijn daar nog niet op ingesteld . ICT vertelde me dat jullie dan zowel wifi 5 als 6 moeten aanzetten, want 6 kent ons systeem nog niet

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door RBxx 24 September 2020, 18:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat is precies het probleem wat u ervaart? Wil uw laptop niet verbinden met WiFi?

Ja, hij ziet mijn wifi niet

 

De systemen van mijn werk zijn nog niet ingesteld op de nieuwe wifi 6 van KPN, vertelden ze me

 

Mijn werk laptop dus he, niet mijn privé laptop, die doet het prima

Reputatie 7
Badge +24

De systemen van mijn werk zijn nog niet ingesteld op de nieuwe wifi 6 van KPN, vertelden ze me

Dat heeft niets te maken met de systemen op het werk. Het is gewoon domweg de laptop die geen WiFi 6 ondersteund. Zo simpel is dat.

Dus de KPN Box terug zetten naar WiFi 5. Kunt u inloggen op http://192.168.2.254? Uiteraard op een apparaat wat verbonden is met de Experiabox. Het wachtwoord wat u nodig hebt om in te loggen staat achterop de box. Niet het WiFi wachtwoord gebruiken, maar het admin password. 

Ik las vanmiddag ergens op dit forum dat je wifi 6 zou kunnen uitschakelen in dat modem. Weet u hoe je in kunt loggen op de router?

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Hans3316 

De KPN Box staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

De andere oplossing voor dit probleem is mogelijk de driver van je laptop handmatig te updaten via de Intel website.

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced
Reputatie 7

Login op de V12 en haal bij de wireless mode van zowel 5GHz als 2.4GHz de 802.11ax optie weg.

 

Krijg het niet voor elkaar, zit er in, maar kan niets wijzigen, kan iemand mij even stapje voor stapje verder helpen?

 

Reputatie 7
Badge +24

Krijg het niet voor elkaar, zit er in, maar kan niets wijzigen, kan iemand mij even stapje voor stapje verder helpen?

 

Je kunt wellich de Advanced configuration niet vinden. Daarvoor moet je op de blauwe balk Show selections klikken. Zit een beetje stom in elkaar ...

heb het al

Ik ben benieuwd of je laptop nu wel verbinding maakt.

Gelukt, dankjewel Nick

Als je de wireless mode aanpast en ax weghaalt, neem ik aan dat er geen wifi6 beschikbaar is. Als dat waar is, betekent dat dan dat als je bijv twee laptops hebt die wel overweg kunnen met wifi6, maar de tv niet, dat ook de laptops geen wifi6 kunnengebruiken?