Beantwoord

laptop vindt wifi signaal niet

  • 5 January 2021
  • 8 reacties
  • 128 keer bekeken

Hi, 

Bekend probleem op dit forum: mijn laptop (van voor 2015) vindt wifi signaal niet. Ik wil niet mijn wifi 6 naar wifi 5 omzetten, zoals vaker geadviseerd hier. Wat zijn dan de resterende opties? 

icon

Beste antwoord door RBxx 5 January 2021, 12:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 6
Badge +9

@EFEP De enigste optie die dan nog rest is bedraad aansluiten :triumph:

Wat is er mis mee om in je modem wifi 5 te selecteren btw ?

Hi tony, ik begreep dat je dan veel trager internet zou hebben? Dat vind ik zonde voor de andere laptops en telefoons die het wifi 6 signaal wel zien.

Reputatie 6
Badge +9

Heel veel apparaten kunnen niet eens overweg met Wifi 6 omdat het zo nieuw is.

Wifi 5 werkt normaliter ook prima, dus ik zou wifi 5 gebruiken om dit probleem op te lossen.

Ik ga er van uit dat je een Box V12 hebt.

 

Hi tony, ik begreep dat je dan veel trager internet zou hebben? Dat vind ik zonde voor de andere laptops en telefoons die het wifi 6 signaal wel zien.

Hallo @EFEP , gewoon bij wifi5 voor de 5.0-band kiezen in je laptop, dan heb je de snelste draadloze verbinding.

 

Ok! Klinkt allemaal goed! Begrijp ik dan goed dat ik het ook alleen in de laptop kan aanpassen, of moet ook het modem (idd v12) ook worden omgezet naar wifi 5?

Reputatie 7
Badge +21

Nee @EFEP dat gaat alleen in de Box 12.

Zet daarin de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Ok! Klinkt allemaal goed! Begrijp ik dan goed dat ik het ook alleen in de laptop kan aanpassen, of moet ook het modem (idd v12) ook worden omgezet naar wifi 5?

Hallo @EFEP , in de laptop kun je bij de draadloze driver instellen A/N/AC i.p.v. auto, dan gebruikt de laptop alléén de 5.0-band.

Voor de modem zie de reactie van @RBxx 

Dank beiden!!