Beantwoord

Laptop ziet wifi netwerk niet

  • 30 November 2020
  • 9 reacties
  • 654 keer bekeken

Hoi, 

Vandaag is bij ons een kpn wifinetwerk geinstalleerd. Op alle apparaten werkt het, maar bij de (asus) laptop staat het netwerk niet tussen de andere netwerken waardoor ik niet met de wifi kan verbinden. Hoe kan ik dit oplossen? Alvast bedankt voor uw reactie.

icon

Beste antwoord door RBxx 30 November 2020, 22:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Nynke_19 

Welk KPN modem heb jij? Is dat mogelijk de KPN Box 12?

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen.

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Hoi @RBxx ,

Als ik op mijnmodem.kpn kijk bij mijn modem, zie ik dat de instellingen al op 2.4 GHz en 5GHz staan.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Nynke_19 , maar staat de wireless mode op de hierboven genoemde instellingen?

802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz)

Of staat daar nog 802.11ax ingesteld?

Op de site van mijnmodem.kpn zie ik bij wireless environment geen optie om instellingen aan te passen

 

*admin: IP-adres onleesbaar gemaakt

Reputatie 7
Badge +21

Nee @Nynke_19 , dat is het verkeerde scherm. Klik op Advanced en dan vind je daar Wireless mode.

Ja nu werkt het! Heel erg bedankt! Als laatste vraag ben ik nou wel benieuwd wat het verschil is tussen 802.11ax en wat ik net heb ingesteld?

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Nynke_19 

802.11ax is de nieuwste versie WiFi 6. Jij hebt de wifi van de Box 12 nu op Wifi 5 gezet.

Hier een uitleg https://m.wifishop.nl/klantenservice/wifi/wifi-6-802-11ax-sneller-en-stabieler-internet/

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Nynke_19,

Is het gelukt om er met de tips van @RBxx uit te komen? 

Hoi @Hanna_ ,

Ja zeker!