Beantwoord

Latency spikes bij gamen en snelheid varieert anders ook.

  • 21 September 2020
  • 5 reacties
  • 120 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem, oa bij warzone eft etc. Enorme lagspikes op momenten en door elk spel wordt aangeraden contact op te nemen met mijn isp. Zij hebben de logs bekeken die ik heb opgestuurd en komen tot de conclusie dat wat ik ervaar niet komt door het spel maar mijn isp, dus kpn. 

 

Wat ik mij afvraag is of kpn iets heeft als qos, of iets kan doen aan de instabiliteit van hun internet?

Want testen bij ookla zie ik terug dat mijn internetverbinding behoorlijke variatie vertoont, van 30mb tot 120 mb.

 

Ik heb weinig tot geen verstand van wat het precieze probleem is en hoe ik dit inzichtelijk kan maken maar bij elke shooter die ik speel ligt mijn beeld ongeveer een seconde achter tov de tegenstander.

 

Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic. 
 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Zeonz 22 September 2020, 18:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 3
Badge +2

@Bas lijftogt 

Als ik het zo lees klinkt het alsof je mogelijk last hebt van een slechte verbinding, dit kan een groot aantal oorzaken hebben zowel bij u op locatie als in het netwerk van KPN.

 

Mijn persoonlijke advies zou zijn om toch vast wat te troubleshooten en te testen, je kan daarvoor de volgende pagina van KPN gebruiken: https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet

 

Ik zou sowieso adviseren om alle apparatuur vast te herstarten, en mocht u gebruik maken van wifi om te kijken of dit ook speelt als u uw apparaat bekabeld aansluit.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Bas lijftogt, welkom op het forum!
Dat klinkt alsof je niet alleen bij het gamen last van hebt. Hebben de stappen die Zeonz noemen geholpen?
Anders kijk ik graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +20

@Bas lijftogt  ik heb  niets meer van je gehoord. Heb je nog een oplossing kunnen vinden?

Reputatie 4
Badge +3

@Bas lijftogt kan zijn dat je hier last van hebt, maar het kan ook een defect zijn aan jouw aansluiting(en) of bekabeling.

 

QoS kan door geen enkele provider gegarandeerd worden overigens...

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het inmiddels opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!