Beantwoord

Lijnen vrijgeven KPN glasvezel

  • 9 March 2021
  • 10 reacties
  • 648 keer bekeken

Ik heb maanden geleden een glasvezel abonnement afgesloten bij T-Mobile in Eindhoven. Hier is een nieuw glasvezelnetwerk aangelegd recentelijk. Nu krijg van T-Mobile telkens te horen dat zij het abonnement nog niet kunnen leveren omdat KPN “de lijnen nog niet heeft vrijgegeven”. Wat is dit en wanneer kan ik dit verwachten? Of hoe kan in contact komen om er achter te komen wanneer ik dit kan verwachten?

icon

Beste antwoord door RBxx 9 March 2021, 15:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Adie2 

Je bent hier op het forum van de provider KPN.

Met jouw vraag moet je bij KPN NetwerkNL zijn, die beheert het netwerk.

Zie hier de contactmogelijkheden: https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

Reputatie 7
Badge +24

Is dat misschien een "GPON" netwerk? Hier kan t-mobile niet op leveren geloof ik, want zij hebben er veen geschikte apparatuur voor ofzo. Zoiets lees ik volgens mij hier wel eens op het forum. Maar het fijne weet ik er niet van.

Hier vergelijkbare omstandigheden. Al moet ik zeggen dat KPN Netwerk NL aangeeft dat T-Mobile thuis als provider gewoon mogelijk is. Nu hebben we hier nog Ziggo, maar KPN gaat hier geen internet leveren, ze zijn gewoon veel te duur voor wat je krijgt. Helemaal als T-Mobile icm Unlimited mobiel goedkoper is met de hoogst leverbare snelheid dan KPN voor alleen internet. Ter info: €67,50 voor 1000/500, tv, vast bellen EN Unlimited mobiel is een prijs waar KPN alleen 1000/500, tv en vast bellen levert (€77,00). Wil je daar nog Unlimited mobiel bij zit je op €102,00 per maand.

Reputatie 7

Nu hebben we hier nog Ziggo, maar KPN gaat hier geen internet leveren, ze zijn gewoon veel te duur voor wat je krijgt.

Goedkoper dan Ziggo.

Nu hebben we hier nog Ziggo, maar KPN gaat hier geen internet leveren, ze zijn gewoon veel te duur voor wat je krijgt.

Goedkoper dan Ziggo.

Nouuu, dat valt best tegen. Enige voordeel bij 1000/500 is dat je upload hoger is en je ping wat lager (al weet ik niet of dat bij GPON nog steeds geldt vanwege de gedeelde lijn). Verder stemmen Ziggo en KPN de prijzen mooi op elkaar af.

Reputatie 7

Enige voordeel bij 1000/500 is dat je upload hoger is en je ping wat lager (al weet ik niet of dat bij GPON nog steeds geldt vanwege de gedeelde lijn). 

Zelfs bij 100/100 is de upload al hoger en vrijwel iedereen die echt inzage heeft in het werkelijke verbruik zal waarschijnlijk niet meer contracteren dan 200/200Mbps. Vergelijk die prijzen ook eens uitgaande van 200Mbps waarbij je wel de mogelijkheid wilt hebben om 4K televisie te kijken.

Ik heb maanden geleden een glasvezel abonnement afgesloten bij T-Mobile in Eindhoven. Hier is een nieuw glasvezelnetwerk aangelegd recentelijk. Nu krijg van T-Mobile telkens te horen dat zij het abonnement nog niet kunnen leveren omdat KPN “de lijnen nog niet heeft vrijgegeven”. Wat is dit en wanneer kan ik dit verwachten? Of hoe kan in contact komen om er achter te komen wanneer ik dit kan verwachten?

Volgens documenten op website https://www.kpn-wholesale.com/producten-diensten/breedband/wba.htm is ook GPON glasvezel via WBA beschikbaar, kwa principe en procedure en service. Maar zowel de providers KPN en T-Mobile waar de eindklant mee te maken heeft, hebben maar 1 en hetzelfde prijsniveau door heel nederland, kan best zijn dat er ze er kwa prijs niet uitkomen, terwijl beloftes nog van voor dat onderhandelingen startten zijn. Het is van T-Mobile ook zo langzamerhand bekend dat ze de schuld bij KPN leggen, maar dus gewoon niet meer willen betalen, of er niet voldoende human resources op zetten, of de klant niet meer willen laten betalen. Verder legt T-Mobile ook in eigen beheer GPON glasvezel aan in Eindhoven, kan best zijn dat ze eerst beloven en hopen op KPN en nu toch meer en/of alleen over eigen glas willen leveren, wat dan misschien nog weer niet klaar is.

Alleen kleine providers zoals b.v. Tweak of Freedom rekenen wel verschillende eindklant prijzen, maar jij wil waarschijnlijk voor een bepaald (laag) bedrag een abo met hoge snelheidsgetallen hebben, dus dan is het afwachten/niks of nu iets duurders aangaan.

Enige voordeel bij 1000/500 is dat je upload hoger is en je ping wat lager (al weet ik niet of dat bij GPON nog steeds geldt vanwege de gedeelde lijn). 

Zelfs bij 100/100 is de upload al hoger en vrijwel iedereen die echt inzage heeft in het werkelijke verbruik zal waarschijnlijk niet meer contracteren dan 200/200Mbps. Vergelijk die prijzen ook eens uitgaande van 200Mbps waarbij je wel de mogelijkheid wilt hebben om 4K televisie te kijken.

 

Ik hoef dan echt geen mogelijkheid om 4K televisie te kijken, we hebben een Full-HD tv van 32" en hoeven ook grotere tv. Bij een T-Mobile krijg je gewoon het snelst leverbare en dat is 1000/500. Maar 200/200 of 500/500 zou voor mij ook prima zijn.

Ik hoef dan echt geen mogelijkheid om 4K televisie te kijken, we hebben een Full-HD tv van 32" en hoeven ook grotere tv. Bij een T-Mobile krijg je gewoon het snelst leverbare en dat is 1000/500. Maar 200/200 of 500/500 zou voor mij ook prima zijn.

Heb jij net als Adie2 ook een abo bij T-Mobile afgesloten?

En wat betreft kastjes, apparatuur, graverij, enz. Wat en van wie?

T-Mobile kan altijd via hun potal/website iets voorspiegelen wat er gewoon nog niet is. Met abo maar geen werkende service betaal je niks, alleen heb je kans dat ze zich niet aan 14-dagen herroeping (hoeven te) houden.

Ik hoef dan echt geen mogelijkheid om 4K televisie te kijken, we hebben een Full-HD tv van 32" en hoeven ook grotere tv. Bij een T-Mobile krijg je gewoon het snelst leverbare en dat is 1000/500. Maar 200/200 of 500/500 zou voor mij ook prima zijn.

Heb jij net als Adie2 ook een abo bij T-Mobile afgesloten?

En wat betreft kastjes, apparatuur, graverij, enz. Wat en van wie?

T-Mobile kan altijd via hun potal/website iets voorspiegelen wat er gewoon nog niet is. Met abo maar geen werkende service betaal je niks, alleen heb je kans dat ze zich niet aan 14-dagen herroeping (hoeven te) houden.

 

Nee, ik kan niets afsluiten bij een andere provider dan KPN of haar dochters via glasvezel. DSL geeft hier 15/2, dus geen optie. Graverij is van KPN Netwerk NL en de FTU ook.