Beantwoord

Linksys MX8400, Snelheid aanzienlijk gedaald bij 1gig abonnement

  • 25 February 2022
  • 5 reacties
  • 75 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

@Christos Je bent niet de enige waar de snelheid enorm is gedaald. Heb zelf een 1GB verbinding en vandaag getest. Kom niet verder dan down 100Mbps en up net tegen de 140Mbps.

 

Hier is alles al eens van de stroom geweest en opnieuw opgestart. Hiervoor nooit problemen gehad met de snelheid.

admin: eigen topic aangemaakt.

 

icon

Beste antwoord door iscorpio 25 February 2022, 21:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Christos Je bent niet de enige waar de snelheid enorm is gedaald. Heb zelf een 1GB verbinding en vandaag getest. Kom niet verder dan down 100Mbps en up net tegen de 140Mbps.

 

Hier is alles al eens van de stroom geweest en opnieuw opgestart. Hiervoor nooit problemen gehad met de snelheid.

 

Dan moet je het laten nameten etc, Het is niet dat er metertjes worden bijgesteld oid. En dit is dus ene teken van mogelijke instabiliteit in de lijn.

Snelste zal zijn bellen met 0800-0402.

Reputatie 3
Badge +1

Net de instellingen van de Linksys Wifi6 router (MX8400 systeem) nagelopen en toch nog maar eens opnieuw opgestart. Nu werkt alles weer na behoren. Kan dus echt een bitje omvallen en het verschil maken tussen langzaam en snelle verbinding.

 

Moraal van het verhaal, geef niet op en blijf alles nalopen (en niet te snel ‘klagen’ op het forum) :sunglasses: .

Net de instellingen van de Linksys Wifi6 router (MX8400 systeem) nagelopen en toch nog maar eens opnieuw opgestart. Nu werkt alles weer na behoren. Kan dus echt een bitje omvallen en het verschil maken tussen langzaam en snelle verbinding.

 

Moraal van het verhaal, geef niet op en blijf alles nalopen (en niet te snel ‘klagen’ op het forum) :sunglasses: .

Er is echt wel wat gaande met het 1gbit pakket (verbinding)

Ik haal ook zelden de volle snelheid meer 

Eerder rond de 940 mbit (normaal ongeveer)

Ik heb alles weer terug gebouwd naar mijn oude fritzbox met NT glasvezel kastje tp-link omada ook volledig verwijderd

Switchen zijn ook allemaal naar Netgear gegaan (dacht dat het aan tp-link omada lag)

Er is meer aan de hand denk ik 

 

Reputatie 3
Badge +1

Hier gaat het ook niet sneller dan wat jij jij nu hebt volgens de afbeelding. Heb hier nog een oude zwarte NT kast. Wellicht dat die eens vervangen moet worden.

Hier gaat het ook niet sneller dan wat jij jij nu hebt volgens de afbeelding. Heb hier nog een oude zwarte NT kast. Wellicht dat die eens vervangen moet worden.

Ik heb de fritzbox 7590 gehad op de NT maar maanden geleden haalde ik netjes de 940 

Toen een tijd de 5490 direct op glasvezel 

Ging 920/930 up en down (paar maand) toen een week de 5530 gehad direct op glasvezel 

Ging redelijk maar minder goed 

Nu weer mijn oude situatie 

Glasvezel kastje witte NT met de fritzbox 7590 

Nog slechte waarden 

Het probleem blijkt denk ik bij kpn te zitten 

Enkel in de nacht haal ik wel +/- 940 up en down 

Maar meestal is het lager