Beantwoord

Login superwifi box12

  • 13 February 2021
  • 17 reacties
  • 2503 keer bekeken

Van de week heeft de monteur de box12 met 2 x superwifi geïnstalleerd. Het lukt me nu niet in te loggen op het modem. Admin staat ingevuld. Als wachtwoord kies ik wat achter op het klepje staat van het hoofd superwifi punt. Dat wachtwoord wordt niet herkend. Ik maak geen typefout. Want bij ‘Wachtwoord vergeten’ kan ik de QR code op het klepje scannen, wat hetzelfde (foutieve) wachtwoord geeft. 
Hoe kom ik nu aan het wachtwoord?  De monteur heeft van de week de Ssid en wachtwoord aangepast, hij is er dus in geweest……  

icon

Beste antwoord door Zuid-Limburg 16 February 2021, 15:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Zuid-Limburg het volgende antwoord gaf ik ook al bij jouw eerdere vraag vanavond.

Gebruik het admin password wat op het etiket aan de achterzijde van de Box 12 staat.

Mocht de monteur dit (ook) al gewijzigd hebben, dan kan je het modem alleen nog resetten om binnen te komen.

Hallo @Zuid-Limburg het volgende antwoord gaf ik ook al bij jouw eerdere vraag vanavond.

Gebruik het admin password wat op het etiket aan de achterzijde van de Box 12 staat.

Mocht de monteur dit (ook) al gewijzigd hebben, dan kan je het modem alleen nog resetten om binnen te komen.

Dank. Sorry, in het andere topic dacht ik later dat dat een verkeerde plek was om de vraag te stellen, vandaar dubbel gesteld. 
Het password op de box 12 zelf heb ik ook al geprobeerd, helaas zonder resultaat. Na resetten hoeft er helemaal geen wachtwoord ingegeven te worden bij een login?

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Zuid-Limburg het volgende antwoord gaf ik ook al bij jouw eerdere vraag vanavond.

Gebruik het admin password wat op het etiket aan de achterzijde van de Box 12 staat.

Mocht de monteur dit (ook) al gewijzigd hebben, dan kan je het modem alleen nog resetten om binnen te komen.

Dank. Sorry, in het andere topic dacht ik later dat dat een verkeerde plek was om de vraag te stellen, vandaar dubbel gesteld. 
Het password op de box 12 zelf heb ik ook al geprobeerd, helaas zonder resultaat. Na resetten hoeft er helemaal geen wachtwoord ingegeven te worden bij een login?

Jawel, het wachtwoord wat achterop de KPN Box staat.

Het Admin password. Wat dus helemaal onderaan staat.

Reputatie 7
Badge +21

Nee @Zuid-Limburg , na een reset gebruik je het initiële admin password van het etiket aan de achterzijde. Let bij dat wachtwoord op de speciale karakters die soms gebruikt worden en mogelijk slecht leesbaar zijn.

Dus ook de code van het modem gebruiken (bij mij in meterkast) als je superwifi gebruikt? Bij wachtwoord opvragen in de KPN thuis app moet je letten op de superwifi waar het lampje blauw gaat knipperen. Het wachtwoord achter het klepje van die superwifi zou je dan moeten gebruiken. 
 

Het duizelt me even (...), ik ga morgen nog eens kijken. Ik kan me ook zo slecht voorstellen dat een monteur me achterlaat met een situatie waar ik een modem weer moet gaan resetten om in het modem te kunnen komen. Al ben je geen techneut, je moet toch in ouderlijk toezicht, etc. kunnen komen...

Reputatie 7
Badge +24

Dus ook de code van het modem gebruiken (bij mij in meterkast) als je superwifi gebruikt? Bij wachtwoord opvragen in de KPN thuis app moet je letten op de superwifi waar het lampje blauw gaat knipperen. Het wachtwoord achter het klepje van die superwifi zou je dan moeten gebruiken. 
 

Het duizelt me even (...), ik ga morgen nog eens kijken. Ik kan me ook zo slecht voorstellen dat een monteur me achterlaat met een situatie waar ik een modem weer moet gaan resetten om in het modem te kunnen komen. Al ben je geen techneut, je moet toch in ouderlijk toezicht, etc. kunnen komen...

Ouderlijk toezicht kan je niet instellen via de de thuis app. Maar om in te loggen op de thuis app moet je inderdaad het admin wachtwoord op de SuperWiFi hebben ja…

Voor ouderlijk toezicht, of beter gezegd Parental control, log je in op de KPN Box. Dat is dus http://192.168.2.254. En gebruik je het Admin password achterop de KPN Box. 

Reputatie 6
Badge +9

Dus ook de code van het modem gebruiken (bij mij in meterkast) als je superwifi gebruikt? Bij wachtwoord opvragen in de KPN thuis app moet je letten op de superwifi waar het lampje blauw gaat knipperen. Het wachtwoord achter het klepje van die superwifi zou je dan moeten gebruiken. 

 

 

Als je het wachtwoord niet weet omdat de monteur in je box is geweest en niks heeft doorgegeven doe je het volgende:

Om in je modem te komen gebruik je (na een harde reset) het wachtwoord wat achter op je Experiabox staat (admin password). Als je dat gelukt is kan je natuurlijk je eigen wachtwoord aanmaken indien gewenst.

Let Op !! als je voor een harde reset hebt gekozen werkt je Experiabox weer met de originele fabrieksinstellingen.

Je moet dan indien gewenst je SSID en Wifi wachtwoord weer aanpassen zoals je het wil hebben.

Wat de Superwifi betreft log je in met het beheerderswachtwoord in het primary Superwifipunt de bekabelde gaat dan blauw knipperen omdat je daar in in logt.

Dat wachtwoord staat achter op dat Superwifipunt.

Om de Superwifi te benaderen http://192.168.2.151/

Je kan eventueel ook je wachtwoord veranderen van je Superwifipunt.

Je SSID van je Superwifi moet hetzelfde zijn als van je modem aangezien je anders met twee netwerken zit.

Ook belangrijk is om de wifi van Je Experiabox uit te zetten aangezien deze na een harde reset weer aan zal staan. De wifi kan eventueel met de knop aan de zijkant van de box worden uitgezet (min. 10 sec. vasthouden tot dat het lampje uitgaat en blijft)

Het kan zijn dat je de Superwifi punten weer opnieuw moet installeren omdat je de Experiabox hebt gereset.

 

Mocht je nog problemen ondervinden dan kom je HIER terug okay ?

 

 

 

Ik ben wat verder. Punt is dat je KPN bestelt, de monteur alles regelt en dat je als niet zo’n techneut zijnde in feite niet weet hoe het nu geregeld is. Ik begrijp nu dat het modem en superwifi punten apart van mekaar staan en een eigen benadering vereisen.

 

Inloggen op het modem is gelukt. Dus kan ook bij parental control komen. Dat is al heel wat……..

Inloggen op superwifi punt lukt nog niet. Zou ik wél wensen vanwege de Thuis app. Dat wachtwoord achterop plaatje wordt niet herkend (ook niet na QR scan). Elders op dit forum las ik over iemand die hetzelfde had en het advies kreeg te resetten. Dan stel je alles opnieuw in en zou wachtwoord wel moeten kloppen weer. Maar dan vrees ik dat ik (als leek zijnde) van de regen in de drup kom en tegen andere problemen oploop. Want alles draait verder perfect. Ik zou wensen dat ik die vriendelijke monteur nog even kon spreken welke code hij 3 dagen geleden gebruikt heeft……………. 

Reputatie 7
Badge +24

De monteur zal denk ik niet op de SuperWiFi's ingelogd hebben. Dat wachtwoord zou gewoon moeten werken vermoed ik. Op elke SuperWiFi staat een ander "Admin Password" ...

Probeer ze beide.

Je hoeft de thuis app niet te gebruiken, je kunt ook rechtstreeks op de SuperWiFi's inloggen. Gewoonlijk via http://192.168.2.151.

 

Via http://192.168.2.151 lukt inloggen überhaupt niet. Zowel op iPad als laptop komt na een poosje de foutmelding ‘Deze site is niet bereikbaar - Het duurt te lang voordat 192.168.2.151 reageert’.

 

Via KPN thuis kom je dus in inlog menu. Gisteren had ik hetzelfde wat jij hierboven in plaatje zet met Gebruikersnaam admin en dan een Wachtwoord. Het wachtwoord op de Superwifi is niet lastig (geen al te gekke tekens) en werkt dus niet. Bij Wachtwoord vergeten krijg je de optie de QR code te scannen op de Superwifi. Dan krijg ik dezelfde code die ik al tig keer heb ingevoerd en die dus als foutief wordt gekenmerkt. Kortom, dat werkt echt niet. Het is eigenlijk hetzelfde al aangehaalde verhaal van iemand anders elders op dit forum, waar het ook niet werkte. 
 

Wat me nu wel opvalt bij KPN thuis is dat het inlog menu is veranderd. Geen gebruikersnaam admin en Wachtwoord meer, er staat alleen nog: Voer je beheerderswachtwoord in.  Ik neem niet aan dat dit verder van grote betekenis is. Maar ook hier werkt het wachtwoord verder niet. 

Reputatie 7
Badge +24

Inloggen op de KPN Box lukt wel? Daar kun je kijken bij de aangesloten apparaten of je de SuperWiFi's ziet staan. Zie je die daar?

Reputatie 6
Badge +9

 

Wat me nu wel opvalt bij KPN thuis is dat het inlog menu is veranderd. Geen gebruikersnaam admin en Wachtwoord meer, er staat alleen nog: Voer je beheerderswachtwoord in.  Ik neem niet aan dat dit verder van grote betekenis is. Maar ook hier werkt het wachtwoord verder niet. 

Het is eigenlijk te triest voor worden dat een monteur van KPN je hier in principe mee opzadeld omdat hij in je Box is geweest en jij daarna niet meer de mogelijkheid had om in je box te komen (zonder de Box te resetten) met alle rompslomp die er dan achteraan komt.

 

Dit is echt wel een dingetje wat KPN zich mag aantrekken !!!

Maar goed laten we proberen jouw Superwifi probleem op te losssen.

Dat beheerderswachtwoord is namelijk wel van grote betekenis !!!

Het kan zijn dat de monteur die heeft verzonnen tijdens het installeren van je Superwifi's via de KPNthuis app ( Is een mogelijkheid maar ik denk het niet)

Het lukt niet met het wachtwoord achterop je primary wifipunt dus gaan we de Superwifipunten loskoppelen.

 

We maken beide Superwifi's spanningsloos !!!

We halen de UTP kabels uit de Superwifi's !!!

We zetten weer spanning op de Superwifi's !!!

We gaan de Superwifi's een voor een hard resetten door een puntig voorwerp achter in het reset gaatje te steken van je Superwifi punten ( min. 10 sec.)

We halen de spanning weer van beide Superwifi's af !!!

We steken de UTP kabel van de Superwifi die bedraad moet zijn er weer in en zetten de spanning er weer op en laten hem rustig opstarten tot dat hij klaar is en GROEN blijft.

Nu pak je de andere Superwifi er bij en deze sluit je ook even aan via een UTP kabel op je Box 12 of ergens anders waar je nog een UTP kabel hebt liggen.

Nu kun je daar ook spanning op zetten !!!

Je wacht ook hier tot de Superwifi constant groen blijft branden.

Als dit gedaan is zet je hem (bedraad of draadloos) op de plaats waar je hem wil hebben maar wel zo dat hij (draadloos) de bedrade Superwifi nog ziet (moet groen blijven branden)

Als dit allemaal is gelukt dan hebben de Superwifi's als het goed is de SSID van je Experiabox mee overgenomen.

 

Probeer je Superwifi's weer te benaderen met http://192.168.2.151/

Probeer weer in te loggen met het wachtwoord wat achter op je bedrade Superwifi staat.

Is dit ook gelukt dan zou je het wachtwoord kunnen veranderen indien wenselijk.

DE WIFI VAN BOX V12 MOET UIT STAAN.

 

Veel Succes !!!

 

 

 

Inloggen op de KPN Box lukt wel? Daar kun je kijken bij de aangesloten apparaten of je de SuperWiFi's ziet staan. Zie je die daar?

Ja, inloggen op KPN box lukt wel. Nu weet ik niet precies waar ik moet kijken naar de Superwifi’s. In het hoofdmenu staat onder Ethernet 2 maal WiFiExtender.  
Onder de kop Wi-Fi staat eerst de SSID Name (van modem) en daar onder 2 maal Guest Stations. Ook met de originele KPN SSID Names (niet de door mezelf gekozen naam dus). Ik weet niet of deze het zijn?
 

Om niet te veel reacties te schrijven hier ook de reactie op tonymelony. Heel erg bedankt voor de moeite van het uitgebreide verhaal. Maar het gaat mij een stap te ver nu. Wat ik eerder schreef: de angst om van de regen in de drup te komen. Lukt het me niet om nu ‘gewoon’ de superwifi te kunnen benaderen dan laat ik het vooralsnog zo als het nu is. Enige wat ik me kan voorstellen om er in te ‘moeten’ is als ik ooit de SSID of wachtwoord wil veranderen. Dan moet ik er tegen die tijd maar opnieuw induiken. Wie weet is dat nooit het geval……...

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Zuid-Limburg 

De twee WiFiExtenders onder Ethernet, dat zijn de Super WiFi’s. Eén van de adressen 192.168.2.xxx heb je nodig om in te kunnen loggen. Vaak is dat http://192.168.2.151/ maar bij jou kennelijk wat anders.

Begin met de eerste op de lijst. Gebruik het Admin password van het etiket van de SuperWiFi waar de blauwe LED knippert.

Hallo @Zuid-Limburg 

De twee WiFiExtenders onder Ethernet, dat zijn de Super WiFi’s. Eén van de adressen 192.168.2.xxx heb je nodig om in te kunnen loggen. Vaak is dat http://192.168.2.151/ maar bij jou kennelijk wat anders.

Begin met de eerste op de lijst. Gebruik het Admin password van het etiket van de SuperWiFi waar de blauwe LED knippert.

Bij mij is het inderdaad anders, laatste cijfer is .2  (ipv 151).  Inlogmenu met admin verschijnt, voor de rest helaas hetzelfde als het begin van het verhaal: wachtwoord onjuist. Blijft frustrerend niet te weten welk wachtwoord de monteur er in gezet heeft. 

Nog even een toevoeging: zojuist nog met KPN gebeld met als doel of zij de monteur niet konden benaderen met de vraag wat hij doet met de wachtwoorden van de superwifi (het was ook pas afgelopen donderdag). Het valt te loven dat de helpdesk je dan toch nog wilt helpen. Ik werd doorverbonden met de afdeling ‘die hier alles van weet’. Enfin, om een lang verhaal kort te maken: ik moest aan de mevrouw gaan uitleggen dat je moest kunnen inloggen op een superwifi punt en dat het wachtwoord op het klepje zit… Er was simpelweg geen kennis van zaken. Uiteindelijk moest ik aanreiken dat de harde reset het enige was wat zou resten. Daar ging ze dan maar ​​​​​​in mee.

Op mijn aanvangsvraag was ze stellig: de monteur benaderen door haar was geen optie. Erg jammer. Ik snap dat het niet standaard is maar zou mij erg helpen. De monteur vroeg nog bij weggaan: ‘Heeft u nog vragen?’. Op dat moment dus niet, maar vlak daarna wel……  Misschien leest hier wel iemand van KPN mee die wel een optie ziet deze simpele vraag nog even bij de betreffende monteur neer te leggen. Ik besef dat de kans erg klein is.…

 

En het verhaal kan afgerond worden. De oplossing is dat de monteur inderdaad een eigen wachtwoord heeft gebruikt. En deze niet gedeeld heeft dus.

Al met al wel top-service van KPN. Na nogmaals gebeld te hebben, werd ik doorverbonden met de afdeling Allround. Wat vrij uitzonderlijk schijnt te zijn, want zit normaliter achter een betaalmuur. Een zeer hulpvaardige medewerker die Remote inlogde op mijn laptop. Al met al kwam hij tot de conclusie dat het inderdaad niet klopte. Hij regelde een monteur (WiFi campagne manager) die in een uur voor m’n deur stond. De monteur wist een vaak gebruikt monteurswachtwoord (Qwerty en nog wat erachter) en het was meteen raak. En zo was alles opgelost.

Prima service dus, alhoewel mijn aanvankelijk aangereikte oplossing (‘kan er niet even contact worden opgenomen met de monteur om het ww op te vragen’) een apart bezoek van de andere monteur had kunnen voorkomen…  Iedereen bedankt voor het meedenken!