Beantwoord

Losse draden aansluiten op ISRA-punt

  • 22 November 2023
  • 8 reacties
  • 540 keer bekeken

Goedenavond 

Hoe sluit ik dit kastje met 4 losse draadjes (zie foto 2) aan op mijn isra 1 aansluiting ( zie foto 1 )

Deze zat bij het installatie pakket , hier moet ik mijn y kabel op aansluiten. Is er een aansluit schema voor ? Deze zat helaas niet in het pakket erbij 

Gr patrick

 

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 22 November 2023, 23:42

Bekijk origineel

8 reacties

Rood en Blauw of Oranje en Wit  dat zijn de draadjes die je aansluit OP  het IS/RA PUNT

Hoi jimny 

Ik vermoed alle 4 de draden ? Omdat het kastje ook 2 ingangen heeft? 

Dan zou het oranje blauw zijn maar die andere 2 ? Dat is wit/met oranje streep en wit met blauwe streep 

Reputatie 6
Badge +5

blauw/wit en blauw horen bij elkaar.

oranje/wit en oranje horen bij elkaar.

ik zou zeggen probeer blauw/wit op 1A, blauw op 1B. oranje/wit op 2A, oranje op 2B.

als dit niet lukt vraag om een installatiemonteur om gewoon het hele ISRA te vervangen voor een nieuw exemplaar.

Reputatie 7
Badge +10

Bijzonder dat dit in een installatiepakket zit. Doorgaans word er gelijk een monteur ingepland. Behalve als je isra al modern is, dan experimenteert KPN met het doe het zelven.

Je mag het proberen, op de bovenzijde van het isra. Als het werkt dan werkt het. Maar ik zie duidelijk oxidatie in 2b, dus ik zou er een nieuw fris isra op willen als ik jou was.

Bedankt voor je reactie  !

Het verbaasde mij ook dat het erbij zat.

Monteur kan ik in laten plannen maar dat kost me 75 euro. Dus ik ga het eerst gewoon proberen. 

Maar bedankt voor de tip !

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor je reactie  !

Het verbaasde mij ook dat het erbij zat.

Monteur kan ik in laten plannen maar dat kost me 75 euro. Dus ik ga het eerst gewoon proberen. 

Maar bedankt voor de tip !

Dit is onjuist, als u belt met 0800-0402 en aan geeft dat uw ISRA niet geschikt is zal KPN kosteloos een monteur sturen. Zowel @DennisA78 als ik zijn monteurs van KPN en ons advies is om dit te laten vervangen zodat u zo storingsvrij kan genieten van ons internet.

Je hebt helemaal gelijk ! Die 75 euro is om modem enz te instaleren. Ik heb vandaag gebeld en een afspraak gemaakt. Ze komen woensdag mijn isra idd kosteloos vervangen. 

Super bedankt voor jullie reacties. Het heeft me erg geholpen!

 

Dit moest het wezen succes 😉

Reageer