Beantwoord

maximum internetsnelheid verlaagd op adres

  • 17 September 2020
  • 14 reacties
  • 329 keer bekeken

Beste meneer/mevrouw,

 

Een tijd terug heb ik een ander abonnement afgesloten bij kpn. De maximale internetsnelheid was toen 55 mbit download en 20 mbit upload. Deze snelheid haalde ik vrijwel altijd met een abonnement van 1000 mbps. Sinds februari is de maximale internetsnelheid nog maar 31 download en 10 upload. niet alleen volgens de speedtest, maar ook volgens de KPN postcodecheck.  ik heb hierover gebeld en toen is het abonnement aangepast naar 50 mbit download. tot zover was dat jammer van de snelheid maar niet een groot probleem. Ondertussen is deze snelheid niet meer voldoende voor mij en de rest van het gezin (5 personen).  Is dit een permanent iets vanuit kpn, of kan mijn internetsnelheid weer opgeschaald worden? Zo niet dan ben ik geneigd over te stappen naar een andere provider. 

icon

Beste antwoord door hvd20 2 November 2020, 21:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @hvd20! Welkom op het forum!
Het is niet de bedoeling dat je verbinding langzamer wordt natuurlijk! Ik kijk graag even met je mee! 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Beste Thomas, 

heb ik gedaan!

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @hvd20, ik kan helaas niet terug zien hoe,wanneer of waarom de snelheid verlaagd is maar ik zie wel dat de maximale snelheid momenteel 31Mbit/s is zoals je ook al aangaf. Helaas kan ik daar geen invloed op uitoefenen maar ik zie nog wel een paar andere dingen.
Momenteel haalt je experiabox maar 24Mbit/s en lijkt de lijn tussen onze centrale en jouw huis niet goed te zijn. Normaliter zou ik hier direct een monteur voor aan kunnen sturen maar ik zie ook dat er onderhoud gepland staat bij jou in de buurt:
 

Type

Gepland onderhoud

Begintijd

24-09-2020 02:00

Verwachtte eindtijd

24-09-2020 06:00

 

Ik wil voorstellen dit eerst nog even af te wachten en als de lijn dan nog steeds niet goed lijkt te zijn kan ik een monteur voor je inplannen. Het kan heel soms zijn dat je meer haalt dan de verwachte snelheid en dat er meer dan 31Mbit/s te leveren valt over je lijn maar helaas is daar dus niet echt invloed op uit te oefenen. 
Wil je me na de 24e nog even aan de mouw trekken? Dan kijk ik meteen weer even met je mee!

Beste Thomas, 

 

Als het goed is heeft de monteur vanochtend het onderhoud verricht. Als ik nu mijn internetsnelheid check via de kpn speedtest is het ook sneller geworden. Het hoogste gemeten nu is 26.8 Mbps download en 9.4 upload. Helaas nog steeds niet voldoende. Ik hoop dat jullie hier wat aan kunnen doen! 

 

 

Bij ons in de wijk is de snelheid door ouderdom van het netwerk ook ineens omlaag gegaan. Weken/maanden later ging deze ineens en ook via de site van KPN weer omhoog. Ik ben daar inmiddels weer blij mee. Is pairbonding mogelijk om u adres? Bij mij kan dit helaas niet.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je terugkoppeling @hvd20, ik zie dat de lijn inderdaad nog steeds problemen geeft. Ik heb alvast een monteur ingepland op de eerstvolgende mogelijkheid. Dat is morgenmiddag tussen 12:00 en 14:00.
Als dit niet uitkomt laat het me zsm (vóór 16:00 vandaag) weten dan kan ik hem voor je herplannen. Als je me niet meer te pakken krijgt kan je hem ook via 0800-0402 laten herplannen of via de link die je toegestuurd krijgt.

@Thomas 

Dat is prima! 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @hvd20, hoe is het afgelopen met de monteur dit weekend?

Goedemiddag,

Afgelopen zaterdag werden wij gebeld om 11.50 uur. Het was te druk en de monteur ging het niet meer redden.. Een nieuwe afspraak is pas mogelijk aanstaande vrijdag volgens de telefoniste.

Behoorlijke frustratie hier…….

Reputatie 7
Badge +20

Ohh ik lees het inderdaad. Dat is wel balen. Sorry voor het lange wachten zo.
Ik geloof dat de monteurs het momenteel wat hectisch hebben. Laat ons vooral weten hoe het gegaan is straks!

Beste @Thomas

ondertussen is het alweer een tijdje later. De monteur is geweest, maar deze kon de hoofdaansluiting niet vinden. dat was vlak voor de herfstvakantie. vanuit kpn zou er daarna via een ander bedrijf een monteur worden gestuurd die de hoofdaanlsuiting zou zoeken. Daar kregen wij later bericht van dat de afspraak gecanceld was. heb contact opgenomen en er zou wat geregeld worden. kreeg een bericht dat ik een nieuwe afspraak moest maken. ivm vakantie nog niet gedaan. heb zelf wat onderzoek gedaan en heb de hoofdaansluiting gevonden, maar niet zoals die zou moeten zijn. de vorige bewoners hebben waarschijnlijk het kastje waarin de hoofdaansluiting op aangesloten zou moeten zijn verwijderd. er ligt dus nu een losse blauwe kabel van kpn met daarin de verschillende  gekleurde draadjes. twee van deze draadjes zijn weer aangesloten op de kabel gelabeld "dsl” die in de modem gaat. mijn vraag was nu, omdat de hoofdsaansluiting gevonden is, de monteur vanuit kpn weer kan komen. om dan denk ik zowel de aansluiting goed te maken als te kijken wat het probleem is. 

@Thomas 

Wat mij verder opvalt is dat de snelheid per adres in het plantsoen erg verschillend is. ik woon op een hoek, de hoofdlijn van kpn voor het hele rijtje komt binnen aan mijn kant die aan de straat grenst. op mijn adres is een snelheid van 31 mbit down en 8 mbit up. schuiven we 1 huis op, dus verder van de straat af, en dus ook verder van het knooppunt, is de snelheid 42 mbit down en 10 mbit up. nog een huis verder is de snelheid 48 mbit down en 10 mbit up. tot aan het eind van het rijtje loopt de snelheid op tot 52 mbit down en 10 mbit up. dit is 5  huizen verder dan waar ik woon. en alle adsl lijnen komen bij mij onder de vloer binnen. dus in principe zou ik ook de hoogste snelheid moeten hebben, gezien de afstand tot de centrale het kortste is. 

verder, zoals ik al eerder aangaf is de snelheid bij ons maximaal haalbaar 31 mbit down en 8 mbit up. nog een apart dingetje, de werkelijke snelheid is 26,5 mbit down en 9,5 mbit up. de downloadsnelheid is dus lager, waarom ik eerder contact opgenomen had. maar zoals uit de gegevens te zien is komt de uploadsnelheid hoger uit dan haalbaar zou moeten zijn. korte conclusie vanuit mijn oogpunt, het is een grote puinhoop. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @hvd20, ik heb nog even met je meegekeken en zie dat je experiabox nu 57Mbit/s download  haalt en ongeveer 10Mbit/s upload. Meet je deze snelheden momenteel via WiFi of met een bekabeld apparaat?
Helaas kan er nogal een verschil zitten tussen aansluitingen ook al zijn deze vlakbij elkaar. 

Beste @Thomas 

Sinds afgelopen week is de internetsnelheid weer opgeschaald. Eerst naar 35 mbit download en nu naar 57 mbit. Waar dit vandaag komt weet ik niet, maar in ieder geval is het probleem weer opgelost! Dit was bekabeld direct op de modem zowel de router getest met een nieuwe internetkabel.