Beantwoord

Meerdere keren per dag uitval internet op KPN Box 12

  • 6 March 2022
  • 12 reacties
  • 185 keer bekeken

Reputatie 1

Heb dagelijks meerdere keren uitval van internet. Zowel bedraad als WiFi. Experia V12 box geeft dan ‘disconnected’ aan.

meerdere keren al gereset. Kabels eruit en getest maar lijk nergens het probleem te kunnen vinden. Heb op een ‘drukke’ dag tot 18 apparaten op WiFi én bedraad. Dus uitval kan niet door drukte komen.

experia box is ook net nieuw, dus daar kan het wellicht ook niet aan liggen.

 

iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 10 March 2022, 15:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Dag @marcuskaptein, balen dat je problemen met een wegvallende verbinding hebt. Dat lijkt me inderdaad niet wenselijk.

Heb je het modem ook al eens een harde reset gegeven? Als je glasvezel hebt: geef het glasvezelkastje eens een reset door deze 2 minuten stroomloos te maken.

Reputatie 1

Hoi Denise_,

Wij hebben gewoon ‘ouderwets’ kabel :) geen glasvezel. De modem al tig keer een reset gegeven. Compleet uitgezet paar keer. Na 10 minuten weer opgestart, maar maakt niets uit.

We hebben ook 2 DVC1200 kastjes om de TV boven te voorzien van zenders. Nu we deze eruit hebben, lijkt het probleem opgelost. Deze kastjes komen bij KPN vandaan, dus vind het heel raar dat deze de oorzaak lijken te zijn.

Echter moet ik ook zeggen dat we een switch hadden voor bekabelde computers en die switch er tussen uit hadden gehaald en dat leek het ook op te lossen, maar daarna kwamen er weer dezelfde problemen.

Voor nu dus de DVC1200 kastjes eruit waardoor we boven helaas geen TV meer hebben, maar vooralsnog lijkt dit te werken.

Enig idee hoe die dan de oorzaak kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +17

Dat kan ik je uitleggen!

De Draadloze Verbindingsset adapters (of DVS1200) sturen het internetsignaal over het stroomnetwerk. Dit kan goed werken. Maar het stroomnetwerk is niet gemaakt om internet signaal te versturen. Dus als er iets in jouw stroomnetwerk voor storing zorgt, werken de adapters al niet goed meer. En aangezien wij niet over het stroomnetwerk in jouw huis gaan, hebben wij hier verder geen invloed op.

Maar er zijn natuurlijk wel een aantal dingen die je zelf kunt proberen en/of controleren. We schreven hier een topic over:

Uiteindelijk is de beste manier van aansluiten nog altijd de internetkabel. Hiermee ben je verzekerde van een stabiele verbinding.

Reputatie 1

We hebben de DVS1200 er tussen uitgehaald en via de kabel nu de TV verbinding. Probleem lijkt opgelost.

Reputatie 1

Helaas. Nu alle apparaten op WiFi en beide tv kastjes direct op de ethernet kabel maar nog steeds internet/tv er af en toe uit. Ik heb alles al geëlimineerd maar nog steeds uitval. 
iemand nog suggesties.

Reputatie 7
Badge +17

Jammer dat de problemen toch nog spelen, @marcuskaptein. Het lijkt me goed als ik dan even met je mee kijk. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?

Reputatie 1

Hallo Denise_

Ik  heb alles aangevuld. Ik hoor het graag :)

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie inderdaad een aantal verbrekingen in de afgelopen periode. Vandaag nog geen verbreking, dus dat is positief. Voor de zekerheid heb ik je een doosje installatiemateriaal gestuurd. Hierin zit een nieuwe DSL-kabel. Ik wil je vragen de huidige DSL-kabel te vervangen. Hopelijk zorgt dat voor verbetering.

Reputatie 1

Top. blij dat er i.i.g. vanuit jullie kant wat gezien wordt hierin, want ik begon al te twijfelen. Zodra het materiaal binnen is zal ik het gelijk installeren laat ik het daarna weten. Bedankt alvast.

Reputatie 1

Gisteren de nieuwe kabel aangesloten. Hoop dat je het nog een paar dagen in de gaten kan houden.

Reputatie 7
Badge +17

Ik kan de lijn niet actief in de gaten houden, @marcuskaptein. Maar geef gerust een seintje als jouw internet weer veel wegvalt.

Reputatie 1

ok.tot nu toe lijkt het te werken. we hebben nog geen last van uitval. ik dacht enkel dat jullie (uiteraard niet elk moment maar 1x op een dag) het in de gaten konden houden of jullie wat zien op afstand, maar ik kijk het nog een weekje aan.