Beantwoord

Melding in het scherm, spam?

  • 21 March 2020
  • 6 reacties
  • 188 keer bekeken

een dergelijk bericht als aangegeven krijg ik de laatste tijd ook op het scherm. het is niet een e-mail bericht, maar als je op een erkende website zit verandert het scherm van het ene moment op het andere en krijg je het bericht van de jarige KPN in beeld. Ik heb dit soort meldingen ook in het buitenland gehad, echter met die van de betreffende provider aldaar. Het lijkt mij eerder een stukje malware, echter malware bits blokkeert het niet, ook niet met volle licentie.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door wjb 21 March 2020, 15:25

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

een dergelijk bericht als aangegeven krijg ik de laatste tijd ook op het scherm. het is niet een e-mail bericht, maar als je op een erkende website zit verandert het scherm van het ene moment op het andere en krijg je het bericht van de jarige KPN in beeld. Ik heb dit soort meldingen ook in het buitenland gehad, echter met die van de betreffende provider aldaar. Het lijkt mij eerder een stukje malware, echter malware bits blokkeert het niet, ook niet met volle licentie.

Leeg de cache van jouw browser en gooi de cookies weg.

Reputatie 6
Badge +8

Dit ligt niet aan KPN. Dit zijn phising websites die proberen aan jouw gegevens te komen. Jij krijgt een KPN “reclame”. Mensen die via Ziggo surfen krijgen een Ziggo “reclame”. Maar dit wordt dus gedaan door criminelen en niet door KPN/Ziggo/etc…

Zie hier exact hetzelfde verhaal, maar dan op het Ziggo forum:
https://ziggoforum.nl/topics/ziggo-klant-gefeliciteerd.93440/

Oplossing: Negeren… of een plugin voor je browser installeren zoals AddBlock Plus. Even kijken blij de plugin van je browser.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @TFHFony, ja dit is inderdaad spam! Probeer de tip van wjb, die schijnt bij veel mensen direct te helpen! En verder, nooit op dat soort dingen ingaan online. Hebben wij acties? Dan staan deze op onze website aangegeven!

Heb je hier nog meer vragen over? Dan hoor ik het graag!

Dank allen. Ik had het al meteen als spam en phishing herkend, echter het regelmatig op het scherm verschijnen van deze “advertentie” of met een gelijke tekst van Orange tijdens verblijf in Frankrijk begon mij te vervelen (heen en weer lap top). Na alle malware en antivirus mogelijkheden te hebben uitgeput inclusief opstart scan, was ik dus naar een ander antwoord op zoek. Inmiddels heb ik de cache twee dagen geleden geleegd en vooralsnog heb ik de “feest melding” niet terug gezien. Mitsdien mijn dank voor de adviezen.:thumbsup:

Reputatie 6
Badge +8

Hi @TFHFony, ja dit is inderdaad spam! Probeer de tip van wjb, die schijnt bij veel mensen direct te helpen! En verder, nooit op dat soort dingen ingaan online. Hebben wij acties? Dan staan deze op onze website aangegeven!

Heb je hier nog meer vragen over? Dan hoor ik het graag!

Het probleem is dat met her verwijderen van je cache en cookies het probleem weer terug kan komen. Met een goede addblocker ben je er definitief van af.

Ok, Thanks!!

Reageer