Vraag

Mijn KPN Box 12 (modem) herstart regelmatig.

  • 21 September 2023
  • 20 reacties
  • 244 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb sinds kort KPN nadat ik Ziggo heb opgezegd. 
Wil niet te veel over uitweiden want dat heeft geen zin maar was een drama om alles aan de praat te krijgen uiteindelijk.

Nu draai ik sinds een dikke maand dus KPN via de Box 12 maar ook dit is een drama.
Ik werk thuis dus ik gebruik internet de hele dag maar die box herstart soms 20x per dag uit het niets en dan heb ik even geen internet meer.
Constant dus onderbrekingen met werk, online meetings zijn een drama vanwege constante melding dat de verbinding slecht is terwijl ik ook nog een wifi booster a 62,50 heb aangeschaft.

Ik weet even niet meer wat ik zelf kan doen. Gebruik meerdere apparaten via wifi maar bijv. ook mijn tv en playstation via bedraad en alles heeft er last van.

 

Heb aan het begin al een monteur gehad en wil echt heel graag hulp zodat ik weer normaal kan internetten.


20 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Welke software draait er op de v12 en de superwifi 2 is dat oud of nieuw?

Reputatie 1

Dat zou KPN uit kunnen lezen op afstand. Hoe weet ik als klant wat voor software er op draait? ik heb alles vorige maand aangesloten gekregen dus oud kan het niet zijn. de ‘superwifi’ heb ik net sinds 2 weken. Staat op groen lampje maar de wifi verbinding op mijn pc heeft 2 golfjes ipv de volle 3.

Reputatie 1

Ik ben in mijn modem ingelogd met het admin wachtwoord en zie dit:

 

Device Info
   
Hardware Version 3.0
Software Version SGEJ1000060E
Reputatie 7
Badge +8

Normaal gesproken zou het niet oud zijn want het is de laatste uit die serie. Kpn bezig is met een vervangingsprogramma voor de software van niet alleen de box 12 maar zo,n beetje alle apparaten. 

Die verbrekingen kunnen uit problemen met de lijn voorkomen maar het komt ook voor bij sommigen dat het uit de software van de v12 voortkomt. 

Dit wordt echter pas duidelijk indien de v12 van nieuwe software wordt voorzien.  Dit gebeurt in nachtelijk upgrades waar geen datum per aansluiting aan valt te hangen.

Reputatie 1

Het gekke is dat in de webpagina van het modem ik alles zie. Namelijk de modem en het superwifi punt welke een verdieping hoger staat in mijn kantoor bij de pc. DIt heeft gewerkt.

en toevallig voordat ik de superwifi rebootte leek de pc ook geconnect met de superwifi want ik had weer vol bereik maar dat was maar even. Na de reboot gaat het lampje weer op groen op de superwifi maar als ik op de webpagina kijk zijn alle apparaten verbonden met het modem op de begane grond en niks met de superwifi op de 1e verdieping. EN dit blijkt want ik heb geen vol bereik op mijn pc.

Hoe kan ik het veranderen zodat apparaten zoals mijn telefoon en pc op de 1e verdieping op de superwifi connecten en niet op de modem beneden????

Reputatie 1

Inmiddels doet de website om in te loggen op de modem het ook niet meer en de superwifi doet ook niks meer. Als ik hem aanzet krtijg ik even eeen groen lampje en dan niks meer.

Gaat lekker KPN :) inmiddels 15min in de wacht bij de helpdesk. Wel een smsje gekregen hoe ik een superwifi kan kopen….

Ook maar even de thuis app geprobeerd om enigzins inzicht te krijgen in mijn modem omdat de website niet meer werkt die krijgt timeout. Ook de app werkt niet. Verbind met mijn wifi en dat is het dan.

Reputatie 7
Badge +8

Ik zou eens helemaal overnieuw beginnen

Reset de v12 middels reset gaatje. Ingedrukt houden totdat alles uitgaat. Helemaal opnieuw laten opstarten. Nu superwifi aansluiten direct met ethernetkabel. Deze ook resetten middels resetgaatje totdat deze aantal malen knippert en aangesloten laten voor een 20min.

 

Als er nog een tweede superwifi 2 is dan hiermee hetzelfde doen.

Nu eens proberen in te loggen op de 192.168.2.254 en dan in het menu kijken of de superwifi 2 zichtbaar is.

Reputatie 1

Gedaan. Niks verandert. Superwifi geeft ook nog steeds een keer groen lampje bij aanzetten en daarna niks meer.

Reputatie 1

In het modem staat nu nieuwe firmware beschikbaar moet ik dit zelf doen?

versie 23.04.39.0

Reputatie 1

Inmiddels weer gebeld met KPN. Word doorgezet naar 2e lijns afdeling of monteur. Vandaag weer meerdere reboots.

superwifi kan ik omruilen bij KPN winkel.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Sandah en welkom hier op ons forum :)

Inmiddels weer gebeld met KPN. Word doorgezet naar 2e lijns afdeling of monteur. Vandaag weer meerdere reboots.

superwifi kan ik omruilen bij KPN winkel.

Wat is op dit moment de stand van zaken? 

Reputatie 1

As we speak is een monteur bij mij thuis bezig. 
klapperende verbinding vanuit buiten lijkt een probleem maar ik ben zelf niet thuis dus weet de details niet. 

modem hoeft waarschijnlijk niet vervangen te worden. 
eerst zei men bij de technische dienst dat mijn Sonos soundbar het probleem was maar dat bleek na testen onzin. 
uiteindelijk nu dus een monteur en mijn vrouw belde dat hij buiten een en ander geconstateerd had. Wel jammer dat dit eind augustus niet gezien is na het aansluiten. Moest al een week wachten toen en sindsdien een constant herstartende modem. 
daarbij de aangeschafte superwifi die het in ene niet meer deed. Gebeld. Moest terug naar de winkel en in de winkel moest ik hem weer meenemen en de modem naar fabrieksinstellingen zetten om hem

weer te laten werken maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Helaas dus een boel gedoe maar ik hoop dat het na vandaag is opgelost. 
 

Reputatie 7
Badge +12

As we speak is een monteur bij mij thuis bezig. 
klapperende verbinding vanuit buiten lijkt een probleem maar ik ben zelf niet thuis dus weet de details niet. 

modem hoeft waarschijnlijk niet vervangen te worden. 
eerst zei men bij de technische dienst dat mijn Sonos soundbar het probleem was maar dat bleek na testen onzin. 
uiteindelijk nu dus een monteur en mijn vrouw belde dat hij buiten een en ander geconstateerd had. Wel jammer dat dit eind augustus niet gezien is na het aansluiten. Moest al een week wachten toen en sindsdien een constant herstartende modem. 
daarbij de aangeschafte superwifi die het in ene niet meer deed. Gebeld. Moest terug naar de winkel en in de winkel moest ik hem weer meenemen en de modem naar fabrieksinstellingen zetten om hem

weer te laten werken maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Helaas dus een boel gedoe maar ik hoop dat het na vandaag is opgelost. 
 

Bedankt voor de duidelijke terugkoppeling @Sandah!

Ik hoop oprecht dat de monteur de problemen vandaag definitief kan verhelpen, laat je nog even weten of dat ook daadwerkelijk het geval is?

Reputatie 1

Helaas niet definitief verholpen. 
er bleek voor zover ik begreep een probleem met 2 lijnen. 
een is verholpen. Volgens de monteur zou de modem

nu niet meer zo vaak moeten herstarten uit zichzelf. 

de ander zou verouderd koper zijn naar mijn huis en daar gaat KPN volgende week een extern bedrijf opzetten om dit te verhelpen. 
nog even afwachten dus. 

hij heeft mij ook een nieuw superwifi apparaat gegeven en de oude meegenomen die dus wel kapot bleek. 

Reputatie 7
Badge +12

Helaas niet definitief verholpen. 
er bleek voor zover ik begreep een probleem met 2 lijnen. 
een is verholpen. Volgens de monteur zou de modem

nu niet meer zo vaak moeten herstarten uit zichzelf. 

de ander zou verouderd koper zijn naar mijn huis en daar gaat KPN volgende week een extern bedrijf opzetten om dit te verhelpen. 
nog even afwachten dus. 

hij heeft mij ook een nieuw superwifi apparaat gegeven en de oude meegenomen die dus wel kapot bleek. 

Dankjewel voor deze update @Sandah!

Wel jammer om te lezen dat het nog niet definitief is verholpen. De monteur weet gelukkig wie hij aan moet sturen op het moment dat hij iets zelf niet kan herstellen dus uiteindelijk gaat dat natuurlijk wel goedkomen. Wel fijn dat hij de superwifi voor je heeft omgeruild :) 

Reputatie 1

Hele vreemde update, voor mij althans…

Afgelopen vrijdag meerdere herstarts van het modem overdag.
Savonds was ik even op de playstation aan het gamen via draad en toen kreeg ik een melding dat er niet meer op het netwerk ingelogd kon worden.

Gelijktijdig werden ALLE apparaten die met wifi verbonden waren van de wifi gegooid.
wifi netwerk was nog gewoon beschikbaar en bedraad internet werkte nog.

Daarna kon ik met geen enkel apparaat meer inloggen op wifi. Wachtwoord onjuist, ik dacht nee he ook nog gehackt ofzo… heb het niet op kunnen lossen dus ik denk ik herstart het modem.
Nou… dat heb ik geweten, toen die weer up was gelijk een herstart, en zo ging dit door voor een uur.
Modem herstart, is up en start weer opnieuw op in een loop.

Ik heb het modem van het stroom gehaald en ben wat anders gaan doen.
Na een dik uur heb ik het modem weer aangesloten en sindsdien ben ik online… geen onderbrekingen meer gehad, geen herstarts, geen slechte internet, geen haperingen…
Inmiddels ben ik 2 dagen en 14 uur online, dit is nog niet gebeurd sinds ik KPN heb. Langste was 13 uur.

Nu vraag ik mij af, alle zaken die voorbij zijn geweest.. Sonos die het probleem zou zijn, kabels die het probleem zouden zijn, buiten huis zou het probleem zijn, aankomende woensdag komen ze buiten kabels vervangen… ik hou mijn hart vast en ben bang dat alles nu weer in de soep loopt.

Wat is nu handig om te doen? alles afzeggen en zo laten of toch verstandig om buiten de kabels te laten vervangen?

Reputatie 7
Badge +5

tuurlijk laten vervangen , de problemen kunnen sporadisch opspelen zeker met oude kabels

Reputatie 7
Badge +12

Hele vreemde update, voor mij althans…

Afgelopen vrijdag meerdere herstarts van het modem overdag.
Savonds was ik even op de playstation aan het gamen via draad en toen kreeg ik een melding dat er niet meer op het netwerk ingelogd kon worden.

Gelijktijdig werden ALLE apparaten die met wifi verbonden waren van de wifi gegooid.
wifi netwerk was nog gewoon beschikbaar en bedraad internet werkte nog.

Daarna kon ik met geen enkel apparaat meer inloggen op wifi. Wachtwoord onjuist, ik dacht nee he ook nog gehackt ofzo… heb het niet op kunnen lossen dus ik denk ik herstart het modem.
Nou… dat heb ik geweten, toen die weer up was gelijk een herstart, en zo ging dit door voor een uur.
Modem herstart, is up en start weer opnieuw op in een loop.

Ik heb het modem van het stroom gehaald en ben wat anders gaan doen.
Na een dik uur heb ik het modem weer aangesloten en sindsdien ben ik online… geen onderbrekingen meer gehad, geen herstarts, geen slechte internet, geen haperingen…
Inmiddels ben ik 2 dagen en 14 uur online, dit is nog niet gebeurd sinds ik KPN heb. Langste was 13 uur.

Nu vraag ik mij af, alle zaken die voorbij zijn geweest.. Sonos die het probleem zou zijn, kabels die het probleem zouden zijn, buiten huis zou het probleem zijn, aankomende woensdag komen ze buiten kabels vervangen… ik hou mijn hart vast en ben bang dat alles nu weer in de soep loopt.

Wat is nu handig om te doen? alles afzeggen en zo laten of toch verstandig om buiten de kabels te laten vervangen?

Zoals @robinjoo1 ook al aangeeft, zou ik de monteur aanstaande woensdag gewoon langs laten komen @Sandah!

Reputatie 1

Monteur is geweest. Ongeveer 15min. 

Heeft een en ander doorgemeten en meldde dat eigenlijk alle bekabeling prima was. Niet 100% maar was geen reden tot opgraven en vervanging. Hij kon nog wel een expert aansturen maar lijkt mij nu wat overkill aangezien alles prima draait. De modem is sinds afgelopen vrijdag niet meer uit zichzelf herstart. 

Hij maakt een log aan en mochten de problemen weer opspelen dan bel ik opnieuw.

Blijft een vaag iets en ik ben niet blij met dat er niet echt een oorzaak gevonden is.

Reputatie 7
Badge +12

Monteur is geweest. Ongeveer 15min. 

Heeft een en ander doorgemeten en meldde dat eigenlijk alle bekabeling prima was. Niet 100% maar was geen reden tot opgraven en vervanging. Hij kon nog wel een expert aansturen maar lijkt mij nu wat overkill aangezien alles prima draait. De modem is sinds afgelopen vrijdag niet meer uit zichzelf herstart. 

Hij maakt een log aan en mochten de problemen weer opspelen dan bel ik opnieuw.

Blijft een vaag iets en ik ben niet blij met dat er niet echt een oorzaak gevonden is.

Bedankt voor de terugkoppeling @Sandah! Ik vind het vooral fijn om te lezen dat het modem sinds afgelopen vrijdag niet meer uit zichzelf is gaan herstarten :) 

Reageer