Beantwoord

Mobiel en internet

  • 9 February 2020
  • 8 reacties
  • 94 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 9 reacties

Nieuw op het forum dus stel de vraag maar even hier

Ook Telfort klant overgezet naar KPN met 2 mobiele telefoons (internet en vaste telefoon die lopen nog via Telfort) nu was ik gisteren bij een KPN winkel om nou eens te vragen wat er nu allemaal precies gaat gebeuren blijft toch allemaal wat onduidelijk houden we nu wel of niet een telfort.nl mailadres als ook het internet wordt overgezet naar KPN wel belangrijk om te weten zit nog op oude telefoonnetwerk met internet en wilde eventueel naar glasvezel maar in de winkel was die niet mogelijk om dat om te zetten dat vind ik al raar mochten ze niet meer doen en moest maar contact opnemen met KPN dat irriteerde me al een beetje extra de tijd genomen naar een KPN winkel te gaan die ligt hier 25km vandaan en niks wijzer geworden.

 

dus ook maar bij de concurrenten informatie opgedaan wat gelijk opvalt dat daar het internet vaak veel goedkoper is zeker bij een totaalpakket waarbij je alles daar onderbrengt  

wat ik helemaal verontrustend vind dat daar werd gezegd dat dubbele data en belminuten voor mobiel gaat vervallen in de loop van de tijd bij KPN?? VIA Telfort altijd gehad 

de meeste andere providers hebben dit wel eerlijk is eerlijk gaat me niet om een paar euro maar als zelfde pakketten gewoon veel goedkoper zijn begin je je toch wel af te vragen of je nog op de juiste plaats zit

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 9 February 2020, 10:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @S73 , als je niets wijzigt blijft je gewoon onder de Telfort-voorwaarden vallen en alle diensten houden die je nu van Telfort hebt.

Omdat je mobiele abo nu over is naar KPN kun je wel van VoWiFi (Volte) en verbeterde 4G gebruik maken als je daar een geschikt toestel voor hebt. Je hoeft dan alleen maar je simkaart te vervangen door een KPN-simkaart die je gratis in de KPN-winkel kunt ophalen of online kunt bestellen.

Of jouw adres voor glasvezel geschikt is kun je via onderstaande links zien:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

en 

https://www.kpnnetwerk.nl/

Zolang het thuisabo nog onder Telfort valt kunt je via Telfort je over laten zetten op glasvezel.

Als je thuisabo medio dit jaar automatisch omgezet wordt naar KPN behoud je je huidige e-mail-accounts. Stap je vóór die tijd met je thuisabo over naar KPN dan raak je je e-mail-accounts kwijt.

Telfort kent het systeem van meenemen van data en belminuten, dat blijft ook zo zolang je je thuisabo niet aanpast, want dan val je onder de KPN-voorwaarden, KPN-prijzen en KPN-(on)mogelijkheden. KPN kent het systeem van data onderling uitruilen, ongeveer hetzelfde, het is maar net wat je voorkeur heeft.

Ik hoop dat bovenstaande het wat duidelijke voor je maakt.

Een mede Telfort-klant.

 

@JanD ok dank je voor de uitleg het is dus nog mogelijk via telfort over te stappen op glasvezel daar heeft mij niemand op gewezen was in bijde winkels gisteren KPN en Telfort via internet kan dat volgens mij niet dan ga je automatisch weer naar KPN site zou toch wel graag naar glasvezel willen en liefste uiteraard via telfort ivm mail accounds en de prijs zal waarschijnlijk ook goedkoper zijn dan KPN

 

en anders dus wachten tot het internet KPN is geworden en nog steeds met telfort.nl mail en daarna wijzigen naar glasvezel of vervalt telfort.nl dan alsnog

 

heb eerder het idee dat ze in de winkels zelf niet precies weten hoe alles nu zit ze kunnen niet precies zeggen wat er nu gaat gebeuren de een zegt dit de ander weer dat als klant wordt je daar niet echt blij van

Hallo @S73 , ik wil je adviseren om op het Telfort-forum dit aan een moderator te vragen.

Ik ben ook niet van alle details op de hoogte i.v.m. de aanstaande omzetting van de thuisabo's, ook omdat er op mijn adres nog geen glas geleverd wordt kan ik het ook niet via een simulatie testen.

Het omzetten van xDSL naar Glas is een infrastructuur-kwestie.

Je kunt ook in MijnTelfort, rubriek thuis kijken of je daar glas aan kunt vinken met een bepaalde snelheid.

Is er glas op jouw adres beschikbaar? Heb je dat met de eerder genoemde links getest?

 

@JanD heb de vraag ook bij telfort forum gesteld uiteraard heb ik de glasvezel aansluiting voor de deur liggen

@JanDheb de vraag ook bij telfort forum gesteld uiteraard heb ik de glasvezel aansluiting voor de deur liggen

Hallo @S73 Ik heb je vraag gezien op het Telfort-forum, zoals ik ook daar schreef, wacht s.v.p. de reactie van een moderator aldaar af.

Succes.

wellicht dat een @moderator hier wat meer info over kan geven

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @S73, welkom op het forum! @JanD slaat de spijker op zijn kop. Je Telfort abonnement blijft gewoon de huidige voorwaarden behouden in zijn huidige vorm.

Of je nu al met je Telfort thuis abonnement gebruik kunt maken van de glasvezel kan ik inderdaad ook weinig over zeggen, mijn collega's van het Telfort forum of de Telfort klantenservice kunnen je daar het beste mee helpen. Hoe dit straks gaat als je thuis abonnement straks overgezet wordt naar KPN kan ik nu nog weinig over zeggen maar je behoudt je E-mailadressen in ieder geval!

@Thomas de vraag is  inmiddels ook op het Telfort.nl geplaats even afwachten wat Telfort hier over zegt