Beantwoord

mobiel intenet geen onbeperkt abonnement

  • 20 January 2021
  • 4 reacties
  • 119 keer bekeken

Ik heb een sim kaart met een 0970 nummer met een KPN mobiel internet budget abonnement. Deze wil ik omzetten naar een onbeperkt datagebruik. De sim kaart zit in een TP link mifi. 

Is het mogelijk om op een 0970 kaartje een abonnement te krijgen met onbeperkt data verbruik? De klantenservice vertelde mij, dat dat niet mogelijk is op een 0970. Dat vind ik best vreemd. Wel kan abonnement met 10 GB voor 20 euro, maar dat is niet wat ik wil. 

Is het echt zo, dat KPN dit niet aanbiedt en als dat zo is, waarom is dat dan op de site niet te lezen?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 27 January 2021, 16:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @plak, welkom op het forum. De data only abonnementen met 097 nummers zijn zoals mijn collega's noemden helaas alleen beschikbaar in de 1GB of 10GB varianten.

edit: zie JanD's bericht

Hallo @Thomas  en @plak 

4.1 Wettelijke regels Voor het gebruik van telefoonnummers gelden wettelijke regels. Die regels staan in het nummerplan telefoon- en ISDN-diensten op overheid.nl. In het plan staat bijvoorbeeld dat 06-nummers alleen voor mobiele telefonie gebruikt mogen worden en niet voor geautomatiseerde toepassingen. Dat zijn bijvoorbeeld slimme energiemeters, navigatiesystemen, dongels voor internet op een laptop of tablet.

Overeenkomstig de algemene voorwaarden van KPN mag niet wat jij voorstelt om een 06-nummer te gebruiken voor data-toepassingen, i.v.m. een tekort aan 06-nummers.

Je zou hiermee de klant op het verkeerde been kunnen zetten.

@plak zou dan beter dat 10GB-abo kunnen nemen op zijn/haar 097 datanummer.

Reputatie 6
Badge +8

Of gebruik een telefoon als router dmv tethering. Dat mag wel :laughing:

Reputatie 7
Badge +20

oh goeie @JanD, die had ik even niet paraat, bedankt! Ik heb mijn bericht aangepast.