Beantwoord

mobiele wifi

  • 19 August 2020
  • 6 reacties
  • 71 keer bekeken

hallo, ik vroeg mij af of het mogelijk is om een internet abonnement met simkaart af te sluiten zodat deze in een wifi router geplaatst kan worden voor onderweg, wat voor of welk abonnement moet ik daarvoor hebben.

Bij voorbaat dank.

Rik

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 20 August 2020, 20:20

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo @Rikkert s , heel simpel, de mobiele hotspot op je mobiel aanzetten, alleen zorgen voor voldoende  data.

 

Klopt maar ik zou het graag met een losse simkaart willen in een 4g router ivm het op de boot gebruiken 

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Rikkert s en welkom op het forum! We hebben Internet Only abonnementen als dit is waar je op doelt. Echter hebben die wel een beperkte hoeveelheid data. We hebben ook Unlimited abonnementen bij ons Sim Only aanbod. Let wel, bij de Unlimited abonnementen krijg je 5 GB per dag en moet je voor meer MB's handmatig de gratis 1 GB bundel activeren. Als je al een losse router aangeschaft hebt snap ik dat je graag een losse simkaart wilt, echter is de tip van @JanD ook een goede, mocht je nog geen router hebben. Veel smartphones functioneren tegenwoordig met de hotspot functie ook al als MiFi router. 

Maar mag ik wel een sim only abonnement in een router steken? Ik dacht dat dat niet mocht en alleen in een mobiele telefoob gestoken mocht worden.

 

Mvg

Maar mag ik wel een sim only abonnement in een router steken? Ik dacht dat dat niet mocht en alleen in een mobiele telefoob gestoken mocht worden.

 

Mvg

Hallo @Rikkert s , officieel is het zo dat providers geen 06-nummers mogen verkopen voor data-only apparaten i.v.m. een nijpend te kort aan 06-nummers.

Daar zijn de 097-nummer voor ontwikkeld.

Als je dus aan een provider om een sim-only vraagt behoort de wedervraag te zijn voor bellen, voor data of voor de combi bellen/data.

Maar die vraag wordt in de praktijk zelden of nooit gesteld.

 

Reputatie 7
Badge +17

Maar mag ik wel een sim only abonnement in een router steken? Ik dacht dat dat niet mocht en alleen in een mobiele telefoob gestoken mocht worden.

 

Mvg

Hallo @Rikkert s , officieel is het zo dat providers geen 06-nummers mogen verkopen voor data-only apparaten i.v.m. een nijpend te kort aan 06-nummers.

Daar zijn de 097-nummer voor ontwikkeld.

Heel goed punt welke mij alweer ontschoten was. Wanneer het alleen voor data is, is het inderdaad de bedoeling om een Internet Only af te sluiten met een 097-nummer vanwege bovengenoemde reden. Dank @JanD! 

Reageer