Vraag

Modem omgezet naar glasvezel, maar steeds berichten dat ik de nieuwe verbinding niet gebruik?

  • 3 November 2023
  • 9 reacties
  • 99 keer bekeken

Reputatie 1
  • Deelnemer
  • 6 reacties

Een week of 2 geleden een glasvezel kastje gekregen, met het bericht dat ik van af 24 Oktober om zou gaan van DSL naar glasvezel.

Inderdaad op de 24ste een bericht dat ik kon gaan omzetten. Dit heb ik toen ook meteen gedaan, binnen een minuut of 10 werkte het ook, in ieder geval het internet.

Een KPN speedtest geeft ook snelheden van rond de 200 MB up en down, dus ik moet wel op de glasvezel zitten, dat lukt nooit via DSL.

De DSL kabel is ook zeker uit het modem gehaald. Heb voor de zekerheid het modem nog een extra keer van de 220 gehad zodat deze nog een keer opnieuw kan booten.

Na enige dagen bleek dat mijn vaste telefoons het niet meer deden dit is opgelost door KPN met iets van een sip refresh aan het begin van deze week.

Nu blijf ik berichtjes en emails krijgen van KPN dat mijn glasvezel verbinding klaar is, maar dat ik deze nog niet gebruik, terwijl ik sinds de 24ste op de glasvezel internet.

Heb hier vorige week ook al contact met de klantenservice over gehad, en die zeiden dat de verwerking in hun systemen wel even zou kunnen duren, maar zou in ieder geval niet zonder internet komen te zitten, maar de berichtjes blijven komen.

 

Gaat er iets aan de KPN kant fout, of is er nog iets wat ik moet doen zodat KPN weet dat ik nu op de glasvezel verbinding zit ?


9 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Dat is inderdaad vreemd RCS. Er loopt dus al een kabel van de WAN-poort op het modem naar het glasvezelkastje, deze is veelal in de meterkast geplaatst. Van wanneer dateert het laatste bericht? Mocht je nog twijfelen dan kun je altijd nog even jouw profiel invullen en mij hier een seintje geven. Dan check ik het even. 

Reputatie 1

Hoi Remco. Had niet door dat mij profiel leeg was. Heb dat nu aangevuld.

 

Ik heb geen meterkast, de glasvezel komt in de woonkamer binnen, en de Experia box (V10) zit er vlak naast.

Op de modem heb ik zeker de dsl connectie los gehaald, diverse keren gecheckt.

Op het glasvezel kastje branden 2 ledjes, power en connection. En de WAN poort op de modem geeft ook gewoon activiteit aan. Dus ik moet gewoon op glasvezel zitten.

 

Het laatste bericht is van afgelopen vrijdag (3 november), terwijl ik vanaf 24 oktober al via de glasvezel met internet ben verbonden.

 

Bedankt, Ruud.

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Dank je Ruud! Ik heb jouw verbinding even doorgemeten en alles lijkt in orde. Ik krijg het juiste (glasvezel) profiel terug en de lijn is actief. Kun je mij een seintje geven als je toch nog een mailtje ontvangt?

Reputatie 1

Beste Remco, bedankt voor het checken. Ik zal het laten weten als in nog een email of SMS krijg hierover van KPN dat het nog niet aangesloten is.

Misschien dat het gewoon wat tijd nodig had om in de KPN systemen door te sijpelen.

 

Groet,

 

Ruud

Reputatie 7
Badge +13

Ja dat vermoed ik ook Ruud om eerlijk te zijn. Soms kruist er iets in de systemen. Maar post bij verdere vragen gerust nog even een bericht dan loop ik het voor je na. Ik wens je een fijne dag!

Reputatie 1

Goede dag Remco,

kennelijk te vroeg gesproken. Kreeg vanochtend heel vroeg een email dat er een monteur gestuurd gaat worden om dat we de modem nog niet naar glasvezel hebben omgezet.

Kan de afspraak alleen verzetten zo te zien, niet annuleren.

We zijn op de aangegeven datum/tijd ook niet thuis, buiten dat het volgens mij niet nodig is. Maar goed ben ook even in dubio of ik een monteur moet laten langskomen op een datum/tijd dat we er wel zijn, dan kan deze zelf zien dat we op glasvezel zitten, of dat jij het toch nog op de KPN systemen kan recht trekken ?

Groet,

Ruud

Reputatie 7
Badge +13

Vreemd Ruud, ik kan daar geen reden voor vinden, wellicht is er toch op de achtergrond iets wat een monteur zou moeten kijken. Wellicht een vervanging van het glasvezelpunt of iets dergelijks. Wellicht is het dan toch handig om de monteur te laten kijken. Andes zou ik toch even bellen met 0800-0402 zodat men de planning verder kan nalopen.

Reputatie 1

Vandaag de monteur langs gehad, en als verwacht kon hij niets doen behalve bevestigen dat het modem goed op het glasvezel punt zit aangesloten.

Dus hij was met een paar minuten weer weg, wel even het serie nummer van het glasvezel kastje gecheckt, maar die was ook goed.

Na een uurtje of zo KPN backoffice aan de telefoon, dat ze de modem niet gekoppeld krijgen, en de vraag of ik het modem een keer kan resetten. Dat gedaan, maar loste kennelijk niets op. daarna een poging gedaan om het modem van afstand te resetten, dat lukte niet, dus de vraag of ik dat nog een keer wilde doen (beide keren via het reset knopje waarvoor ik een naald nodig had). Nog steeds geen modem koppeling aldus KPN backoffice. Er wordt nu een nieuwe monteur ingepland door de backoffice, al lukte dat niet meteen, zou ik nog een melding van krijgen.

Ondertussen werkt internet en telefonie gewoon als verwacht. Ik wacht dus gewoon de monteur maar weer af.

Reputatie 7
Badge +13

@Rcs Wat jammer dat dit zo stroef verloopt :-(. Ik hoop echt dat dit snel opgelost gaat worden.

Reageer