Modem start voortdurend opnieuw op

  • 22 October 2020
  • 9 reacties
  • 72 keer bekeken

Ik ben voormalig Telfort abonnee. 
Sinds afgelopen weekend ben ik overgezet van Telfort naar KPN.
Op het Telfort forum reeds gemeld dan mijn modem, een Experia Box V8, voortdurend uitvalt.
Van Telfort krijg ik nu geen service meer, zij verwijzen mij nu naar KPN, dus bij deze.
Ik hoopte dat met de overgang naar KPN het probleem zou zijn opgelost, niets is echter minder waar.
De modem valt voortdurend uit en herstart dan weer.
Met name vanaf 17:00 uur doet zich dat voor, maar ook een enkele keer overdag.
Ik werk vanwege het corona thuis en werk veel achter mijn PC.
Dan is het uitermate vervelend indien de verbinding naar mijn werk uitvalt.
De modem is al een oud beestje, wellicht aan vervanging toe.
Ten overvloede zij vermeld dat er de afgelopen weken/maanden legio zonnepanelen bij mij in de buurt zijn geïnstalleerd, kan dat van invloed zijn ?
Graag zo spoedig mogelijk een oplossing, ik zie mij anders genoodzaakt een overstap te maken naar een andere provider. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @TSchalk. Als jouw abonnement is overgezet kan Telfort het niet meer inzien inderdaad, dan ben je hier op het juiste adres :slight_smile:  

Een uitvallend modem klinkt niet goed, wat gebeurt er precies op dat moment? Vallen alle lampjes uit op de Experia Box, of gebeurt er iets anders? Heb je de Experia Box ook al eens helemaal opnieuw ingesteld? Geeft dat een verbetering?

Alle lampjes gaan dan uit. 
Modem start opnieuw op met knipperende lampjes totdat alles weer OK is.
Modem heb ik niet opnieuw ingesteld omdat ik bang ben mijn instellingen te verliezen.
Door de corona perikelen werk ik thuis en achter mijn PC
Ik heb het enorm druk en kan het mij niet veroorloven veel tijd te besteden aan het opnieuw instellen van de modem - zou niet eens weten hoe ik dat moet doen en waarom moet ik dat, het heeft toch altijd gewerkt ? - dan neem ik de haperingen vooralsnog voor lief maar prettig werken is anders.
Ik pleit derhalve voor vervanging van de modem.

Is er nog iets te zeggen over de zonnepanelen in de buurt ?
Want het is wel opvallend dat de storingen zijn begonnen na het plaatsen hiervan.
Ik heb zelf geen zonnepanelen.
 

Badge +19

Welk modem heb je en wat hangt er allemaal aan?

Een Experia Box V8
Zojuist middels het linkje in het antwoord van Jasper de modem gereset naar fabrieksinstellingen.
Alles doet het (voor zolang als het duurt).
Er hangt een TV aan en mijn PC (bekabeld)
Voorts wordt er gebruik gemaakt van WiFi door 3 mobieltjes, that's it
 

Badge +19

En je gebruikt niets wat data verstuurd via het electriciteitsnetwerk?

Nee

Of het zou mijn slimme Eneco meter moeten zijn 

Reputatie 7

Als je instellingen had aangepast in het modem zullen die inderdaad teruggezet moeten worden nadat het modem opnieuw wordt ingesteld, maar dat is met een vervangend modem net zo. Het grootste verschil er tussen is, is dat een reset het mogelijk snel voor je kan oplossen en je weer door kunt. Bij een nieuw modem wordt die naar een servicepunt gestuurd waar je het kunt ophalen, dan ben je minimaal een dag verder.

Laten we even kijken hoe het nu gaat met het modem na de reset, als het nu stabiel blijft had de software een nieuwe installatie nodig om weer te werken. Als het toch terugkomt kijken we natuurlijk samen verder.

Is er nog iets te zeggen over de zonnepanelen in de buurt ?
Want het is wel opvallend dat de storingen zijn begonnen na het plaatsen hiervan.

Dit zou via via invloed kunnen hebben, maar voor elk electronisch apparaat geldt: Gij zult niet storen en Gij zult niet gestoord worden. Een slimme meter verzendt data via 2G/GSM, kans erg klein dat dat invloed heeft. Maar 230V omvormers is andere koek, ook al zou dat niet mogen storen.

Een wat oudere chipset in DSLmodems zou b.v. slecht om kunnen gaan met eventueel storende signalen van ander apparaten, en dan klapt de DSL verbinding er misschien soms uit. Kijk eens in de ExperiaBox bij DSL status, daar staat wel hoe lang de verbinding al is.

Wij haden vroeger een ExperiaBox V7 waarbij de ADSL verbinding er ook altijd uitklapte. Bij vervangende V8 zelfde probleem. Toen overgestapt naar XS4ALL die standaard een FritzBox leverden. Toen wel maanden stabiel, zij het 20% lagere snelheid. In de ExperiaBoxen stond het 1 en ander erg kritisch ingesteld begreep ik later. In de FritzBox heb je een schuifregelaar waarmee je snelhied versus stabiliteit kan regelen (voor ADSL, voor VDSL en nieuwer weet ik niet).