Vraag

modem v10 naar v12, maar...

  • 15 December 2020
  • 16 reacties
  • 904 keer bekeken

Goedendag,

de afgelopen tijd hebben wij veel WiFi problemen (wegvallende WiFi en slecht bereik) met de modem experiabox V10. Daarnaast zaten wij bij Telfort. met de zelfde modem. Het is nu overgenomen door KPN. Daarom vragen wij ons af of het mogelijk is om een nieuwe modem te ontvangen? De experiabox V12. Want een kennis heeft het zelfde probleem gehad waardoor hij een nieuwe experiabox V12 heeft ontvangen.

Ik kijk uit naar uw reactie

Met vriendelijke groet,

Mark

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19

Een v10 met problemen. Dat kom je zelden tegen. Sterker nog je mag best blij zijn dat je een v10 hebt ipv een box 12. Maar tegen welke problemen loop je?

De problemen waar we tegen aan lopen zijn. Slecht WiFi bereik en soms valt de WiFi gewoon weg. Ik heb verschillende kanalen geprobeerd. Maar dat hielp ook niet. Nog enige tips?

Badge +19

Goed wifi in het hele huis is niet meer zo simpel als een paar jaar geleden toen er nog niet zoveel wifi was. Tegenwoordig kan je bijna niet meer zonder wifi versterkers. En als je het wil proberen met alleen een modem dan moet die nooit in de meterkast staan. Doe de wifimanager een keer (is nu offline) . Bij slecht wifi krijg je gratis 2 experiwifi versterkers die bekabeld moeten worden aangesloten aan de experiabox. Daarmee heb je meteen de nieuwste mesh technologie in huis. En het signaal van de box 12 is zeker niet beter dan van de v10. Lat een keer weten hoe het afloopt.

Bedankt voor je tips. Bekabeling is geen probleem, we hebben door het huis loze leidingen zitten, daarnaast heb ik wel bekabeling boven. Dus een WiFi versterkings-punt is geen probleem. Daarnaast staat de modem niet in de groepenkast. Maar in en open ruimte. Zelf ben ik elektricien dus heb enige verstand van telecom. 

Reputatie 7
Badge +19

Via de KPN Wifi Manager kun je bij slechte wifi gratis versterkers krijgen: KPN Experia Wifi Inmiddels werkt de Wifi manager weer en kun je die thuis laten draaien. 

@Markvdee Let wel op met de V10 als je de versterkers aansluit, de WiFi op de V10 word uitgeschakeld dus heb je al 1 Experia wifi in die buurt nodig, maar als je de test goed afloopt krijg je er twee opgestuurd.

Via de KPN Wifi Manager kun je bij slechte wifi gratis versterkers krijgen: KPN Experia Wifi Inmiddels werkt de Wifi manager weer en kun je die thuis laten draaien. 

Bedankt voor de informatie. Alleen heb ik de KPN WiFi Manager instellingen laten veranderen in de modem. Nu is de WiFi verbinding nog slechter geworden. Helaas heb ik ook geen WiFi versterker in huis. Ook dacht ik dat je een WiFi versterker kon krijgen van KPN (niet een betaalde). Klopt dat nog?

@Markvdee Let wel op met de V10 als je de versterkers aansluit, de WiFi op de V10 word uitgeschakeld dus heb je al 1 Experia wifi in die buurt nodig, maar als je de test goed afloopt krijg je er twee opgestuurd.

Dus als ik het goed begrijp valt de WiFi weg van de experiabox V10 en wordt het nog verspreidt door de WiFi versterker? 

Badge +19

Bih een v10 heb je minimaal 2 experia wifi's nodig omdat de v10 geen meshtechnologie aan boord heeft. Maar wat is de uitkomst van de wifimanager dan?

Bih een v10 heb je minimaal 2 experia wifi's nodig omdat de v10 geen meshtechnologie aan boord heeft. Maar wat is de uitkomst van de wifimanager dan?

De WiFi manager komt uit op het feit dat ik een WiFi versterker moet “bestellen” het geeft boven een snelheid van 20 Mbit en benden een 200 Mbit. Mijn huis bestaat uit een 2 Vloerswoning 

Badge +19

Ok ja je krijgt alleen de Wi-Fi versterker als de snelheid lager is dan 20. Maar als je in een hoekje achter een kast gaat staan is je snelheid vast lager:wink:

Reputatie 7
Badge +24

Je moet onder heel niet meten. Alleen boven meten. Liefst in het kamertje het verst bij de router vandaan, eventueel met de deuren dicht als dat nodig is om onder de 20 uit te komen. Want bij 20 of hoger krijg je ze sowieso niet gratis.

Reputatie 7
Badge +19

Mocht het echt niet lukken met de Wifimanager, dan kan ik de resultaten inzien en aan de hand daarvan versterkers opsturen. 

Mocht het echt niet lukken met de Wifimanager, dan kan ik de resultaten inzien en aan de hand daarvan versterkers opsturen. 

Dat lijkt mij een strak plan, wat kan ik daarvoor doen? 

Ok ja je krijgt alleen de Wi-Fi versterker als de snelheid lager is dan 20. Maar als je in een hoekje achter een kast gaat staan is je snelheid vast lager:wink:

Hahaha ook dat klinkt niet verkeerd!

Je moet onder heel niet meten. Alleen boven meten. Liefst in het kamertje het verst bij de router vandaan, eventueel met de deuren dicht als dat nodig is om onder de 20 uit te komen. Want bij 20 of hoger krijg je ze sowieso niet gratis.

Ooooh op die manier