Beantwoord

Modem valt steeds uit (v10) Ook na omruil

  • 18 June 2021
  • 8 reacties
  • 1221 keer bekeken

Hallo,

wij hebben thuis een KPN Experiabox V10 die regelmatig uitvalt voor een korte tijd. Dit betekent korte tijd geen internet en wifi. Ook horen we op dat moment ook een kleine storing op de radio (van een seconde). We hebben alles geprobeerd. Resetten, terug naar fabrieksinstellingen. We hebben zelfs vandaag een nieuw modem gekregen (omgeruild). We hebben een nieuwe V10 gekregen. Echter blijft het probleem zich voordoen.
Is er iets dat we misschien missen? Oververhit denk ik niet dat hij wordt. In de meterkast is het relatief koel en de Experiabox voelt niet extreem warm aan.

Verder hangen er onder andere de volgende apparaten aan vast:

1 ethernet switch, 3 PC's, 2 televisie/radio kastjes, 3 routers, 1 diskstation.
Zijn er wellicht nog dingen die we kunnen proberen? Ik vind het een beetje gek om veel geld uit te geven aan een monteur als het probleem nog niet bekend is.

icon

Beste antwoord door Joep1965 20 June 2021, 09:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Gaat er bij uitval een lampje rood of oranje branden?

Meestal wel maar volgens mij niet altijd.

Badge +19

Het zal dan toch een kwestie van testen worden.  Vaak wordt uitval van het modem veroorzaakt door iets achter het modem. Haal alle aangesloten randapparatuur van het modem en kijk dan hoe het gaat. Daarna kan je één voor één weer aan gaan sluiten.  A la de verbinding zonder aangesloten randapparatuur ook uitvalt dan zijn er geen kosten voor een monteur.  Komt er een monteur en het blijkt in je eigen netwerk te zitten dan zijn er wel kosten.

Gaan we proberen, heel erg bedankt!

Badge +19

De tv ontvangers zijn met een kabel aangesloten op het modem?? Geen draadloze verbindingsets? Ondersteunt de switch igmp snooping? https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Linssen48, een totaal wegvallende verbinding is natuurlijk iets dat knap lastig is. Heb je de test gedaan die @Joep1965 voorstelt? Mocht het modem ook uitvallen met helemaal niets er aan qua apparatuur en er een lampje op de Experiabox rood of oranje worden dan zit er iets mis in de verbinding voor de Experiabox en kan dit worden verholpen door een monteur. Je kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice via 0800-0402 en kan er direct een monteur voor je ingepland worden. 

Na alles afzonderlijk te testen hebben we het een en ander anders verbonden. In de oorspronkelijke situatie hingen er 2 routers op de switch aangesloten. We hebben alle kabels op een andere manier aangesloten zodat er 3 routers (als accesspoint AP) en 1 switch op de 4 lan poorten van het modem hangen. Aan deze apparaten hangen dan de PC's en TV's. Dit lijkt voor nu de oplossing te zijn. Het modem is niet meer uitgevallen. Hopelijk blijft dit zo. Verder hebben we een router nog ingesteld dat deze werkt als AP. Deze werkte voorheen als een router, maar dit is niet nodig.

Heel erg bedankt voor de reacties.

Reputatie 7
Badge +19

Goed nieuws voor nu dus. Mochten de problemen toch terugkomen, meldt je hier gerust weer.