Beantwoord

Modem vervangen?

  • 29 January 2020
  • 7 reacties
  • 10053 keer bekeken

Ik ben nu 5 jaar klant, overal om me heen worden modems vervangen bij mensen die er niet om vragen. Graag zou ik ook een modem willen die voldoet aan de huidige standaarden. 
Is het mogelijk dat ook ik een nieuwe modem ontvang?

icon

Beste antwoord door Nick83 9 February 2020, 11:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Alleen modems die verouderd zijn en / of kapot zijn worden vervangen. En 5 jaar is nog niet zo oud. Welk model heb je? Ik denk dat mijn V9 al zo zowat 12 jaar oud is. 

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @Roel V, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

We staan er niet bekend om, dat we zomaar een modem (Experia Box) omruilen. Vaak moet er wel iets mee aan de hand zijn, specifieke problemen of kuren.. Kan je aangeven waarom je een nieuwe zou willen ontvangen en wat er mis is met je huidige? Want 5 jaar is niet antiek, maar het kan zijn dat je ergens last van hebt.. In dat geval kunnen we er natuurlijk altijd naar kijken, maar ik kan niks beloven.

Heb je trouwens problemen met je verbinding of WiFi, kijk dan even op onze website en gebruik onze servicetools!

Reputatie 7
Badge +21

@Roel V, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Mocht ik je hier nog bij kunnen helpen dan hoor ik het graag!

Het punt eigenlijk met betrekking tot de modem is dat het nog een N router is en geen AC router wat met overdracht van bestanden wel fijn zou zijn. 

Nu hebben we op het werk nog een router liggen van het nieuwe type dat we niet gebruiken, maar denk niet dat het gewenst is dat ik deze ga aansluiten.

Reputatie 7
Badge +21

@Roel V, dat kan ik niet inschatten.. Misschien is dat, in overleg met je werk, wel mogelijk. Maar hoort die box bij het abonnement van je werkgever, dan is dit niet ideaal inderdaad. Welke Experia Box heb jij nu van ons thuis? 

ik heb nu een experiabox v9

Reputatie 7
Badge +24

Het punt eigenlijk met betrekking tot de modem is dat het nog een N router is en geen AC router wat met overdracht van bestanden wel fijn zou zijn. 

Nu hebben we op het werk nog een router liggen van het nieuwe type dat we niet gebruiken, maar denk niet dat het gewenst is dat ik deze ga aansluiten.

 

Een router achter de Experiabox hangen kan, maar het heeft zo zn nadelen. Je kunt eigenlijk beter accespoints aanschaffen. Als je toch die router achter de Experiabox wilt hangen, sluit dan al je apparaten aan op deze 2de router, ook de bedraad aangesloten apparaten. Met uitzondering van de tv ontvangers. Deze moeten wel aan de Experiabox blijven.