Vraag

Modem weigert site toegang.

  • 26 October 2020
  • 23 reacties
  • 323 keer bekeken

Badge

Goedendag,

ik heb nu vaak het probleem dat ik mijn modem moet resetten omdat hij mijn nieuwe telefoon weigert in het netwerk. Evenals dat er een nieuw probleem is ontstaan, en dat is dat de modem toegang  specefiek naar ing.nl weigert.  Op mijn laptop via wifi word de site niet gevonden. Voor mijn mobiel doet de internet bankieren app het niet via wifi. Ga ik van wifi af. dan heb ik op mijn mobiel wel toegang. Dit is niet vreemd als er totaal geen internet toegang was, maar ik kon verder wel andere sites bezoeken via de wifi. Door de modem te resetten kreeg ik wel toegang tot ing.nl op mobiel en laptop. 

Ik ben heel erg benieuwd naar de reden waarom de modem probleem krijgt en autorisaties toekent of wegneemt, terwijl er niets met de apparaten gebeurd is.

De modem is vrij nieuw maar werkt dus niet naar behoren.
 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Hoi @Loukjeoma . Welkom op het forum.

Wat een merkwaardige storing. Welk type modem/experiabox heb jij thuis staan? Heb jij daar zelf aanpassingen aan de gedaan? Heb je het modem ook al eens helemaal gereset? (paperclip in het reset gaatje?)

Zijn er ook antivirus/firewall programma's actief op jouw computer(s)?

Badge

Dit gaat over mijn splinternieuwe oneplus 8pro, niet een laptop. Ik heb geen aanpassingen gedaan in de router, het enige is dat er een soort nachtslot zit op bepaalde verbindingen, ing doet het niet kpn, reddit doen het niet. Maar whatsapp en Google Chrome wel (niet alle sites zoals de ING of reddit) alle slaap functies op de telefoon staan echter uit. Bij de WiFi maar ook de batterinbesparing. Het lukt me niet een instelling te vinden en het resetten van de router heeft maar voor korte duur succes. 

Dus het issue speelt alleen op die telefoon? Je kunt op je andere apparaten alle sites bezoeken? In dat geval moet je het toch echt in het toestel zoeken.

Mocht ik het verkeerd begrijpen, laat het weten. In dat geval wil ik ook graag weten welke experiabox jij hebt.

Badge

Ik meende dat het alleen mijn mobiel was maar een andere bewoner heeft nu een nieuwe iPhone en heeft hetzelfde probleem. Het lijkt alsof de router een soort fire wall installeer of opzet. Bij reset modem is het voor een aantal uur weg.  We hebben de experiabox v10A

Ik kan je verzekeren dat de v10a dat niet doet. Wat er wel aan de hand is, is voorlopig nog een raadsel.

Wat is er allemaal nog meer aangesloten op het netwerk? Gebruiken jullie nog eigen routers en/of versterkers?

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Badge

Er is zijn geen versterkers aangesloten, wel word er door veel apparaten gebruik gemaakt van de WiFi.  Waaronder zonnepanelen, een tesla, 3a 4 telefoons, 2 tablets, 1 smart tv, 1 gaming laptop een sonos geluid systeem en de lampenbediening. Uiteraard staan deze niet allemaal tegelijk data te vragen. Gek is wel dat de problemen niet persee op of na piekmomenten ontstaan. Varierend van 6 tot half 11 in de avond of zelfs ergens in de nacht. Ik meende eerst dat het eventueel door mijn telefoon zou kunnen komen, maar omdat de iPhone het nu ook heeft, is dat uitgesloten.

Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 

 

Badge

Geüpdate

Badge

Een jaar lang problemen en nog steeds sturen jullie die dingen uit. Ik moet 2 keer per dag mijn fijne experiabox resetten omdat ik anders beperkte toegang heb zonder daar melding van te krijgen, sterker nog langzaam krijg ik steeds minder binnen, zelfs kpn.nl moet ik dan via 4g bezoeken.  Dingen voorstellen als dat het aan mijn splinter nieuwe telefoon zou liggen oneplus 8pro, dag later heeft een nieuwe iPhone Se 2020 dezelfde issues. Ik ben al in een ticket bezig maar vooruitgang is 0 al jaren lang zie ik. 

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst

 @Loukjeoma :

Zoals afgesproken bel ik morgen om 14:00 even terug zodat we kunnen proberen om hier een monteur voor in te plannen.

Badge

Ik gok dat je de eigenaar van het contract hier hebt gesproken en dat is mijn vader. Ik was op de hoogte bedankt voor je service. 

De monteur komt morgenmiddag tussen 12:00 en 14:00. 

Het kernprobleem is dat dat modem aldoor lijkt vast te lopen. Ik hoorde je vader ook spreken over verbrekende verbinding bij de tv. Er kan ook nog een tweede probleem spelen omdat er een DVS gebruikt wordt. Het is misschien verstandig om de monteur hier ook nog even naar te laten kijken. 

Badge

Hallo, 

Helaas ben ik er weer en het probleem lijkt niet verholpen. Als het werkt werkt het nu sneller gelukkig dus dat is wel een verbetering. Ik heb begrepen van de monteur dat er eventueel dieper gekeken moet worden wat er nu precies gebeurd.  De nacht van 12 op 13 november tot in de ochtend en ik de router resette heb ik het probleem gelaten voor wat het was. Hopelijk kunt u iets met deze informatie. Whatsapp doet het via WiFi wel maar reddit app & site , kpn.nl de ING app en de ING site doen het dan niet. 

Het wordt mij niet precies duidelijk wat de monteur precies gedaan heeft. Ik lees dat niet in zijn bon.

Het onbereikbaar zijn van die sites. Is dat op één apparaat of op meerdere? 

Badge

De monteur heeft het vertaal apparaat vervangen, degene die het electrische signaal omzet naar licht voor fiberglas. Het probleem komt op meerdere apparaten voor, op een oneplus 8pro telefoon en een iPhone se 2020. Mijn laptop heeft het probleem niet. De iPhone ligt momenteel in het ziekenhuis, dus die kan ik nu niet checken. Ik neem aan dat deze iphone het probleem ook nog zal hebben. 

Badge

Mijn telefoon geeft op de browser aan dat de dsn niet gevonden kan worden. De apps geven aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Op 4g springt alles weer online. Ik zit zelf bij tele2 kwa mobiel netwerk. De iPhone bij t-mobile

Badge

Halloween, afgelopen nacht hebben we het probleem gehad van 23:11  tot 9:36 in de ochtend van 14 op15 kovember

Ik wil graag even met jou bellen. Kun jij je mobiele nummer in je profiel zetten?

Morgenmiddag 13:00, schikt dat?

Badge

Ja dat kan wel, xxx zal het ook even in mijn profiel zetten. 

Leuk je even gesproken te hebben. Ik heb een omruil in het systeem gezet.

Het modem ligt (waarschijnlijk) morgenmiddag na 15:30 klaar op het distributiepunt. Laat je weten of hiermee de problemen verholpen zijn?

Badge

Zal ik doen, ik haal em morgen op. 

Is het hiermee opgelost, @Loukjeoma ?

Badge

Het probleem lijkt te zijn verholpen. Bedankt voor alle hulp.