Beantwoord

Moet ik dit KPN kastje behorend bij glasvezelaansluiting in mijn meterkast meenemen?

  • 9 April 2021
  • 8 reacties
  • 2765 keer bekeken

Hallo, vergelijkbare vraag ben ik al eerder tegenkomen maar ben onzeker of ik naast mijn experiabox ook dit kastje (foto) die aan de muur in mijn meterkast gemonteerd is moet meenemen voor mijn verhuizing naar mijn nieuwe adres (waar ik eveneens glasvezel van KPN ga gebruiken)?

 

icon

Beste antwoord door Nick83 9 April 2021, 11:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Het is de vraag of op je nieuwe adres dezelfde glasvezel FTU aansluiting zit?
Als het geen nieuwbouw huis is, hangt er misschien ook al een NT-kastje, maar van oudere generatie?
Dan past deze media-converter niet.

Meestal laat men die NT-kastjes gewoon hangen voor de volgende bewoner.
Zou het eerst eens controleren wat er op je nieuwe adres voor aansluiting zit.

Hallo Babylonia, dank voor je snelle reactie! In mijn nieuwe woning hangt deze aansluiting (foto)

.

Reputatie 7
Badge +10

Er zit nog een kartonnetje voor (helemaal “vers"), maar het is dezelfde aansluiting.
(Zonder media-converter). Zou je die glasvezel media-converter van je oude huis kunnen meenemen. Maar zou eerst toch nog de reactie van een moderator afwachten, wat in deze de gebruikelijke gang van zaken is. En in deze specifiek situatie te doen.

Dank je!! Nu maar "hopen" dat de moderator hierop gaat reageren:)

Reputatie 7
Badge +24

Dat kastje moet je laten hangen. Ook de zwarte voedings adapter. Afblijven. Klinkt logisch, maar ik zeg het voor de duidelijkheid er maar ff bij. Er zijn mensen die om 1 of andere reden die voedingsadapter meenemen...

Op het nieuwe adres komt een KPN monteur langs die een nieuw kastje installeert. Mogenlijk krijg je op je nieuwe adres een ander systeem, namelijk gpon. Het kastje op de eerste foto zou daarop niet eens werken.

Dank je wel voor reactie Nick!!

Reputatie 7
Badge +24

Hi Mees, welkom hier. 

Ik haak ook even in. Wat Nick zegt klopt helemaal, anders hebben de nieuwe bewoners van je huidige huis weer een probleem met de aansluiting. 

Ok, thanks!!