Beantwoord

Monteur komt niet opdagen en vervolgafspraak wordt verkeerd ingepland

  • 29 April 2020
  • 8 reacties
  • 610 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 4 reacties

Beste KPN,

Ik ben een nieuwe klant bij jullie en heb een internet abonnement afgesloten. Ik ben verhuisd naar een erg oud appartementje, waardoor het niet is gelukt zelf het wifi-modem aan te sluiten. Afgelopen dinsdag zou hiervoor een monteur komen. Deze is niet op komen dagen en hiervoor heb ik een hele middag vrij moeten nemen van mijn werk en er is geen enkele vorm van uitleg of communicatie hierover geweest. Vervolgens heb ik diezelfde dag opnieuw een monteursafspraak ingepland, zonder verklaring te hebben gekregen van de klantenservice wat er was gebeurd met de vorige monteur. Vandaag had ik nog steeds geen bevestiging ontvangen van deze afspraak en heb ik alsnog maar weer naar de klantenservice gebeld, zodat niet weer dezelfde situatie zou plaatsvinden. De klantenservice vertelde mij dat de afspraak wel in het systeem stond, maar niet goed was doorgekomen qua tijdslot en zou een formulier versturen waardoor alles weer in orde zou zijn. Vervolgens kreeg ik een mail met een compleet ander tijdslot dan afgesproken waarop de monteur nu zou langskomen. Dit was niet wat wij hadden afgesproken dus ik belde, onderhand voor de vierde keer de klantenservice, om dit te veranderen. Deze mevrouw vertelde mij dat zij geen afspraken kon verzetten en als ik een andere afspraak wilde hij pas volgende week kon plaatsvinden. Verder stelde ze voor dat ik de monteur, op het moment dat hij mij zou bellen een halfuur voor de afspraak, maar moest mededelen dat ik niet thuis zou zijn en vragen of hij op een ander moment kon komen. De voorrijdkosten die in rekening worden gebracht zou ik vast wel weer over kunnen bellen en terugkrijgen. Net als de 7-dagen termijn voor een gratis termijn zou ik wel weer over terug kunnen bellen. Verder kreeg ik telkens weer te horen dat ik de klantenservice of de monteur moest contacteren. Ik heb geen contactgegevens van de monteur, wat ik haar vertelde. Zij zei daarop dat ik de klantenservice moest contacteren, waar ik momenteel mee aan het bellen was, oftewel zijzelf. Aan dit advies had ik dus niks dus vandaar probeer ik het op dit forum. 

Kortom, ik zit nu met een monteursafspraak die ik niet goed is ingepland en die ik niet nogmaals wil verzetten, omdat ik dan over mijn gratis monteur termijn heen ben. Ik vind het verder een heel onvriendelijk advies om mij het maar met de monteur te laten oplossen (terwijl ik geen nummer heb en geen manier om contact met hem op te nemen) en te proberen of hij later kan komen en zelf het risico van extra kosten te laten dragen.

Met vriendelijke groet,

Hanna Hurenkamp

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 29 April 2020, 19:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @HH. . Wat een warrige gang van zaken. Dat moet toch anders kunnen.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Voor mijn beeldvorming: Je zit dus nu (nog) zonder diensten op je nieuwe adres?

Beste Erwin,

Bedankt voor uw reactie. Volgens mij heb ik alles ingevuld, wat ik kan invullen op mijn profiel. Ik zit inderdaad nu nog zonder diensten op mijn nieuwe adres. 

 

@Erwin_ 

Hoi, @HH. . Wat ik er nu van begrijp is dat 30 april om 8:00 geen haalbare kaart is. Dat klopt toch?

Als je wilt probeer ik in ieder geval die monteur er uit te halen. 

Vervolgens kan ik een nieuwe afspraak maken. Wanneer moet dat gebeuren? Kun je verschillende dagen plus dagdelen noemen aangezien ik natuurlijk niet weet hoe volgeboekt de agenda van de monteurs deze week is.

Wat de kosten betreft hoef je je geen zorgen te maken. De installatiemonteur is gratis (uitgezonderd materiaalkosten en meerwerk uiteraard)

Beste @Erwin_ ,

Ik heb net een telefoontje gekregen van de monteur en die gaat proberen de afspraak te verzetten, maar hij adviseerde alsnog via dit forum het ook door te geven.

De volgende tijdsvakken zouden mogelijk zijn voor mij; donderdag (30-04) vanaf 14:00 en als dit niet mogelijk is vrijdag (1-05) vanaf 14:00

Reputatie 7
Badge +30

Dan wordt het morgen tussen 15 en 17 uur. De monteur heeft ‘m er inderdaad uit kunnen halen, maar opnieuw gepland was de afspraak nog niet. Bij dezen wel. Je krijgt daar een mail en sms’je over en ik verwacht dat de monteur opnieuw telefonisch contact met je opneemt voordat deze langs komt. 

Beste @Marcia_ ,

Bedankt voor uw hulp! Ik heb de sms en e-mail binnen. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Heel graag gedaan!