Beantwoord

Monteur voor aansluiten glasvezel

  • 25 January 2020
  • 23 reacties
  • 200 keer bekeken

Sinds 22-1 zijn wij aangesloten op het glasvezel. 

Er is in huis ook een soort kastje opgehangen. Hoe zorg ik er voor dat er een monteur mij verder in huis aansluit? En kan ik mijn abbo dan ook aanpassen?

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 26 January 2020, 21:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Sinds 22-1 zijn wij aangesloten op het glasvezel. 

Er is in huis ook een soort kastje opgehangen. Hoe zorg ik er voor dat er een monteur mij verder in huis aansluit? En kan ik mijn abbo dan ook aanpassen?

Mogelijk is het eerst aanpassen van je abonnement genoeg dan zal op basis van de postcode de beschikbaarheid van glasvezel naar voren komen. Het gebeurt ook dat een provider de klanten zelf benaderd.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Sjoerd1982 en welkom op het forum! Als je momenteel al bij KPN zit en je nog van de koperverbinding gebruikmaakt moet er inderdaad een omzetting naar glasvezel aangevraagd worden. :slight_smile: Dan kun je van de glasvezelverbinding gebruikmaken, indien het glasvezelpunt van KPN is en de aansluiting hiervan volledig afgerond is. 

Zou je je forumprofiel aan willen vullen met onder andere je postcode + huisnummer, je klantnummer en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kijk ik wat er op jou van toepassing is. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.

Dank voor het bericht. 

 

Vandaag is de monteur van kpn geweest deze heeft alles aangesloten helaas is er op het moment geen internet of tv ivm dat de lijn nog niet vrij is gegeven, de techniek is er klaar voor.

Reputatie 7
Badge +24

U ... reageert in uw eigen topic van 2 jaar oud?

Ik zie het sorry, 

 

Gister is bij ons de monteur geweest om de bestaande kpn glasvezel te activeren.  na een heen en weer bellen door de monteur gaf hij aan dat er een storing was en dat het maximaal 2 uur kon duren voordat er weer tv was.

Tot op heden is er geen internet of tv. Uiteindelijk heb ik zelf  kpn gebeld deze gaf aan dat ik 100 gb internet kreeg en dat er maandag weer een monteur komt.

Ik snap niet wat er mis gaat en waarom het tot maandag moet duren

@Sjoerd1982 Daar hoef je geen sorry voor te zeggen, ik zeg applaus voor het geduld.:wink:

Meer dan 2 jaar wachten voor de migratie van koper naar glasvezel, en dan zeggen ze hier dat het automatisch gaat en niet lang duurt.:thinking:

Ik zie nu dat dat in loggen verplicht bij mijn netwerk alleen dat lukt dus niet.

Badge +19

Branden er geen lampjes op het glasvezelkastje? 

Power brand en connectie blijft knipperen

 

Lijkt net of het internet niet is aangemeld 

Badge +19

Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald? Als dat ook niet werkt dan zal er inderdaad een probleem zijn met de aansluiting en dan is wachten tot maandag de enige optie helaas.  

Ja heb helaas alles doorlopen. Kpn geeft aan dat de techniek werkt alleen de lijn is nog niet vrij gegeven. Terwijl de lijn van kpn zelf is

KPNnetwerk zorgt voor de infrastructuur, Zij moeten aan KPN, de provider, doorgeven dat de lijn beschikbaar is, dan kan de provider voor verdere afhandeling zorgdragen.

Via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode zelf zien of de lijn beschikbaar is.

Succes.

 

Badge +19

Aha ja dat kan. De netwerkbeheerder is kpnnetwerk.nl. Dat is een ander bedrijf dan kpn de provider. De netwerkbeheerder moet inderdaad eerst de aansluiting opleveren voordat een provider er iets mee kunnen.  Kijk eens op kpnnetwerk.nl.  vul daar je postcode en huisnummer is. Ben benieuwd wat je dan gaat zien.

Reputatie 7
Badge +30

Hey @Sjoerd1982, welkom terug! Wat ik hier zie is dat je de afgelopen tijd al wel glasvezel had op een manier die wij GPON noemen. Nu heb je afgelopen week je abonnement omgezet van 200 Mbit naar 1 Gbit. En daarvoor moet ook je aansluiting in de centrale aangepast worden. Die gaat dan naar een manier die we XGS-PON noemen. Op zich geen probleem, zo gedaan. Alleen is het hier toch even een beetje misgegaan omdat de nieuwe aansluiting niet goed wil activeren. Waardoor het systeem dat jouw signaal levert, denkt dat je nog op GPON zit en het signaal daarop houdt. En het dus niet meer bij jou in huis binnenkomt, omdat jouw huis inmiddels al wel op die XGS-PON aansluiting zit. 

Er is een nieuwe monteur gepland voor de 7e, zie ik. Ik kan je op dit moment dan ook alleen maar vragen die af te wachten. Want of het activeert alsnog uit zichzelf, en dan merk je dat het ineens werkt. Of het moet met hulp van de monteur verder doorgezet worden. En dan is de 7e ook de eerste mogelijkheid die er is voor een monteur. 

Wat ik kan doen ter overbrugging is je extra data geven op een KPN mobiel abonnement. Ik zie dat het bij ons bekende contacttelefoonnummer niet meer actief is. Ik raad je dan ook sowieso aan om in je MijnKPN een ander contacttelefoonnummer op te geven zodat we je kunnen bereiken als het nodig is. Als je een ander KPN mobiel abonnement hebt waar je wel de extra data op zou willen ontvangen, vermeld dat 06-nummer dan in je forumprofiel. Laat hier even weten als je dit gedaan hebt. 

 

Dank voor het bericht. We hebben inmiddels 100gb internet via mijn mobiel gekregen.

Dank voor de uitleg. Ik snap nu wat er gebeurd in iedergeval 

Concreet: er moet in het huis van @Sjoerd1982 nog een G-PON-module vervangen worden door een XGS-PON-module en dan kan hij van de 1Gbit/s-verbinding genieten, zie onderstaand voorbeeldvan een XGS-PON:

XGS_PON
 

En dat kan enmag alléén een cecertificeerde monteur van of namens KPN doen, want hij/zij moet een bepaald nummer doorgeven van de XGS-PON om deze te kunnen activeren in de centrale (kast)

Dit kastje hebben wij ook

Alleen knippert het connectie lampje

Die moet dan nog geactiveerd worden door KPN

Reputatie 7
Badge +30

Die moet dan nog geactiveerd worden door KPN

Ja, dat is ook precies wat ik zei…

[…] Alleen is het hier toch even een beetje misgegaan omdat de nieuwe aansluiting niet goed wil activeren. Waardoor het systeem dat jouw signaal levert, denkt dat je nog op GPON zit en het signaal daarop houdt. En het dus niet meer bij jou in huis binnenkomt, omdat jouw huis inmiddels al wel op die XGS-PON aansluiting zit. [...]

 

Maar, daarover gesproken, is de monteur geweest @Sjoerd1982? Want mijn systeem geeft aan dat hij eruit is gehaald. Heb je inmiddels werkende diensten? Want anders ga ik dit even verder doorzetten. In dat geval, zou je het serienummer dat op jouw glasvezelkastje staat in je forumprofiel willen zetten? Mag in het veld ‘persoonlijke opmerking’.