Monteur voor sneller internet, wat gaat hij doen?

  • 18 February 2020
  • 6 reacties
  • 147 keer bekeken

Er komt volgende week een monteur langs (postcode 2244AT) om sneller internet mogelijk te maken. Ik kan nergens vinden wat er precies gaat gebeuren. 0800 0402 nummer lijkt het ook niet te kunnen uitleggen. Ik heb op dit moment een kabel van ca 30m lopen vanaf de lasdop (aansluitpunt) in de kelder naar de DSL ingang van mijn Experia Box v8. Kabel loopt door de kruipruimte, door een muur heen, via kabelgoot buitenom, gat in de muur en naar kamer op 1e verdieping waar de Experia staat. 2 PC's en telefooncentrale daar met kabel aangesloten.

Krijg ik een nieuwe Experia? Kan de genoemde kabel ongewijzigd blijven? (Zo niet dan is er graafwerk nodig!). Ze krijgen het bij 0800-402 niet helder toegelicht terwijl het toch eenvoudig lijkt. En hoe heet de nieuwe technologie? Broadband? In de diverse mails van KPN wordt niks uitgelegd.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

@Leo2020 ik vermoed dat het hier om pair bonding gaat. Er wordt dus een tweede aderpaar aangesloten. Dit gebeurt door een kleine aanpassing in het israpunt. verder heeft het geen invloed op alles wat na het modem komt. Of je een ander modem krijgt is afwachten.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Leo, welkom op het forum. 
Ook ik vermoed dat dit om pair bonding gaat waardoor je aansluitpunt aangepast moet worden. In theorie kan die kabel daar blijven, dat zal de monteur echter moeten beslissen als hij daar is. Ik kijk wel graag voor je na of het daadwerkelijk om pair bonding gaat. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Profiel is aangepast

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel Leo. Dit is inderdaad de aanpassing naar bonding, jij hebt nu vectoring. Laat die monteur dus zijn werk doen op de 25 ste. :) 

Hartelijk dank.

Waarom toch direct dat jargon als je het tegen een klant hebt? Ik kom er met enige moeite wel achter maar ik vind het vreemd dat KPN dat in de aankondiging van deze actie niet even in 2 zinnen gewoon kan uitleggen, ook 08000402 slaagde daar niet in. Nu maar hopen dat genoemde kabel 4 aders heeft.

Reputatie 7
Badge +24

Daar kan ik me in vinden, iedere medewerker van ons zou dit moeten kunnen uitleggen. Op basis van welke collega's ik hier kan zien met wie je contact hebt gehad zal ik dit ook uitleggen. Ik noem de termen hier zodat je in ieder geval informatie hebt. In een normale telefoonkabel zitten er wel 4 voor 2 aders, dus dat zou wel moeten kunnen. Ik kan het alleen niet vanaf hier zien en met zekerheid zeggen, dat laat ik daarom aan de monteur over.