Beantwoord

Monteursafspraak bij verhuizing kan niet bevestigd worden (meerdere keren)

  • 20 November 2020
  • 5 reacties
  • 81 keer bekeken

Hallo,

Ik heb 30 september mijn verhuizing telefonisch doorgegeven met verhuisdatum 13 november. Netjes een noodpakket ontvangen ter overbrugging omdat ik wat eerder over ben gegaan.

Probleem:

Op 28 oktober ontving ik het 1e mailtje: De datum waarop wij uw verhuizing gereedmaken is gewijzigd in 24 november 2020

Vreemd want geen opgaaf van reden zomaar uitstel.

10 november per mail: Enige tijd geleden hebt u ons gevraagd uw verbinding te verhuizen per 24 november 2020. 

Ook vreemd want we hadden 13 november afgesproken en ik heb zelf niet gevraagd om pas per 24 november aangesloten te worden..

Omdat ik in een situatie zit dat we met z'n 2-en thuis moeten werken heb ik ter compensatie een 2e wifi dongel ontvangen.
Vandaag 20 november wederom een mail: Enige tijd geleden hebt u ons gevraagd uw verbinding te verhuizen per 4 december 2020. (!!!!!)

De reden dat er elke keer een nieuwe datum wordt opgegeven is mij onbekend en het begint nu wel erg vervelend te worden, mede omdat de dongel geen heel stabiel internetsignaal heeft wat het thuiswerken bemoeilijkt.

Omdat er kortgeleden (exacte datum weet ik niet) glasvezel is aangelegd tot in de meterkast, signaal zou al actief zijn, denk ik dat het probleem hier mogelijk mee te maken heeft.

Meermaals aan de telefoon gehangen (soms 1 uur+ !! ) en meerdere beloftes gehad dat de monteursafspraak echt ingepland is op 24 november tussen 10 en 12. Hiervan heb ik nooit een bevestigingsmail gehad. Vandaag weer aan de telefoon de belofte gehoord dat 24 november nog steeds staat, maar dan tussen 12 en 2. Bevestigingsmail was ook toegezegd maar NIET ontvangen, dus weer gebeld. Andere collega aan de lijn kon enkel inzien dat er GEEN monteursafspraak bevestigd/ingepland is en dat er vertraging is tot 4 december, reden onbekend.

Ik zou graag zsm geholpen willen worden en een bevestiging willen hebben van een monteursafspraak om de boel werkend te krijgen thuis. Geen loze beloftes meer en tegenstrijdige antwoorden via de telefoon. Ik had altijd prima ervaringen met KPN maar dit maakt dat ik overweeg om over te stappen als er geen oplossing komt binnen acceptabele tijd.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 25 November 2020, 21:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Extremese, welkom! Ik zie dat er inmiddels telefonisch contact is geweest en dat je eindelijk duidelijkheid hebt gekregen. Ik begrijp dat de order uitgevallen is omdat er poorten tekort waren op glasvezel en dat er nu een aanvraag op koper gedaan is. Ik vind het jammer om te lezen dat het je zoveel moeite heeft moeten kosten om dit duidelijk te krijgen.. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het dan gerust weten. 

Hallo Marcia,

Wat betekend dit voor mijn abonnement? Ik kom van glasvezel namelijk, en wanneer zijn er dan wel genoeg poorten beschikbaar? En zodra dit het geval is, komen jullie dan zelf met een afspraakvoorstel om koper om te zetten naar glasvezel? Hier ga ik wel vanuit namelijk.

Daarnaast zou het fijn zijn als uw collega’s beter de data kunnen inzien/lezen/begrijpen en niet zomaar wat zeggen.. Na mijn ervaring lijkt de verhouding van mensen met degelijke technische kennis <25 % te zijn, terwijl uw collega die mij wel de juiste info kon geven (pas na de laatste keer contact) aangaf dat iedereen deze info beschikbaar moet hebben. Hierdoor heb ik 3 (!!) weken vertraging opgelopen terwijl ik meteen op koper aangesloten had kunnen worden. Dat hier alsnog geen spoedafspraak voor ingepland kan worden is ook raar. Hiervoor zou ik dan ook compensatie verwachten.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is een hele goede vraag. Hopelijk sluit de monteur morgen alles in ieder geval aan. Dan kunnen we vanuit daar verder kijken naar de mogelijkheden. Op dit moment staat voor ons alles ‘dicht’, omdat je nog niet aangesloten bent. Wil je laten weten wat de uitkomst is morgen? Dan kan ik maandag verder kijken voor je. 

 

Daarnaast zou het fijn zijn als uw collega’s beter de data kunnen inzien/lezen/begrijpen en niet zomaar wat zeggen.. Na mijn ervaring lijkt de verhouding van mensen met degelijke technische kennis <25 % te zijn, terwijl uw collega die mij wel de juiste info kon geven (pas na de laatste keer contact) aangaf dat iedereen deze info beschikbaar moet hebben. 

Ik kan me wel voorstellen dat dit erg raar overkomt. Ik zie dat de gegeven informatie de 20e beschikbaar gekomen is in ons systeem. De collega's die je na de 20e hebt gesproken, hadden dit zeker moeten kunnen zien. De informatie was daarvóór niet zichtbaar voor ons. Dat zal dan de reden zijn dat je hier niet eerder over bent geïnformeerd. 

De monteur is zojuist vertrokken en heeft aangegeven geen materiaal bij zich te hebben gehad om glasvezel aan te sluiten. Volgens de Netbeheerder website (KT Waalre) is er wat vertraging opgelopen:

Dit geldt overigens voor de klanten van alle providers behalve die van KPN. Voor hen geldt dat KPN eind oktober klaar is met de voorbereidende werkzaamheden en daarna meteen start met het aansluiten van haar klanten op glasvezel. Naar verwachting zijn alle aansluitingen in fase 3 eind 2020/begin 2021 geactiveerd.

De monteur heeft in de monteursbon aangegeven om glasvezel aan te sluiten zodra dit beschikbaar is en dit dient wederom door jullie (KPN) te gebeuren. Dus graag in het systeem zetten dat er een afspraak wordt gemaakt zodra het signaal beschikbaar is. Kun jij dit zo regelen? Bedankt alvast.

Reputatie 7
Badge +30

Nog even geduld dus! Het lastig is, dat op het moment dat wij nog geen glasvezel in het systeem hebben staan, kunnen we niet alvast een afspraak inplannen. Je zult dus echt t.z.t. zelf even contact met ons op moeten nemen. Dat kan door te reageren op dit topic of door te bellen met 0800-0402.