Beantwoord

Monteursafspraak geannuleerd vanwege internetverbinding niet gereed, geen gegevens gekregen

  • 7 July 2020
  • 10 reacties
  • 131 keer bekeken

Hoi,

ik heb een glasvezel abonnement en deze heb ik nu zelf aangesloten. Ik had een (gratis) monteursafspraak gepland op 02-07 vanwege een kapot NT kastje die vervangen moest worden. Daarnaast zou hij dan gelijk kunnen controleren of de installatie optimaal is gedaan. 
Maar deze afspraak is nu geannuleerd vanwege ‘[INTERNETVERBINDING/WIJZIGING] niet op tijd gereed’. Wel vreemd als ik gewoon verbinding heb?!?
Toch moet hij langs komen om het NT kastje te vervangen, maar ik heb verder geen gegevens ontvangen om contact op te nemen en een nieuwe afspraak in te plannen?
Kan iemand van KPN ervoor zorgen dat ik deze gegevens krijg en wat wordt er bedoelt met internetverbinding niet gereed? 

Mvg, Yuri

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 16 July 2020, 12:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @Neptunus8 . Ik snap het nog niet helemaal.

Jij hebt momenteel een actieve verbinding? Ik lees in de logs dat jij een telefoonnummer van ons hebt ontvangen via SMS. Dat is een nummer naar de backoffice. 

Heb jij die SMS ontvangen?

Hoi @Erwin_ 

dank voor de snelle reactie. Ik heb momenteel een actieve verbinding ja, en ben nog bezig met wifi punten aansluiten. Ik had de afspraak grotendeels voor een nieuw NT kastje in de meterkast, daar zit een grote barst in en ik wil graag met een schone lei mijn nieuwbouwhuis in. Daarnaast kan de monteur natuurlijk nog even checken of alle verbindingen van de installatie op de juiste plek zitten na het zelf installeren, maar dat lijkt goed te gaan.
Maar het is natuurlijk wel raar dat mijn afspraak wordt geannuleerd vanwege een inactieve verbinding, terwijl ik dit bericht verstuur via jullie aansluiting. 
Die sms heb ik niet ontvangen. Er was een voicemail achter gelaten dat dat wel zou gebeuren via 088-6607923. Dat nummer leidt alleen maar naar een bandje.

Het nummer van de backoffice zou voldoende moeten zijn dan, denk ik.

Groet

Heb jij al een snelheidstest gedaan? Werken alle diensten? Je hebt ook tv? 

(ik probeer even uit te sluiten dat je niet op het 'basis’ signaal zit )

@Erwin_ 

Snelheidstest net gedaan, 71 down en 86up, ping = 5. Lijkt me een glasvezelverbinding en geen basis, signaal toch? Tv dienst werkt ook naar wens.
Wat rest is dus de wifipunten voor de bovenverdiepingen installeren en een nieuw NT kastje/NT behuizing.

De boel is momenteel stuk aan mijn kant, @Neptunus8 .  Ik zal morgen opnieuw kijken en proberen om dit te repareren.

@Erwin_ ,

er is laatst 1 keer gebeld met het nummer wat ik niet kan terug bellen. Ik kon deze niet opnemen. Wanneer zouden ze dit weer kunnen proberen? Ik zie graag dat NT kastje wel gerepareerd worden (WIFI en wifipunten lijken gewoon te werken en snelheid lijkt wel op een actieve glasvezelaansluiting).

@Neptunus8 . Leuk je even gesproken te hebben.

Ons plannetje is gelukt. Maandag (20-07) tussen 14:00 en 16:00 komt de monteur. Laat je weten hoe het afloopt?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Monteur heeft het NT kastje vervangen. Case closed. Bedankt! 

Super! Fijn weekend :-)