Vraag

Monteursafspraak inplannen lukt niet

  • 23 December 2021
  • 14 reacties
  • 134 keer bekeken

Op 2 december de aannemer van KPN Netwerk geholpen met naar binnen brengen van de glasvezelaansluiting; prik op de lijn gecheckt en je krijgt een sticker HOERA u heeft glasvezel.
Ja en toen? Direct abonnement geregeld en 2 dagen later pakket binnen.
Moet er een NT kastje worden geplaatst. Dan begint het drama:
Van kastje naar de muur tussen KPN Netwerk en KPN Provider; heb nu inmiddels bijna 12 uur in de wacht gezeten, maar alle personen die ik aan de lijn krijg lopen tegen het probleem aan dat er een ticket open staat naar de afdeling afspraken monteurs. Ondanks alle opmerkingen SPOED wordt ik gewoon niet teruggebeld en de monteur dus niet ingepland. Zit nu al 3 weken zonder internet, heel fijn als je thuis werkt. Niet dus. 
Heeft iemand een contactpersoon op afdeling afspraken monteurs? 

Het lijkt zo simpel, maar je moet engelen geduld hebben en wel heel graag klant bij KPN willen zijn.
En dan ook nog door de afdeling abonnementen. gebeld worden voor een abonnement!

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

KPN had u beter meteen kunnen vertellen dat dit mogelijk nog een paar maanden gaat duren.

Want KPN Netwerk is nu klaar met de aanleg van de kabel naar de wijkcentrale. En die hebben nu dus een sticker geplakt met "Hoera u heeft glasvezel".

Maar in de centrale moet waarschijnlijk nog allerlei apparatuur geplaatst worden. Dat doet een andere afdeling van KPN. 

Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat het dit jaar niks meer word. En januari misschien ook nog niet.

Als ik op mijn postcode kijk staat er dat glasvezel functioneel is, dus dat zou het niet mogen zijn.
Als er dan maar eens iemand is die het geheel overziet en ik niet telkens iemand aan de lijn krijg die niet verder kan kijken dan zijn/haar functie. Als je daar om vraagt loop je tegen een muur aan.
Ik blijf maar gewoon elke dag bellen; lekker efficient allemaal.
En als het dan toch zo lang moet duren kan ik ook naar andere alternatieven gaan kijken; alleen al uit principe; heb ook niet het idee dat daar ook maar iemand bij KPN wakker van ligt.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Maxvdheide 
Aan alleen je inlognaam heeft de KPN niets.

Dus vul vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Reputatie 7
Badge +10

@Nick83 Dat is een complete aanname. Ten eerste gebeurt dat bijna niet meer. Bij het beginnen van de huisaansluitingen behoort de centrale klaar te zijn. Dat is tegenwoordig vrijwel altijd het geval.

Ten tweede kan je dan überhaupt niks bestellen en krijg je zeker geen pakket thuis.

Hier probeert iemand een afspraak met een monteur te krijgen en dat lukt niet. 

Dat kan komen doordat de aannemer van KPN Netwerk de NT had moeten plaatsen maar dat niet heeft gedaan. Daardoor blijft dit openstaan en kan KPN als provider niks. Ik denk dat dit hier niet zo is gezien de beschrijving.

Of de andere mogelijkheid: er is geen capaciteit op korte termijn bij de KPN huismonteurs .

 

@Maxvdheide zodra Webcare dit topic ziet kunnen ze wellicht helpen. Wat ik zelf nog niet snap: hoezo heb je nu geen internet? Welke provider had je hiervoor dan?

@Nick83 Dat is een complete aanname. Ten eerste gebeurt dat bijna niet meer. Bij het beginnen van de huisaansluitingen behoort de centrale klaar te zijn. Dat is tegenwoordig vrijwel altijd het geval.

Ten tweede kan je dan überhaupt niks bestellen en krijg je zeker geen pakket thuis.

Hier probeert iemand een afspraak met een monteur te krijgen en dat lukt niet. 

Dat kan komen doordat de aannemer van KPN Netwerk de NT had moeten plaatsen maar dat niet heeft gedaan. Daardoor blijft dit openstaan en kan KPN als provider niks. Ik denk dat dit hier niet zo is gezien de beschrijving.

Of de andere mogelijkheid: er is geen capaciteit op korte termijn bij de KPN huismonteurs .

 

@Maxvdheide zodra Webcare dit topic ziet kunnen ze wellicht helpen. Wat ik zelf nog niet snap: hoezo heb je nu geen internet? Welke provider had je hiervoor dan?

Dag Ward,

Dank voor je reactie! Het klopt inderdaad dat KPN Netwerk nog een NT-kastje moet plaatsen. Pas dan kan er een monteur langs komen voor de installatie. Terwijl KPN Netwerk zegt dat KPN Provider het NT kastje moet plaatsen. Zit alleen nog te wachten op dat kastje.. 

 

Reputatie 7
Badge +10

@Nico_ Kan jij of 1 van je collega's hier iets doen? Zo te horen moet er alleen een ONT geplaatst worden en is er geen KPN Monteur beschikbaar?

Reputatie 7
Badge +9

Wij als monteurs hebben inderdaad zelf beschikking over NTs/ONTs dus tenzij de vezel niet goed is waar ik hier geen aanleiding voor zie, zou dit gewoon door een van me collegas ten tijde van installatie geregeld kunnen worden

Reputatie 7
Badge +10

@Erwin_ Aangezien je blijkbaar aan het werk bent :-) 

Kan jij eens kijken of je hier een in-home monteur met een ONT naar toe kan krijgen?

Kan iemand op dit platform alstublieft een monteur regelen? Via de telefoon gooien ze het op een interne storing. 

Kan iemand op dit platform alstublieft een monteur regelen? Via de telefoon gooien ze het op een interne storing. 

Hallo @Maxvdheide , dat kun je zelf online regelen via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/monteur.htm

Succes.

 

Kan iemand op dit platform alstublieft een monteur regelen? Via de telefoon gooien ze het op een interne storing. 

Hallo @Maxvdheide , dat kun je zelf online regelen via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/monteur.htm

Succes.

 

Hoi Jan,

 

Dat is dus het hele probleem. Dat gaat dus niet. Ik kan geen datum en tijdstip selecteren. 

Hoi @Maxvdheide .  Klopt het dat er vandaag alsnog een monteur is ingepland? 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Maxvdheide, zoals ik het hier zie zou de boel inmiddels aangesloten moeten zijn, klopt dat?

Bij mij loopt geloof ik hetzelfde probleem, dit verhaal komt me zeer bekend voor (ik had ook een topic opgestart): 

Het lukt me ook niet om via de link uit deze thread zelf een monteursafpraak in te plannen. Ik krijg steeds de melding dat ik ben uitgelogd.