Vraag

Monteurskosten op de factuur

  • 26 January 2021
  • 14 reacties
  • 158 keer bekeken

Vandaag monteur KPN langs geweest voor verhelpen storing aan recent door hen geplaatste Devolo 1200 draadloze sets.

Na veel zoeken 2 Devolo’s vervangen en toen was het probleem verholpen. 
Tot mijn verbazing krijg ik nu een factuur van € 60,-  (uiteraard afkomstig van een noreply mailadres zodat ik niet kan reageren) voor de kosten voorrijden en monteur.

Het probleem lag dus overduidelijk aan recent door KPN geleverde én -geïnstalleerde defecte hardware, maar toch gewoon een factuur sturen.

Wát een service…., nu wordt het dus ècht tijd om over te stappen

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Die dingen zijn uw eigendom, u heeft ze gekocht, het is geen bruikleen-apparatuur. U heeft garantie op die dingen. Dat betekent dat u kostenloos nieuwe krijgt indien ze binnen de garantieperiode stuk gaan. Dat betekend echter niet altijd dat de leverancier ze kostenloos bij u thuis om komt ruilen.

Als u ze bij de mediamarkt ofzo gekocht had, of bij coolblue ofzo, dan had je ook mogen betalen voor een monteur denk ik.

Reputatie 3

Die dingen zijn uw eigendom, u heeft ze gekocht, het is geen bruikleen-apparatuur. U heeft garantie op die dingen. Dat betekent dat u kostenloos nieuwe krijgt indien ze binnen de garantieperiode stuk gaan. Dat betekend echter niet altijd dat de leverancier ze kostenloos bij u thuis om komt ruilen.

Als u ze bij de mediamarkt ofzo gekocht had, of bij coolblue ofzo, dan had je ook mogen betalen voor een monteur denk ik.

Daar wil ik even aan toevoegen; De Devolo’s zijn inderdaad kostenloos omgeruild. Die ziet u namelijk ook niet terug op uw factuur. In dit geval betaalt u dus voor de service aan huis.

We denken anders dan KPN over dienstverlening, service  en garantie. Dat kan, we zijn vandaag, na  meer dan 25 jaar overgestapt naar een andere provider. Het gras zal daar niet groener zijn dan bij de buren.

Badge +19

Dan geef ik je toch een tip mee. Gebruik NOOIT draadloze verbindingsets.  Ze kunnen je hele netwerk plat leggen. Ze kunnen niet tegen ledverlichting,  dimmers en telefoonopladers. Alleen vertellen de leveranciers er nooit bij.Ga voor kwaliteit en trek kabels!!

Als KPN ze installeert én garandeert mag ik er, als onwetende eindgebruiker, van uit gaan dat het voldoet? Waarom installeert KPN inferieur materiaal en factureert mij de kosten als het niet functioneert?

Badge +19

Kpn garandeert alleen een bekabeld netwerk. Ik ken mensen waar het goed gaat met draadloze verbindingsets. Bij jou heeft het misschien ook een tijd goed gewerkt. Hier was een tijdje geleden iemand waar ze perfect werkten tot ze nieuwe ledlampen in de badkamer hadden geplaatst. Kortom zorg voor een degelijk netwerk bijvoorbeeld zoals hieronder omschreven. 

Reputatie 7
Badge +24

Als KPN ze installeert én garandeert ...

Dat doet KPN niet. Als het niet werkt: jammer, pech gehad. Als je nog binnen de 14 dagen na aanschaf zit, dan kan je ze kostenloos terug sturen. En anders ben je gewoon je geld kwijt.

KPN installeert ze als mensen geen kabel willen. Want dan is een draadloze verbindingset het enige alternatief. Maar dat wil nog niet zeggen dat da ook een goed alternatief is.

KPN monteur garandeert mij goede werking met Devolo 1200. Dat blijkt niet zo te zijn. Ik spreek KPN aan op die toezegging, want die moet je dan ook gestand doen. Het blijkt een loze belofte als het komt op naleving van een garantie. Heb je aandelen KPN, Joep 1965?

Als draadloos niet werkt, cq. niet gegarandeerd kan worden, dan moet je het als bedrijf niet willen Installeren. Wel installeren en werking garanderen schept een verwachting bij de eindgebruiker. 

Badge +19

Haha nee Bas die heb ik niet. Ik zit hier op het forum om mensen te helpen om een perfect netwerk te krijgen. Dat kan bij iedereen. Er zijn zoveel mensen die een rommeltje maken van hun netwerk met de gevolgen van dien. 

Ík maak geen rommeltje, Joep! KPN is provider en installeert. En dus maken zij er een rommeltje van, niet ik. Dat ik onwetend ben is niet mijn probleem, ik ben klant en vaar op de kunde van KPN.

Reputatie 3

Klanten worden door monteurs eigenlijk in 99,9% van de gevallen gewezen op de nadelen van een draadloze verbindingsset. Feit blijft dat aan de apparaten zelf niets scheelt. ze doen enkel waar ze voor gemaakt zij. Dat een ander apparaat in het huis, zoals bijvoorbeeld eerdergenoemde ledlamp, ervoor zorgt dat de verbingsset zijn werk niet kan doen, is niet per definitie de schuld van KPN of de fabrikant Devolo.

 

Als KPN ze installeert én garandeert mag ik er, als onwetende eindgebruiker, van uit gaan dat het voldoet? Waarom installeert KPN inferieur materiaal en factureert mij de kosten als het niet functioneert?


KPN Monteurs doen hun best om een werkende oplossing te leveren, dit product hoort daarbij. Dat de technische eigenschap van een product beïnvloedt kan worden door externe factoren is niet uniek voor dit product en bovendien valt de DVS daarom ook buiten het zogenaamde garanderen. De énige garantie is en blijft simpelweg een kabel! Zolang er sprake is van voorlichting, geschiedt de installatie  van een DVS op eigen risico.

Daarbovenop; KPN factureert u niet de kosten voor een defect product, maar factureert u de kosten voor de service aan huis, het voorrijden en het opnieuw installeren van de nieuwe DVS.

Had u de DVS los aangeschaft via bijvoorbeeld een MediaMarkt, had u met dezelfde klachten onder garantie ook ZELF een nieuwe set kunnen krijgen. 

 

Ík maak geen rommeltje, Joep! KPN is provider en installeert. En dus maken zij er een rommeltje van, niet ik. Dat ik onwetend ben is niet mijn probleem, ik ben klant en vaar op de kunde van KPN.

 

KPN installeert een alternatief omdat u geen kabels wil. ‘Dat ik onwetend ben is niet mijn probleem’ Klinkt een beetje als het hoofd in het zand steken. Blind varen op de kunde van KPN mag, maar uzelf enigszins voorlichten had u niet geschaad.

Moeilijk hè!

Ík heb niet gezegd dat ik geen kabels wil, KPN heeft mij toegezegd dat ik geen netwerk bekabeling behoef omdat ze daar een prima alternatief voor biedt en heeft dus zeker geen alternatief geïnstalleerd ‘omdat ik geen kabels wil’. En nu ben ik degene die zijn kop in het zand steekt als het niet werkt en ik KPN daar op aanspreek?

Laten we de discussie staken, dit gaat nergens toe leiden en is dus zonde van ons aller tijd.

Ik ga nu kabels trekken. Had KPN mij maar eerder gemeld dat draadloos internet ‘pappen en nathouden’ zonder enige garantie is. 

 

Badge +19

Bas je weet dat wij maar behulpzame klanten zijn he. Je moet het niet zien als persoonlijke aanval zien hoor. Met die laatste zin ben ik het helemaal mee eens.

Mooi, we trekken dus de gezamenlijke conclusie dat KPN papt en nathoudt door draadloos internet te installeren bij haar klanten.